Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.11.1948 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 178 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | DD.MM.1969 zrušen a předán do muzea | |
Poznámka: Note: | Letoun se nacházel od blíže neurčené doby po svém vyřazení na šrotišti v Olomouci, odkud byl roku 1969 předán do leteckého muzea Kbely. Při rekonstrukci bylo použito levého křídla S-199.175. | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1 |
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659538Verze : 2
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | DD.MM.1948 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | DD.MM.1953 | |
Provozovatel: Operator: | 19.11.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus, motor č. 145 27.12.1948-DD.03.1950 Bezpečnostní letectvo, OK-BYW DD.03.1950-23.12.1950 Bezpečností letectvo, B-4300 23.12.1950-DD.MM.RRRR Po tomto datu předán MNO, motor č. 418, předávací cena 802 000 Kčs, nálet draku 94 hod., nálet motoru 97 hod. DD.MM.195-DD.MM.1953 4. lšp LU DD.MM.RRRR-19.10.1953 Nehoda při přistání DD.MM.RRRR-DD.MM.1969 Kovošrot Olomouc DD.MM.1969-DD.MM.RRRR Letecké muzeum Kbely DD.MM.1988-DD.MM.RRRR Natáčení filmu Piloti | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | 27.12.1948-DD.03.1950 OK-BYW DD.03.1950-23.12.1950 B-4300 DD.MM.RRRR-DD.MM.1953 UF-25 DD.MM.RRRR-DD.MM.1969 Po rekonstrukčních pracích jako UF-25 DD.MM.1988-DD.MM.RRRR Při příležitosti natáčení filmu Piloti dostal fiktivní německou kamufláž s označením "černá 7" | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | 27.12.1948-23.12.1950 standardní (high visibility) DD.MM.1950-DD.MM.1953 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | 27.12.1950-23.12.1950 policejní DD.MM.1950-DD.MM.RRRR standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | 27.12.1948-23.12.1950 červená 27.12.1948-23.12.1950 šedá DD.MM.1950-DD.MM.RRRR šedozelená | |
Poznámka: Note: | Muzejní letoun je zkompletován z několika strojů (resp. jejich zbytků). | |
Zdroje: Sources: | Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1. www.vhu.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Rekonstrukce vzhledu v době služby u vojenského letectva (měla by odpovídat i vystavenému exponátu ve Kbelích)
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659547Verze : 4
Letoun si "zahrál" jako nelétající rekvizita ve filmu Piloti. Při té přiležitosti dostal fiktivní německou kamufláž (vodou smývatelnou) částečně aplikovanou před zbarvení muzejního exponátu. Zřejmě část původního nátěru muzejního exponátu zůstala zachována.
Zdroj:
Rekonstrukce vzhledu letounu při natáčení filmu
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
https://www.csfd.cz/film/3219-piloti/prehled/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Rekonstrukce vzhledu letounu při natáčení filmu
Zdroj:
www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659551Verze : 1
Letoun v Leteckém muzeu Kbely, foceno 2016.
Foto vlastní
Foto vlastní
Foto vlastní
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#659586Verze : 0
Nehoda při přistání dne 19. října 1938
Pilotní žák strš. Zdeněk Hurník po splnění osnovy výcviku nezvládl 4 zatáčku a přistání opakoval. Nakonec se mu podařilo přistát až na třetí pokus. Vítr mírně vynesl letoun mírně do prava což pilot správně korigoval, ŘL mu pro jistotu nařídil vypnutí magnet. Nicméně pilot vedl letoun v doběhu dále dobře, a tak mu ŘL nařídil znovu zapnutí magnet. Což pilota ale rozptýlilo a letoun i přes malou rychlost, vybočil do traversu a havaroval. I když letoun zjevně neutrpěl značné poškození (viditelně pravá podvozková noha a vrtule) byl letoun při náletu 155 hodin vyřazen.
Zdroj:
Režňák 2012, s. 283
Pilotní žák strš. Zdeněk Hurník po splnění osnovy výcviku nezvládl 4 zatáčku a přistání opakoval. Nakonec se mu podařilo přistát až na třetí pokus. Vítr mírně vynesl letoun mírně do prava což pilot správně korigoval, ŘL mu pro jistotu nařídil vypnutí magnet. Nicméně pilot vedl letoun v doběhu dále dobře, a tak mu ŘL nařídil znovu zapnutí magnet. Což pilota ale rozptýlilo a letoun i přes malou rychlost, vybočil do traversu a havaroval. I když letoun zjevně neutrpěl značné poškození (viditelně pravá podvozková noha a vrtule) byl letoun při náletu 155 hodin vyřazen.
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.178 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Režňák 2012, s. 283
URL : https://www.valka.cz/S-199-178-t238518#697283Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.