Název: Name: | ZIS-5 | |
Originální název: Original Name: | ЗИС-5 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1947 Moskevský automobilový závod V. I. Stalina, Moskva / DD.02.1942-DD.MM.1944 Uljanovský automobilový závod, Uljanovsk / DD.07.1944-DD.MM.1958 Uralský automobilový závod J. V. Stalina, Miass / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1958 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 000 0000+ | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.06.1933 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4 × 2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 3075 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 3000 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 6100 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 3500 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 9600 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6060 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2235 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2160 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 250 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3810 mm | |
Rozchod: Track: | 1675 mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | mechanická | |
Elektrický systém: Electrical System: | - | |
Pneumatiky: Tyres: | 34x7, 9,00x20, 36x8 in | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ZIS-5 - čtyřtaktní řadový zážehový šestiválec - vodou chlazený - 54 kW (73 k) - 5555 cm3 | |
Převodovka: Gearbox: | Hlavní - manuální nesynchronizovaná, 4 rychlosti vpřed a 1 vzad Přídavná - manuální, 2 rychlosti | |
Spojka: Clutch: | dvoukotoučová suchá spojka | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 60 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 34 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 176 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Uživatelské státy: User States: | export: kořistní: | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | ru.wikipedia.org https://de.wikipedia.org/wiki/ZIS-5 https://en.wikipedia.org/wiki/ZIS-5_(truck) |
Období | - |
Typ stroje | SOV - ZIS-5 (valníkový automobil) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#703505Verze : 2
Gebirgsjäger
MOD
Ruský nákladný 3 tonový automobil ZiS-5 (ЗИС-5) bol určený na prepravu živej sily ( 24 vojakov ), 2,5 t materiálu, slúžil ako ľahký delostrelecký ťahač, nosič protiletadlových zbraní - guľometov i kanónov.Ďalej na jeho podvozku boli namontované nadstavby ako napr. cisterna, autobus, sanitka, dielňa, elektrocentrála pod. ZiS-5 vychádzal z amerického nákladného automobilu Autokar. Vývoj prebiehal ešte pod názvom AMO-2.
Prvé vozidlá opustili moskovský závod ZiS v decembri 1933. Ku dňu vypuknutia VVV bolo v ČA 104200 vozidiel ZiS-5 a jeho verzií. V októbri 1941 bol závod evakuovaný do Uljanovska a Mjass (Čeljabinská oblasť). Po návrate výroby do Moskvy, v júni roku 1942, v dôsledku vážneho materiálneho deficitu začala výroba varianty ZiS-5V - vojnový (ЗИС-5В). Jednalo sa o zjednodušenú variantu. Tá spočívala hlavne v montáži len zadných bŕzd, bol použitý len pravý predný reflektor, blatníky zo slabšieho materiálu už neboli zaoblené, plechová kabína bola nahradená drevenou, korba mala odklopné len zadné čelo a pod. Do roku 1946 bolo vyrobených 133314 vozidiel ZiS-5V.
Do roku 1948 bolo vyrobených 523300 vozidiel ZiS-5 a jeho rôznych variant. Nahradila ho výroba ZIS-150.
Verzie :
AE-2 - Ae-3P (АЭ-2 - АЭС-3П ) - elektrocentrála s výkonom 15-29 k V,
BZ-43 (БЗ-43 ) - cisterna n PHM,
AVB-100 (АВБ-100) - ???
DPM-42 (ДМП-42) - nosič sekcií dreveného mostu,
SKS-36 (СКС-36) - kompresor,
N2P (Н2П) - nosič pontónov,
ZT-2 (ЗТ-2) - zachytávače zvuku avizujúce prílet nepriateľských lietadiel,
ZIS-8 a ZIS-16 (ЗИС-8 и ЗИС-16) - autobusy pre 12-14 sediacich ranených a 10 nosítok,
ZIS-11 (ЗИС-11) - hasičské vozidlo,
ZIS-12 (ЗИС-12) - znížené bočnice - nosič 25 m pl kanónu,
ZIS-44 (ЗИС-44,) - 18 miestny sanitný autobus,
Z-15-4 (З-15-4) - pl svetlomet
Úžitkovosť : nákladný dvojnápravový automobil s pohonom 4x2
Motor : ZIS-5 : 73 ks pri 2300 ot.min. - 6 V - štvortaktný - vodou chladený.
