Typ: Type: | MiG-21MF | |
Výrobce: Producer: | Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva / | |
Datum výroby: Date of Production: | 21.06.1973 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 967711 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | 25.07.1973-08.06.1998 7711 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 08.06.1998 | |
Poznámka: Note: | Při návratu z Aviatické pouti 1998 na letišti Pardubice došlo při přiblížení na přistání vlivem letecké nekázně ke zkrácení přistávacího okruhu přistávajících letounů-vedoucího letounu MiG-21MF 7711 pilotovaný mjr.Lubošem Kubátem a vedeného MiG-21UM 3756 s posádkou pilot mjr.Miroslav Holák a pasažéř nrtm.Roman Kovařík.Oba letouny následně vlétly do oblačnosti v níž se v 9:29 ve výšce 600 metrů srazily přímo nad Českými Budějovicemi.Všichni tři členové posádek následně letouny opustili katapultáží.Poškozený MiG-21UM 3756 dopadl v městské části Česká Vrbná cca 10 metrů od rozestavěného rodinného domku přičemž jeho trosky poškodily nedaleký parovod.Letoun MiG-21MF 7711 dopadl přímo na Budějovické sídliště Vltava kde zničil zastávku MHD a blízké trojelové vedení, 22 zaparkovaných automobilů a panelový dům kde bylo požárem a troskami zcela zničeno 5 bytů a poškozeno dalších 47 (paradoxem je že místo dopadu bylo cca 150 metrů od domova mjr.Kubáta).Při havárii nebyl nikdo zabit. Při následném vyšetřování byli piloti a mechanik cestující v letounu 3756 načerno postaveni před soud a obviněni z obecného ohrožení.Oba piloti byli následně odsouzeni k 20 měsícům vězení s podmíněným odkladem na 2 roky. | |
Zdroje: Sources: | Článek “MiG-21/Ve znamení delty“ autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. MiG-21, 4+ Publication, 1991 ruslet.webnode.cz |
IAT 94, letisko RAF Fairford, 28.07.1994
Fotografia zverejnená so súhlasom www.paulnann.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#300719Verze : 1
Elvis
MOD
Stát: Country: | Česká republika (1993- ) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 01.01.1993 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 08.06.1998 | |
Provozovatel: Operator: | 01.01.1993-11.03.1993 9. stíhací bombardovací letecký pluk 11.03.1993-21.09.1993 11. stíhací letecký pluk 21.09.1993-31.10.1993 82. samostatná stíhací letka 31.10.1993-01.01.1995 4. samostatná stíhací letka 01.01.1995-08.06.1998 Letecký zkušební odbor | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | 01.01.1993-08.06.1998 5213 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | 01.01.1993-08.06.1998 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.1995-08.06.1998 Červeno-modro-bílé šípy přecházející se zlomem z křídel na trup kde jsou zakončeny před překrytem kabiny (1995) Bílý, červeně stínovaný trojúhelník s písmenem F oboustranně na svislé ocasní ploše (1995) Bílá, červeně stínovaná písmena LS na pohyblivé části svislé ocasní plochy | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | 01.01.1993-08.06.1998 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | 01.01.1993-08.06.1998 hnědá 01.01.1993-08.06.1998 zelená 01.01.1993-08.06.1998 nebeská modř | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Článek “MiG-21/Ve znamení delty“ autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. MiG-21, 4+ Publication, 1991 ruslet.webnode.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 967711 |
Sériové / evidenční číslo | 7711 |
Taktické označení / imatrikulace | 7711 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký zkušební odbor [1995-1999] |
Základna | Plzeň-Líně, letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.07.1996 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | www.paulnann.com |
IAT 96, letisko RAF Fairford, 21.07.1996
Web autora : www.paulnann.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#300739Verze : 2
Elvis
MOD
Foto (vlastní sbírka autora)
Fota z CD vydaných k historii letiště Planá u ČB.
Na 7711 mám ješt dvě fota na nichž je zachycen MiG-21 F ne MF se stejným číslem (7711). Jde o statický pomník. Číslo je nepředpisového zhledu, pravděpodobně domalované. Historie tohoto stroje je ve fázi dalšího bádání,..
Fota z CD vydaných k historii letiště Planá u ČB.
Na 7711 mám ješt dvě fota na nichž je zachycen MiG-21 F ne MF se stejným číslem (7711). Jde o statický pomník. Číslo je nepředpisového zhledu, pravděpodobně domalované. Historie tohoto stroje je ve fázi dalšího bádání,..
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#197200Verze : 0
Fotografie vraku letounu v prostoru sídliště Vltava je k nahlédnutí ve fotogalerii věnované MiG-21MF 7711
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#259811Verze : 0
Letový záběr letounu na obálce časopisu ATM.
ATM č. 10, rok 1994
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | MiG-21MF 7711 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ATM č. 10, rok 1994
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#644513Verze : 0
.
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | MiG-21MF 7711 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#664334Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.