Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21R | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-21Р | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1965-DD.MM.1971 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1965-DD.MM.1971 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 448 MiG-21R / MiG-21RF | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8100 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9370 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | |
Délka: Length: | 14,10 m | |
Výška: Height: | 4,13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-11F2S-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2800 l 2x 490 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1700 km/h v 13000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 14600 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15100 m | |
Dolet: Range: | 1130 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1600 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x PLŘS R-3S 2x PLŘS RS-2US 2x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm 2x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 2x 500 kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | MiG-21RF - MiG-21R posledních sérií vybavené motory R-13-300 | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#566575Verze : 0
Aubi
MOD
MiG-21R
Průzkumná varianta Migu-21. V ČS letectvu zavedena v roce 1969-70 do služby u 47. pzlp v Pardubicích a později v Hradci Králové. V roce 1993 pzlp zrušen. Poslední stroje dolétaly v roce 1994 u LZO (Letecký zkušební odbor) v Čáslavi.
Oproti stíhací verzi "MF" nebyla průzkumná "R" vybavena pod trupem dvojhlavňovým kanónem GŠ-23. Nesla ale v přídi radar RP-21 Safír a mohla být využita jako stíhačka s PLŘS R-3S. V "průzkumácké" variantě se však většinou používaly hlavně dvě přídavné nádrže po 490 l, průzkum. kontejner a buď raketnice UB-16, nebo "klasické" bomby FAB-,OFAB-100, případně "cementové" CP-100-70.
Hlavním posláním byl ale průzkum za pomocí kontejneru, který se zavěšoval na centrální závěsník pod trupem. Tento kontejner měl dvě varianty: tzv. "D" s kamerami pro snímkování a "R" pro radiotechnický průzkum.
Dalšími rozlišovacími znaky byly vřetenovité antény na koncích křídel, chybějící periskop na krytu kabiny a chybějící aerodynamické plůtky u protipumpážních dvířek (z důvodu absence kanónu).
Průzkumná varianta Migu-21. V ČS letectvu zavedena v roce 1969-70 do služby u 47. pzlp v Pardubicích a později v Hradci Králové. V roce 1993 pzlp zrušen. Poslední stroje dolétaly v roce 1994 u LZO (Letecký zkušební odbor) v Čáslavi.
Oproti stíhací verzi "MF" nebyla průzkumná "R" vybavena pod trupem dvojhlavňovým kanónem GŠ-23. Nesla ale v přídi radar RP-21 Safír a mohla být využita jako stíhačka s PLŘS R-3S. V "průzkumácké" variantě se však většinou používaly hlavně dvě přídavné nádrže po 490 l, průzkum. kontejner a buď raketnice UB-16, nebo "klasické" bomby FAB-,OFAB-100, případně "cementové" CP-100-70.
Hlavním posláním byl ale průzkum za pomocí kontejneru, který se zavěšoval na centrální závěsník pod trupem. Tento kontejner měl dvě varianty: tzv. "D" s kamerami pro snímkování a "R" pro radiotechnický průzkum.
Dalšími rozlišovacími znaky byly vřetenovité antény na koncích křídel, chybějící periskop na krytu kabiny a chybějící aerodynamické plůtky u protipumpážních dvířek (z důvodu absence kanónu).
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#39128Verze : 0
MiG-21R v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#151233Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-21R, Muzeum letecké a pozemní techniky, Vyškov, 2003. Na čtvrté fotografii shora je na rámu čelního štítku kabiny viditelný ovládací panel průzkumného kontejneru. (©Radek Havelka)
![]()
![]()
![]()
![]()





URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#89233Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiGy-21R 1923 a 1703 v Leteckém muzeu v Košicích.
![]()
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#228532Verze : 1
Tango
MOD
Citace - Bery :
MiG-21R
Hlavním posláním byl ale průzkum za pomocí kontejneru, který se zavěšoval na centrální závěsník pod trupem. Tento kontejner měl dvě varianty: tzv. "D" s kamerami pro snímkování a "R" pro radiotechnický průzkum.
Kontajnery sa nevešali na podtrupový pylón, ten musel byť demontovaný, ale montovali sa priamo na trup pomocou dvoch úchytných bodov.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#325334Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.