Název: Name: | AM-70 EX | |
Originální název: Original Name: | AM-70 EX | |
Kategorie: Category: | mostní automobil | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Šternberk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2018 | |
Obsluha: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Podvozek: Chassis: | Tatra 815-7T3R41 8x8.1R | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 33000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 12000 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3650 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3900 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 410 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 1950 mm - 3250 ? mm - 1450 mm | |
Rozchod: Track: | 2072 mm - všechny nápravy | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T3C-928-90 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3 - počet válců: 8 - objem válců: 12 667 cm3 - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min - maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Tatra 14 TS 210 - synchronizovaná převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2 | |
Spojka: Clutch: | MFZ 1x430 - jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 420 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 90 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40 km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 500+ km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 25 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,0 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,51) m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,22) m | |
Nástavba: Superstructure: | nůžkový most M-70 EX se zatížitelností v třídě MLC 70: - délka mostního pole: 13 500 mm - šířka mostního pole: 4 300 mm - pojezdová šířka: 3 500 mm - délka podpěr: 2 000 mm (zasunutá) / 6 000 (vysunutá) - maximální délka mostu: 108 m (8 polí) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) bez radlice 2) bez přípravy, s přípravou 1,5 m | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o. |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-EX-automobil-mostni-t216962#609016Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
AM-70 EX
Automobil mostní AM-70 EX je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí M-70 EX.
AM-70 EX je postaven na podvozku Tatra 815-7 a přepravuje jedno mostní pole M-70 EX s jednou odpojitelnou výsuvnou podpěrou. Jedno pole mostu může překlenout překážku s délkou mezi 10 až 12,5 m a hloubce 2 až 6 m. Spojením několika mostních polí (nejvýše 8) je možné přemostit překážku s celkovou délkou v rozmezí od 10 do 106 m. Zatížitelnost mostu M-70 EX v souladu s MLC 70 dle STANAG 2021 zajišťuje průjezd pásových vozidel a tahače s přívěsem do rychlosti 20 km/h. Mostní automobil může být vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací. Jednu soupravu tvoří čtyři automobily AM-70 EX.
Most M-70 EX je nůžkového typu se čtyřnosníkovou konstrukcí a je plně kompatibilní se staršími generacemi mostů přepravovaných automobily AM-50.
Vycvičená obsluha je schopná realizovat stavbu či rozebrání mostu za příznivých povětrnostních podmínek:
- stavbu mostu o jednom mostním poli: do 12 minut
- stavbu mostu o dvou mostních polích: do 24 minut
- stavbu mostu o třech mostních polích: do 36 minut
- stavbu mostu o čtyřech mostních polích: do 48 minut
- rozebrání mostu o jednom mostním poli: do 12 minut
- rozebrání mostu o dvou mostních polích: do 24 minut
- rozebrání mostu o třech mostních polích: do 36 minut
- rozebrání mostu o čtyřech mostních polích: do 48 minut
- zahájení pokládky po příjezdu k překážce: do 5 minut
Projekt vývoje mostního automobilu nové generace AM-70 EX byl zahájen na konci března 2017. V rámci operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost byl jeho vývoj finančně podporován ze strany českého Ministerstva průmyslu a obchodu. V roce 2018 celkové uznané náklady na vývoj a výrobu prototypu činily 24 102 000 Kč, z toho výše podpory ze státního rozpočtu představovala 6 026 000 Kč.
Prototyp mostního automobilu byl na veřejnosti prvně prezentován v prosinci 2018 na Industry Day v německém Ingolstadtu, pravidelné roční konferenci ženijních specialistů armád NATO.
Automobil mostní AM-70 EX je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí M-70 EX.
AM-70 EX je postaven na podvozku Tatra 815-7 a přepravuje jedno mostní pole M-70 EX s jednou odpojitelnou výsuvnou podpěrou. Jedno pole mostu může překlenout překážku s délkou mezi 10 až 12,5 m a hloubce 2 až 6 m. Spojením několika mostních polí (nejvýše 8) je možné přemostit překážku s celkovou délkou v rozmezí od 10 do 106 m. Zatížitelnost mostu M-70 EX v souladu s MLC 70 dle STANAG 2021 zajišťuje průjezd pásových vozidel a tahače s přívěsem do rychlosti 20 km/h. Mostní automobil může být vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací. Jednu soupravu tvoří čtyři automobily AM-70 EX.
Most M-70 EX je nůžkového typu se čtyřnosníkovou konstrukcí a je plně kompatibilní se staršími generacemi mostů přepravovaných automobily AM-50.
Vycvičená obsluha je schopná realizovat stavbu či rozebrání mostu za příznivých povětrnostních podmínek:
- stavbu mostu o jednom mostním poli: do 12 minut
- stavbu mostu o dvou mostních polích: do 24 minut
- stavbu mostu o třech mostních polích: do 36 minut
- stavbu mostu o čtyřech mostních polích: do 48 minut
- rozebrání mostu o jednom mostním poli: do 12 minut
- rozebrání mostu o dvou mostních polích: do 24 minut
- rozebrání mostu o třech mostních polích: do 36 minut
- rozebrání mostu o čtyřech mostních polích: do 48 minut
- zahájení pokládky po příjezdu k překážce: do 5 minut
Projekt vývoje mostního automobilu nové generace AM-70 EX byl zahájen na konci března 2017. V rámci operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost byl jeho vývoj finančně podporován ze strany českého Ministerstva průmyslu a obchodu. V roce 2018 celkové uznané náklady na vývoj a výrobu prototypu činily 24 102 000 Kč, z toho výše podpory ze státního rozpočtu představovala 6 026 000 Kč.
Prototyp mostního automobilu byl na veřejnosti prvně prezentován v prosinci 2018 na Industry Day v německém Ingolstadtu, pravidelné roční konferenci ženijních specialistů armád NATO.
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-EX-automobil-mostni-t216962#609021Verze : 6
Martin Smíšek
MOD
Prototyp mostního automobilu AM-70 EX, zima 2018/2019.
Fotografie: EXCALIBUR ARMY
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-EX-automobil-mostni-t216962#621547Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mostní automobil AM-70 EX během zkoušek v klimatické laboratoři Evropského testovacího centra v Hostivicích u Prahy, prosines 2018.
Fotografie:
Fotografie:
Evropské testovací centrum
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-EX-automobil-mostni-t216962#622610Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Prototyp AM-70 EX, veletrh IDET 2021, Brno, říjen 2021.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 EX (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-EX-automobil-mostni-t216962#680061Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.