Objem : 5555 cm³
Počet rýchlostných stupňov : 4
Rozmery v mm:
Dĺžka : 6060
Šírka : 2235
Výška : 2160
Rozvor: 3810 mm
Svetlosť : 250 mm
Korba : D-Š-V - 3085-2085-600 mm
Hmotnosť : 3100 kg
Nosnosť : 3000 kg
Max. rýchlosť : 60 km/h
Max.hmotnosť prívesu : 3,5 t
Pneumatiky : 7,00-34
Obsah nádrže : 60 l
Spotreba paliva : 34 l/100km
Osádka : 2
Zdroj : http://www.autogallery.org.ru/
slovari.yandex.ru
ZIS-5
Nákres http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/zis_5v.htm
pl dvojkanón na podvozku ZIS-12 v roku 1936
pl svetlomet Z-15-4 na podvozku ZIS-12 v roku 1937
ZT-2 zariadenia na zachytávanie zvuku prilietavajúcich lietadiel v roku 1936
Prvé vozidlá opustili moskovský závod ZiS v decembri 1933. Ku dňu vypuknutia VVV bolo v ČA 104200 vozidiel ZiS-5 a jeho verzií. V októbri 1941 bol závod evakuovaný do Uljanovska a Mjass (Čeljabinská oblasť). Po návrate výroby do Moskvy, v júni roku 1942, v dôsledku vážneho materiálneho deficitu začala výroba varianty ZiS-5V - vojnový (ЗИС-5В). Jednalo sa o zjednodušenú variantu. Tá spočívala hlavne v montáži len zadných bŕzd, bol použitý len pravý predný reflektor, blatníky zo slabšieho materiálu už neboli zaoblené, plechová kabína bola nahradená drevenou, korba mala odklopné len zadné čelo a pod. Do roku 1946 bolo vyrobených 133314 vozidiel ZiS-5V.
Do roku 1948 bolo vyrobených 523300 vozidiel ZiS-5 a jeho rôznych variant. Nahradila ho výroba ZIS-150.
Verzie :
AE-2 - Ae-3P (АЭ-2 - АЭС-3П ) - elektrocentrála s výkonom 15-29 k V,
BZ-43 (БЗ-43 ) - cisterna n PHM,
AVB-100 (АВБ-100) - ???
DPM-42 (ДМП-42) - nosič sekcií dreveného mostu,
SKS-36 (СКС-36) - kompresor,
N2P (Н2П) - nosič pontónov,
ZT-2 (ЗТ-2) - zachytávače zvuku avizujúce prílet nepriateľských lietadiel,
ZIS-8 a ZIS-16 (ЗИС-8 и ЗИС-16) - autobusy pre 12-14 sediacich ranených a 10 nosítok,
ZIS-11 (ЗИС-11) - hasičské vozidlo,
ZIS-12 (ЗИС-12) - znížené bočnice - nosič 25 m pl kanónu,
ZIS-44 (ЗИС-44,) - 18 miestny sanitný autobus,
Z-15-4 (З-15-4) - pl svetlomet
Úžitkovosť : nákladný dvojnápravový automobil s pohonom 4x2
Motor : ZIS-5 : 73 ks pri 2300 ot.min. - 6 V - štvortaktný - vodou chladený.
Objem : 5555 cm³
Počet rýchlostných stupňov : 4
Rozmery v mm:
Dĺžka : 6060
Šírka : 2235
Výška : 2160
Rozvor: 3810 mm
Svetlosť : 250 mm
Korba : D-Š-V - 3085-2085-600 mm
Hmotnosť : 3100 kg
Nosnosť : 3000 kg
Max. rýchlosť : 60 km/h
Max.hmotnosť prívesu : 3,5 t
Pneumatiky : 7,00-34
Obsah nádrže : 60 l
Spotreba paliva : 34 l/100km
Osádka : 2
Zdroj : http://www.autogallery.org.ru/
slovari.yandex.ru
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ZIS-5
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/zis_5v.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pl dvojkanón na podvozku ZIS-12 v roku 1936
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pl svetlomet Z-15-4 na podvozku ZIS-12 v roku 1937
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ZT-2 zariadenia na zachytávanie zvuku prilietavajúcich lietadiel v roku 1936
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#294876Verze : 1
Okrem závodu v Moskve (Zavod imeni Stalina - ZiS) sa vozidlá pod označením UralZiS-5 (УралЗИС-5) vyrábali aj v meste Miasse na Urale (UralZIS imeni Stalina). Prvé vozidlo UralZIS-5V (УралЗИС-5В) opustilo brány továrne 08.07.1944 a už 20.07.1944 bola prvá dodávka vozidiel odoslaná na front. Už. 30.09.1944 bol postavený 1000 automobil UralZiS-5V a k 30.09.1945 bolo v uralskom závode postavených už 6800 vozidiel.
