Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-23M | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-23М | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1972-DD.MM.1978 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1972-DD.MM.1978 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1353 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1972 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10850 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16200 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 20180 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,971) m | |
Délka: Length: | 17,18 m | |
Výška: Height: | 4,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,27 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-29-300 o tahu 81,40 kN / 122,58 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4090 kg 3x 800 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2500 km/h v 12500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 195 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 1450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2380 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-23L ráže 23 mm, 200 nábojů 2000 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících: 4x PLŘS R-3S/R-3R 2x PLŘS R-23R/R-23T 4x PLŘS R-13M 6x PLŘS R-60 2x PZŘS Ch-23 4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice B-8M s 20 raketami S-8 ráže 80 mm 4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 16x 100kg puma 4x 250kg puma 4x 500kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) minimální rozpětí 7,78 m | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4. Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#566987Verze : 0
Aubi
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-23M Flogger
MiG-23M byl první plnohodnotnou bojovou verzí typové řady MiG-23/27. Vycházel z radikálně překonstruovaného letounu MiG-23S. Původní motor Tumanskij R-27F2M-300 byl demontován a nahrazen motorem Tumanskij R-29-300, který byl výkonnější a ve srovnání s motorem R-27F2M-300 vykazoval menší spotřebu paliva. Vzhledem k novému motoru byla překonstruována také celá záď letounu. Původní záď byla zkrácena a upravena pro montáž motoru s větším průměrem. Brzdící štíty byly posunuty směrem vzad a jejich plocha a výchylka se oproti původním zvětšila. Spolu s celou zádí byla také překonstruována svislá ocasní plocha a upravena prodloužením její nižší části.
U pohyblivé části křídel byla zvětšena hloubka v kořenové části a na její náběžné části byl vytvořen vírový přechod (psí zub), který při maximální výchylce křídla přiléhal k centroplánu (jeho špice je vyrobena z dielektrického materiálu aby nestínila antény v náběžné části centroplánu). Tento přechod pomohl zlepšit obtékání křídel a odstranil vibrace, které na vysokých úhlech náběhu vznikaly u předchozího typu MiG-23S. U pozdějších sérií byla potom na pohyblivou část křídel doplněna sklopná náběžná hrana zlepšující vlastnosti letounu na malých rychlostech.
Co se přistrojového vybavení týče, byl do přídě nainstalován nový radiolokátor Sapfir S-23 s dosahem až 70 km (při použití vyhledávacího režimu) s částečnou schopností sledování sílů na pozadí země (lookdown/shootdown capacity). Tento radiolokátor je doplněn raketovým systémem R-23 zahrnujícím střely R-23R (pasivní radiolokační navádění) a R-23T (IR navádění). Schopnost nést a používat starší rakety R-3S a R-13M zůstává zachována. Protizemní výzbroj byla doplněna o možnost nosit protizemní neřízené rakety S-8 (ráže 40 mm) v raketnicích B8M.
Letoun MiG-23M sloužil pouze u letectva VVS SSSR. Pro export vznikla varianta MiG-23MS.
MiG-23M byl první plnohodnotnou bojovou verzí typové řady MiG-23/27. Vycházel z radikálně překonstruovaného letounu MiG-23S. Původní motor Tumanskij R-27F2M-300 byl demontován a nahrazen motorem Tumanskij R-29-300, který byl výkonnější a ve srovnání s motorem R-27F2M-300 vykazoval menší spotřebu paliva. Vzhledem k novému motoru byla překonstruována také celá záď letounu. Původní záď byla zkrácena a upravena pro montáž motoru s větším průměrem. Brzdící štíty byly posunuty směrem vzad a jejich plocha a výchylka se oproti původním zvětšila. Spolu s celou zádí byla také překonstruována svislá ocasní plocha a upravena prodloužením její nižší části.
U pohyblivé části křídel byla zvětšena hloubka v kořenové části a na její náběžné části byl vytvořen vírový přechod (psí zub), který při maximální výchylce křídla přiléhal k centroplánu (jeho špice je vyrobena z dielektrického materiálu aby nestínila antény v náběžné části centroplánu). Tento přechod pomohl zlepšit obtékání křídel a odstranil vibrace, které na vysokých úhlech náběhu vznikaly u předchozího typu MiG-23S. U pozdějších sérií byla potom na pohyblivou část křídel doplněna sklopná náběžná hrana zlepšující vlastnosti letounu na malých rychlostech.
Co se přistrojového vybavení týče, byl do přídě nainstalován nový radiolokátor Sapfir S-23 s dosahem až 70 km (při použití vyhledávacího režimu) s částečnou schopností sledování sílů na pozadí země (lookdown/shootdown capacity). Tento radiolokátor je doplněn raketovým systémem R-23 zahrnujícím střely R-23R (pasivní radiolokační navádění) a R-23T (IR navádění). Schopnost nést a používat starší rakety R-3S a R-13M zůstává zachována. Protizemní výzbroj byla doplněna o možnost nosit protizemní neřízené rakety S-8 (ráže 40 mm) v raketnicích B8M.
Letoun MiG-23M sloužil pouze u letectva VVS SSSR. Pro export vznikla varianta MiG-23MS.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#170141Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23m.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23M [kód NATO: Flogger-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23M [kód NATO: Flogger-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#566997Verze : 0
Aubi
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#84104Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Letouny MiG-23M z výzbroje 114. stíhacího leteckého pluku na stojánce letiště Milovice-Boží Dar, léto 1989. Nejblíže na snímku stojí letoun červená 41.
(Sovětskij soldat)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Sovětskij soldat)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#260565Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiG-23M ("rudá 04", výrobní číslo 0390206255, rok výroby 1975) z výzbroje 35. stíhacího leteckého pluku, 1978.
Mikoyan MiG-23M Side view by Basil Zolotov
Source : http://basilzolotov.com
Web autora : http://basilzolotov.com
Mikoyan MiG-23M Side view by Basil Zolotov
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23M [kód NATO: Flogger-B] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | rudá 04 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Basil Zolotov |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://basilzolotov.com |
Source : http://basilzolotov.com
Web autora : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23M-kod-NATO-Flogger-B-t22203#590115Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.