Main Menu
User Menu

Polikarpov I-180-2

Поликарпов И-180-2

     
Název:
Name:
Polikarpov I-180-2
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.04.1939 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1939-DD.04.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2nd prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
19.04.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1646 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2190 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,090 m
Délka:
Length:
6,900 m
Výška:
Height:
2,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,940 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-87B vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 698,7 kW (950 k) při 2 250 ot/min v h= 4 500 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
540 km/h v 5850 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10250 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel.
Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Oproti prvnímu prototypu bylo zvětšeno rozpětí a tím se zvětšila i nosná plocha.
- První lety provedl E. G. Uljachin.
- 1.5.1939 S. P. Suprun v rámci přehlídky přelétl s tímto letounem nad Moskvou.
5.9.1939 - v průběhu 53. letu došlo k havárii, zkušební pilot T. P. Suzi zahynul a letoun byl zničen.
Zdroje:
Sources:
Michaił Masłov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003
Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
www.wunderwaffe.narod.ru
www.base13.glasnet.ru
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
www.historyofwar.org
archiv autora

Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-2-t142388#460850Verze : 0
MOD