Název: Name: | Supermarine Seafire Mk.45 | Supermarine Seafire Mk.45 |
Originální název: Original Name: | Supermarine Seafire Mk.45 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh DD.MM.1945-DD.12.1945 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), South Marston | |
Období výroby: Production Period: | 12.03.1945-DD.12.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 Cunliffe-Owen 50 Supermarine (Sn.LA428-457, LA480-499) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3230 kg | 7122 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4309 kg | 9500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.260 m | 36ft 11in |
Délka: Length: | 10.160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 4,140 m | 13ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.67 m2 | 244 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,41 kg/m2 | 39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Griffon 61, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 1 529 kW. Vrtule pětilistá Rotol s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 352,8 mm. | Rolls-Royce Griffon 61, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,035 hp at take-off, driving five-blade constant-speed propeller Type Rotol hydraulic, type R.14/5F5/2 of 11ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 545 l + 136 - 204 l v přídavné nádrži pod trupem. | 120 UK gallons in an internal tanks and 30 or 45 UK gallons in an one drop tank under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 712.9 km/h v 6888 m | 443 mph in 22600 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 457.1 km/h v 6096 m | 284 mph in 20000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 24.4 m/s | 4800 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 5852 m | 5,0 min to 19200 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12497 m | 41000 ft |
Dolet: Range: | 780.5 km | 485 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400.1 km | 870 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 150/175 nábojů. Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 227 kg. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, 150/175 rpg. Bomb-load: Up to 1,000lb bombs, one 500lb bomb under fuselage and one 250lb bomb under each wing |
Uživatelské státy: User States: | Velká Británie | United Kingdom |
Poznámka: Note: | Supermarine Type 388 (popsáno v následujícím příspěvku) | Supermarine Type 388 The Supermarine Seafire F.45 was the first of a series of Seafire variants to be powered by Griffon 60 series engines. The Seafire F. Mk 45 entered service with 778 Squadron in November 1946. |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey, My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK rok 1985, ISBN: 0 946184 186 Richard Ward, Supermarine Spitfire Mk. XII-24, Supermarine Seafire Mk.I-47., Aircam Aviation Series No.8, Arco Pub, 1969, ISBN-13: 978-0668021098 Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8 PeterCaygill, Bojové legendy, Spitfire Mk.VI-F.24, Nakladatelství Jan Vašut s.r.o., Praha 8, rok 2005, ISBN 80-7236-396-4 http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire47.html http://www.spitfireperformance.com/dp851.html www.historyofwar.org archiv autora |