Výroba vozidiel ZiS-5 bola v Moskovskom závode ukončená v roku 1947, výroba vozidiel UralZiS-5 na Urale pokračovala v rôznych modifikáciách až do roku 1955, keď bol nahradený z neho odvodeným vozidlom UralZiS-355 (УралЗИС-355).
Zdroj: Vojennye mašiny No. 64, Gruzoviki URAL, 2004
denisovets.narod.ru
Výroba vozidiel ZiS-5 bola v Moskovskom závode ukončená v roku 1947, výroba vozidiel UralZiS-5 na Urale pokračovala v rôznych modifikáciách až do roku 1955, keď bol nahradený z neho odvodeným vozidlom UralZiS-355 (УралЗИС-355).
Zdroj: Vojennye mašiny No. 64, Gruzoviki URAL, 2004
denisovets.narod.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#248196Verze : 0
buko1
MOD
Vozidla ZiS-5 z výroby před válkou (barevné fotogrfafie) a ZiS-5V z válečné výroby (černobílá fotografie).
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#43833Verze : 1
MART.in
MOD
ZiS-5B
Pridaním písmena " V " / ako vojnová, niekde sa môže objaviť i " B ", čo ale v ruštine znamená " V " /, sa označovala verzia, ktorá bola poznamenaná nedostatkom materiálu ako i snahou o zjednodušenie - urýchlenie výroby. Prejavilo sa to napr. drevenou - latkovou kabínou, zjednodušenými - rovnými blatníkmi. Sú známe fotografie, kde frontové vozidlá mali reflektor len na pravej strane.
Zdroj :
slovari.yandex.ru
ZIS-5V vo verzii BZ-43 - cisterna n PHM
Pridaním písmena " V " / ako vojnová, niekde sa môže objaviť i " B ", čo ale v ruštine znamená " V " /, sa označovala verzia, ktorá bola poznamenaná nedostatkom materiálu ako i snahou o zjednodušenie - urýchlenie výroby. Prejavilo sa to napr. drevenou - latkovou kabínou, zjednodušenými - rovnými blatníkmi. Sú známe fotografie, kde frontové vozidlá mali reflektor len na pravej strane.
Zdroj :
slovari.yandex.ru
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ZIS-5V vo verzii BZ-43 - cisterna n PHM
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#208086Verze : 0
ZiS-5 N2P
Zdroj :rkkaww2.armchairgeneral.com
N2P - nosič pontónov v roku 1944
Zdroj :rkkaww2.armchairgeneral.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
N2P - nosič pontónov v roku 1944
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#294981Verze : 0
ZiS-5 se světlometem Z-15-4 152mm v Muzeu bojové slávy Uralu, Věrchjaja Pyšma.
Zdroj: archiv autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#376521Verze : 1
Zis-5 v čs.armáde
Ministerstvo národnej obrany nariadením čís.54.268-VIII./2.oddiel.1948 premiestňuje dňom 1.decembra 1948 od voj. útvaru 4653 - Košice, k voj. útvaru 2275-Košice, nasledujúce motorové vozidlá :
1./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.42.720,
2./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.43.823,
3./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.43.824.
Zdroj : DR veliteľa VÚ-4653 Košice rok 1948
Fond VHA VHÚ Bratislava
Ministerstvo národnej obrany nariadením čís.54.268-VIII./2.oddiel.1948 premiestňuje dňom 1.decembra 1948 od voj. útvaru 4653 - Košice, k voj. útvaru 2275-Košice, nasledujúce motorové vozidlá :
1./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.42.720,
2./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.43.823,
3./ nákladný automobil zn.Zis-5, ev.č.43.824.
Zdroj : DR veliteľa VÚ-4653 Košice rok 1948
Fond VHA VHÚ Bratislava
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#460319Verze : 2
kořistní ZIS-5 ve službách Wehrmachtu
beutepanzer.ru
Období | - |
Typ stroje | SOV - ZIS-5 (valníkový automobil) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | SOV - ZIS-5 (valníkový automobil) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#703531Verze : 0
Gebirgsjäger
MOD
Před několika lety jsem se pokusil o krátké shrnutí vývoje ZIS5 a dalších variant.
Blíže na mém WEBu http://www.pvo.webz.cz/popzis.htm
Blíže na mém WEBu http://www.pvo.webz.cz/popzis.htm
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-5-valnikovy-automobil-t12787#294900Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.