Main Menu
User Menu

Tupolev ANT-9

Туполев АНТ-9

     
Název:
Name:
Tupolev ANT-9
Originální název:
Original Name:
Туполев АНТ-9
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva /
DD.MM.1930-DD.MM.1932 Moskevský letecký závod č. 22 10. výročí Října, Fili /
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Taganrožský letecký závod č. 31, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 CAGI
61 Fili
5 Taganrog
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1929
Osádka:
Crew:
2+9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3680 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5690 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
23,74 m
Délka:
Length:
16,65 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
84 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Prototyp: Gnome et Rhône 5K Titan o výkonu 171,5 kW/230 k
Série: Wright J-6 Whirlwind o výkonu 239 kW/324 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
205 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
28 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1000 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Šavrov, V.B: Istorija konstrukciji samoljotov v SSSR do 1938 g., Mašinostrojenie 1986
Ригмант, В., Котельников, В.: Первый лайнер Туполева, Авиация и время 1996/01
Saukke, Maksimilian. Samoljoty Tupoleva, Libri, Moskva 1995.
Duffy, Paul, Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla, Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-6.
Němeček, Václav. Pod značkami ANT a Tu, Letectví+Kosmonautika, 1971-1972
http://www.airwar.ru/enc/cw1/ps9.html

Tupolev ANT-9 -


Tupolev ANT-9 - ANT-9 sovětsko-německé společnosti Deruluft

ANT-9 sovětsko-německé společnosti Deruluft
Tupolev ANT-9 - ANT-9 Kryla sovětov společnosti Dobrolet

ANT-9 "Kryla sovětov" společnosti Dobrolet
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-9-t101832#367790Verze : 1
MOD
Авиация и время 1996/01

Tupolev ANT-9 -


Tupolev ANT-9 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-9-t101832#557213Verze : 0
MOD
Avijacija i Vremja 1/1996, kreslil J.P. Listovničij

Tupolev ANT-9 - ANT-9 Čajka s motormi Wright J6 patriaci sovietsko-nemeckej spoločnosti Deruluft lietal v tomto sfarbení v 30-tych rokoch minulého storočia na trati Moskva-Berlín

ANT-9 "Čajka" s motormi Wright J6 patriaci sovietsko-nemeckej spoločnosti Deruluft lietal v tomto sfarbení v 30-tych rokoch minulého storočia na trati Moskva-Berlín
Tupolev ANT-9 - PS-9 s dvoma motormi M-17 lietal v tomto markingu na linkách sovietskeho Aeroflotu v polovici 30-tych rokov minulého storočia

PS-9 s dvoma motormi M-17 lietal v tomto markingu na linkách sovietskeho Aeroflotu v polovici 30-tych rokov minulého storočia
Tupolev ANT-9 - PS-9 s motormi M-26 v podobe, v akej lietal koncom 30-tych rokov minulého storočia

PS-9 s motormi M-26 v podobe, v akej lietal koncom 30-tych rokov minulého storočia
Tupolev ANT-9 - Pestro sfarbený PS-9 Krokodil s agitačnej skupiny pomenovanej po spisovateľovi Maximovi Gorkom. Krokodil bol názov v tom čase v ZSSR populárneho satirického časopisu. Vrch krídel a výškoviek bol červený.

Pestro sfarbený PS-9 Krokodil s agitačnej skupiny pomenovanej po spisovateľovi Maximovi Gorkom. Krokodil bol názov v tom čase v ZSSR populárneho satirického časopisu. Vrch krídel a výškoviek bol červený.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-9-t101832#557214Verze : 5
MOD