Název: Name: | Polikarpov I-180 (projekt) | Polikarpov I-180 (project) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-180 (проект) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | OKB N. N. Polikarpova, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.04.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | 29ft 6,33in |
Délka: Length: | 6,540 m | 21ft 5,5in |
Výška: Height: | 2,450 m | 8ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,68 m2 | 158.01 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | - lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k) v h= 4 800 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Tumansky M-88 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 986 hp for take-off and nominal power 1,085 hp at 15,748 ft, driving a three-blade variable pitch VISh-23E propeller of 10ft 6in diameter.[ |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 270 l (200 kg) | 59.4 UK gallons (71,3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 572 km/h v 5000 m | 355.4 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,7 min do 5000 m | 5,7 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel. Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg. | Two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in upper cowling and two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in the wing roots. Bomb load: 88 lb - 441 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Projekt vznikal na základě zkušeností ze španělského bojiště. Konstruktéři se velmi drželi předlohy I-16. Pro pohon měl být použit výkonný motor Tumanskij M-88, který však tehdy nebyl ani v prototypu, Všechny výkony jsou pouze vypočtené. | This project for a new aircraft was designed to replace behind the successful fighters I-16. All performances are only calculated. |
Zdroje: Sources: | Michail Maslov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003 Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург. L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180 wunderwaffe.narod.ru www.base13.glasnet.ru archiv autora |