Main Menu
User Menu
Reklama

SOV - U-18 (152mm samohybná houfnice - projekt)

U-18 (152 mm self-propelled howitzer - project)

У-18

     
Název:
Name:
U-18
Originální název:
Original Name:
У-18
Kategorie:
Category:
ťažká samohybná húfnica
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Čeljabinský Kirovův závod, Čeljabinsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 (projekt)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
65000 kg
Celková délka:
Overall Length:
8975 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3250 mm
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
470 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2K
- vznětový, vidlicový
- počet válců: 12
Výkon:
Power:
440.7 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
- počet převodových stupňů: 4+1
- ovládání: mechanické
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanónová húfnica ML-20 vz. 1937 kalibru 152 mm (60 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
3x guľomet DT kalibru 7,62 mm (3.950 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Pancierovanie:

Korba:
horný čelný - 100 mm
spodný čelný - 100 mm
bočný - 75 mm
horný zadný - 75 mm
spodný zadný - 75 mm
stropný - 30-40 mm
dno - 30-40 mm

Nadstavba:
čelný - 105 mm
maska kanóna - 100 mm
bočný - 75 mm
zadný - 75 mm
strop - 40 mm
Zdroje:
Sources:
Jurij Igorevič Pašolok SU-152 a příbuzná vozidla, Grada Publishing a.s., rok vydania 2018, ISBN: 978-80-271-0066-8
URL : https://www.valka.cz/SOV-U-18-152mm-samohybna-houfnice-projekt-t239631#662589Verze : 2
MOD
Počas vývoja dvojkanónového samohybného dela KV-7 (U-14) vypracoval S.A. Ginzburg požiadavku na lafetáciu 152 mm húfnice na platforme KV-7. Malo ísť o prostriedok na ničenie bunkrov a opevnení na krátke vzdialenosti. Projekt schválil komisár tankového priemyslu Malyšev 21.1.1942 a systém obdržal číslo 59. Kirovov čeljabinský závod bol zodpovedný za platformu, delostrelecký systém mal vyvinúť Uralský závod ťažkého strojárenstva. Konštrukčné výkresy mali byť hotové do 15.3.1942, prototyp mal byť dokončený k 1.5.1942, výrobné výkresy k 10.5.1942. Vyčlenená bola suma 300.000 rubľov. Cieľom tohoto projektu však nebol vývoj novej platformy, išlo o využitie už vyrobených platforiem a nadstavieb určených pre KV-7 (U-13) (cca 20 kusov, resp. doposiaľ neupresnený počet vyrobených platforiem). Napriek tomu, že pracovníci GAU preferovali vývoj s kanónom BR-2 kalibru 152 mm, prednosť dostala menej výkonná húfnica ML-20 vzor 1937.
Práce na prioritnom programe pokračovali pomaly. Koncepcia bola dokončená až 4.8.1942, návrh bol predložený až 3.9.1942. Problematickou sa ukázala lafetácia a húfnice a nedostatok priestoru v nadstavbe KV-7 (U-13). Problémy sa však podarilo vyriešiť a zdalo sa, že môže dôjsť k sériovej výrobe. Ukončenie projektu spôsobil ďalší z nekonečnej rady projektov, konkrétne návrh ZIK-1 konštruktéra Petrova. Pozornosť sa sústredila na jeho návrhy a program U-18 bol v tichosti zrušený.

Jurij Igorevič Pašolok SU-152 a příbuzná vozidla, Grada Publishing a.s., rok vydania 2018, ISBN: 978-80-271-0066-8

SOV - U-18 (152mm samohybná houfnice - projekt) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-U-18-152mm-samohybna-houfnice-projekt-t239631#662631Verze : 3
MOD