Název: Name: | Suchoj Su-301) | Sukhoi Su-301) |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-30 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1992-DD.MM.1999 Irkutské letecké výrobní sdružení, Irkutsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1992-DD.MM.1997 (Su-30) DD.MM.1997-DD.MM.1999 (Su-30K) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7 (Su-30) 18 (Su-30K) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.04.1992 (první sériový Su-30 / first production Su-30) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 17700 kg | 39022 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24000 kg | 52911 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 33000 kg | 72753 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,698 m | 48 ft 2 ⅝ in |
Délka: Length: | 21,935 m | 71 ft 11 ⅝ in |
Výška: Height: | 6,357 m | 20 ft 10 ¼ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,037 m2 | 667.76 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Saturn AL-31F (Сатурн АЛ-31Ф) - maximální tah bez přídavného spalování: 74,53 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 122,58 kN | Saturn AL-31F (Сатурн АЛ-31Ф) - maximum thrust, dry: 16755 lbf - maximum thrust, afterburning: 27557 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - vnitřní: 9400 kg | - internal: 20 723 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2125 km/h v 11000 m | 1320 mph in 36089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 1864 mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 6000 kg na 10 závěsnících výzbroj: 6x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 6x R-73 4x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 4x R-27R / R-27ER 6x R-73 6x R-27R / R-27ER 4x R-73 4x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 4x R-73 | GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition maximum armament weight of 13228 lb on 10 hardpoints armament: 6x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 6x R-73 4x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 4x R-27R / R-27ER 6x R-73 6x R-27R / R-27ER 4x R-73 4x R-27R / R-27ER 2x R-27T / R-27ET 4x R-73 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Flanker-F maximální Machovo číslo: 2,0 1) exportní verze s mírně odlišnou avionikou označena jako Su-30K 2) Su-30K 3) původně indické Su-30K vrácené Rusku, modernizace na standard Su-30SM u 558. leteckého opravárenského závodu v Baranoviči, Bělorusko, 12 letadel 4) původně indické Su-30K vrácené Rusku, 6 letadel | NATO reporting name: Flanker-F maximum Mach number: 2,0 1) export version differing slightly in avionics designed as Su-30K 2) Su-30K 3) originally the Indian Su-30Ks returned to Russia, upgrading to the standard Su-30SM at the 558th Aviation Repair Plant in Baranovichi, Belarussia, 12 planes 3) originally the Indian Su-30Ks returned to Russia, 6 planes |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.: Su-27, Midland, 2007 https://www.airwar.ru/enc/fighter/su30.html www.leteckymagazin.sk |