Název: Name: | Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello | |
Originální název: Original Name: | Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.01.1935-DD.12.1936 Società Idrovolanti Alta Italia Savoia, Sesto Calende / DD.09.1935-DD.10.1937 SA Piaggio & C., Genova / DD.03.1935-DD.04.1937 SA Aeronautica Macchi, Varese / DD.09.1935-DD.08.1936 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone / DD.10.1935-DD.06.1936 Società Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni / DD.01.1936-DD.05.1937 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa / DD.10.1936-DD.05.1937 Aeronautica Umbra SA, Foligno / DD.09.1937-DD.03.1938 SA Aeronautica Predappio, Predappio / | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1935-DD.03.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 560 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.02.1935 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 68001) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10505 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24.00 m | |
Délka: Length: | 17.875 m | |
Výška: Height: | 4.55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 92.20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo 125 RC.35 o výkonu 478 kW/650 k, nebo Alfa Romeo 126 RC.34 o výkonu 500 kW/680 k, nebo Piaggio P.X RC.35 o výkonu 493 kW/670 k, nebo Gnome-Rhône K.14 o výkonu 478 kW/650 k třílistá na zemi stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3620 l (Alfa Romeo a Piaggio P.X) 4440 l (K.14) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3472) km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v 4999 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,673) min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | 640 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v polozatažitelné hřbetní věži Breda D 2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v polozatažitelné břišní věži Breda E 2x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm v bocích trupu 2000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro motory Alfa Romeo 126. Pro motory Alfa Romeo 125 / P.X / K.14 platí: 1) 6800 kg / 6736 kg / 7300 kg 2) 340 km/h / 322 km/h v 1000 m / 330 km/h v 3000 m 3) 15,5 min do 4000 m / 25 min do 5000 m / 14 min do 5000 m Článek: Na španělském nebi - SIAI Savoia-Marchetti S.81 Pipistrello | |
Zdroje: Sources: | Apostolo, Giorgio. Savoia Marchetti S.M.81, Profile No.146. Profile Publications, Leatherhead 1967. Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol.4, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1972. www.alieuomini.it |
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#518118Verze : 0
Aubi
MOD
z bojového nasazení ve španělské občanské válce
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#102493Verze : 0
Schlange
MOD
Reklama
Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello ve službách německé Luftwafe
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/sm81.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#345736Verze : 0
.
S.81 z výzbroje 214. Squadriglie náležící ke XXIV. Gruppo italského intervenčního Aviazione Legionaria, letiště Tudela, květen 1938. Stroj nesl nátěr pískovou barvou na horních a bočních plochách, doplněný "hady" tmavě zelené a hnědé tříslové barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Savoia-Marchetti / SIAI / SIAI-Marchetti |
Typ letounu | Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 21-44 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S.81 z výzbroje 214. Squadriglie náležící ke XXIV. Gruppo italského intervenčního Aviazione Legionaria, letiště Tudela, květen 1938. Stroj nesl nátěr pískovou barvou na horních a bočních plochách, doplněný "hady" tmavě zelené a hnědé tříslové barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#469933Verze : 0
Rad
MOD
.
SM.81 patřící do stavu 215. Squadriglia, 25. Gruppo, 21. Stormo. Stroj operoval v říjnu 1936 z letiště Talavera de la Reina. Tento letoun byl vybaven výkonnějšími motory Piaggio PX RC-35. Stroj nesl nátěr pískovou barvou na horních a bočních plochách, doplněný "hady" tmavě zelené a hnědé tříslové barvy. Spodní plochy světle šedé.
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Savoia-Marchetti SM.81 Pipistrello |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SM.81 patřící do stavu 215. Squadriglia, 25. Gruppo, 21. Stormo. Stroj operoval v říjnu 1936 z letiště Talavera de la Reina. Tento letoun byl vybaven výkonnějšími motory Piaggio PX RC-35. Stroj nesl nátěr pískovou barvou na horních a bočních plochách, doplněný "hady" tmavě zelené a hnědé tříslové barvy. Spodní plochy světle šedé.
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#606307Verze : 1
Rad
MOD
Reklama
S.M.je vlastně bojová verze civilního letadla S.73. Objevoval se všude kde se Itálie vojensky angažovala.Do roku 1942 působil jako noční bombardér a v roli přepravního letounu sloužil v italském letectvu ještě do roku 1951.
Pipistrello=netopýr
Gunston,Bill-Bojová letadla druhé světové války,Václav Svojtka a Co., 1998 ISBN 80-7237-203-3
Pipistrello=netopýr
Gunston,Bill-Bojová letadla druhé světové války,Václav Svojtka a Co., 1998 ISBN 80-7237-203-3
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-81-Pipistrello-t1333#205084Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.