Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.04.1950 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 528 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 09.07.1953 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Letoun s pilotem por. Milanem Procházkou letěl na nácvik skupinové slétanosti, při třetím průletu nad letištěm v Brně došlo k utržení jednoho z vrtulových listů, následně došlo k viditelným vibracím letounu, načež se urval kryt motoru, jedna z podvozkových noh (levá) se uvolnila a odpadl překryt kabiny (pokud jej neodhodil pilot), pilot se snažil o záchranu, ale buď byl v první chvíli ochromen nastalou situací nebo se mu to nedařilo. V okamžiku kdy se letoun dostal do pádu to šlo mnohem hůře, pilot se z letounu sice dostal, ale až ve zhruba 40 metrech a zahynul při dopadu na zem kousek od trosek svého letounu. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-528-t238298#658881Verze : 2
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 18.05.1950 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 09.07.1953 | |
Provozovatel: Operator: | 19.04.1950-DD.MM.RRRR Zálet pilot Široký 09.06.1950-DD.MM.RRRR přelet Zvolen 12.06.1950-DD.MM.RRRR LZ 8 VLT Přešov DD.MM.RRRR-09.07.1953 3. letecký stíhací pluk | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.MM.RRRR-09.07.1953 GY-?? | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.04.1950-09.07.1953 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.04.1950-09.07.1953 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.04.1950-09.07.1953 šedozelená | |
Poznámka: Note: | Stroj létal s motorem č. 691. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. |
URL : https://www.valka.cz/S-199-528-t238298#658882Verze : 1
Reklama
Fotografická katastrofa letounu dne 9. července 1953.
Letoun s pilotem por. Milanem Procházkou letěl na nácvik skupinové slétanosti, při třetím průletu nad letištěm v Brně došlo k utržení jednoho z vrtulových listů, následně došlo k viditelným vibracím letounu, načež se urval kryt motoru, jedna z podvozkových noh (levá) se uvolnila a odpadl překryt kabiny (pokud jej neodhodil pilot), pilot se snažil o záchranu, ale buď byl v první chvíli ochromen nastalou situací nebo se mu to nedařilo. V okamžiku kdy se letoun dostal do pádu to šlo mnohem hůře, pilot se z letounu sice dostal, ale až ve zhruba 40 metrech a zahynul při dopadu na zem kousek od trosek svého letounu.
Fotografie z vyšetřovacího spisu.
Zdroj:
Trosky letounu, v popředí patrná jedna z podvozkových noh, v pozadí budovy letiště a letouny S-199.
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Trosky letounu, zvláště motor
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Odpadlý kryt motoru
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Letoun s pilotem por. Milanem Procházkou letěl na nácvik skupinové slétanosti, při třetím průletu nad letištěm v Brně došlo k utržení jednoho z vrtulových listů, následně došlo k viditelným vibracím letounu, načež se urval kryt motoru, jedna z podvozkových noh (levá) se uvolnila a odpadl překryt kabiny (pokud jej neodhodil pilot), pilot se snažil o záchranu, ale buď byl v první chvíli ochromen nastalou situací nebo se mu to nedařilo. V okamžiku kdy se letoun dostal do pádu to šlo mnohem hůře, pilot se z letounu sice dostal, ale až ve zhruba 40 metrech a zahynul při dopadu na zem kousek od trosek svého letounu.
Fotografie z vyšetřovacího spisu.
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.528 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trosky letounu, v popředí patrná jedna z podvozkových noh, v pozadí budovy letiště a letouny S-199.
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.528 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.528 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trosky letounu, zvláště motor
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.528 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Odpadlý kryt motoru
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/S-199-528-t238298#658883Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.