Název: Name: | Polikarpov I-180 (projekt) | |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-180 (проект) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | OKB N. N. Polikarpova, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.04.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | |
Délka: Length: | 6,540 m | |
Výška: Height: | 2,450 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,68 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k) v h= 4 800 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 270 l (200 kg) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 572 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,7 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel. Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Projekt vznikal na základě zkušeností ze španělského bojiště. Konstruktéři se velmi drželi předlohy I-16. Pro pohon měl být použit výkonný motor Tumanskij M-88, který však tehdy nebyl ani v prototypu, Všechny výkony jsou pouze vypočtené. | |
Zdroje: Sources: | Michail Maslov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003 Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург. L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180 wunderwaffe.narod.ru www.base13.glasnet.ru archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-projekt-t142461#461010Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.