Název: Name: | Polikarpov R-5 | Polikarpov R-5 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов Р-5 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 Moskevský letecký závod č. 25, Moskva DD.MM.1930-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4914 (včetně R-5T a R-5Š / including R-5T and R-5Sh) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.09.1928 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1969 kg | 4341 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2955 kg | 6515 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3347 kg | 7379 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,25in |
Délka: Length: | 10,560 m | 34ft 7,75in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 50,20 m2 | 540.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,864 kg/m2 | 12.06 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin M-17B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 368 kW (500 k) maximální výkon 500 kW (680 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 350 mm. | Mikulin M-17B twelve-cylinder water-cooled Vee engine rated at 493 hp for take-off and maximum power output 671 hp, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of 11 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 820 l | 180.4 UK gallons (216.6 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 228 km/h v 3000 m | 141.7 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 205 km/h v 1000 m | 127.4 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,92 m/s | 968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 3000 m | 10,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6400 m | 20997 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm v trupu a 1x pohyblivý kulomet Děgťarev DA-2 ráže 7,62 mm v zadní kabině v oběžném kruhu TUR-6 (popřípadě zdvojený kulomet shodného typu). Pumový náklad: 500 kg pum. | One fixed forward firing 0.3 inch PV-1 machine-gun and one or twin 0.3 inch Degtyaryov DA-2 machine-gun in rear cockpit Bomb load: 1,102 lb bombs on bomb racks. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Údaje platí pro série letadel vyrobených v roce 1930. R-5 byl první a nejpočetnější verzí typu R-5, byl používán jako průzkumný a lehký bombardovací letoun. Od roku 1933 byl poháněn motorem Mikulin M-17F. | R-5 - Main production reconnaissance bomber. Initial production powered by M-17B engine or M-17F from 1933. |
Zdroje: Sources: | Michail Aleksandrovič Maslov, Samolety-razvedčiki R-5 i R-Z, Eksprint, časopis Armada noměr 22, Moskva, 2000. L+K č. 09 / 1973 Letadla 39-45, Polikarpov R-5, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/other1/r5.html http://www.aviastar.org/air/russia/pol_r-5.php archiv autora |