Název: Name: | Mogårdshammar návrh B | |
Originální název: Original Name: | Mogårdshammar forslag B | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR dizajnérsky návrh Ing. Fritz Heigl, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 10500 (?) kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 4700 mm | |
Délka korby: Hull Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2140 mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Šířka pásu: Track Width: | ? mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | max. 30 mm (?) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ? (zážihový) | |
Výkon: Power: | 74.6 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 25 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 37 mm kanón | |
Vedlejší: Secondary: | 3x guľomet | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | aviarmor.net http://www.ointres.se/strv_m_21.htm ftr.wot-news.com |
URL : https://www.valka.cz/Mogaardshammar-B-t209656#592357Verze : 0
brano
MOD
V druhej polovici 20. rokov 20. storočia švédska armáda uvažovala nad rozvojom svojich tankových síl. Prvé praktické skúsenosti s nemeckými tankami LK II (Strv m/21) viedli k vypracovaniu požiadaviek na nový tank. Prieskum zahraničných ponúk nedokázal uspokojiť švédske požiadavky, preto bolo rozhodnuté zapojiť do programu vývoja a výroby tankov domáce firmy. Do súťaže na nový tank sa zapojili firmy Landsverk, Bofors a Mogårdshammar. Mogårdshammar bola firma zaoberajúca sa hutníckou výrobou a nemala skúsenosti s vývojom tankov. Pre svoj zámer však získala rakúskeho konštruktéra Ing. Fritza Heigla, autora úspešnej publikácie "Taschenbuch Der Tank". Ten vypracoval dvojicu návrhov tankov Mogårdshammar A a Mogårdshammar B.
Mogårdshammar B bol na svoju dobu veľmi moderným konceptom. V moderne tvarovanom trupe s plánovaným čelným pancierovaním, ktorý mal odolať streľbe z 37 mm kanónov sedeli traja muži posádky. Vodič a dvaja strelci z guľometov. Vo veži sedel strelec obsluhujúci kanón kalibru 47 mm a ďalší guľomet. Návrh rátal so špeciálnym zariadením umožňujúcim pohyb tanku po koľajniciach (použitý štandardný európsky rozchod 1435 mm). Ak by to bola štandardná výbava tanku, tak v praxi by to bol nevhodný doplnok, ktorý zbytočne navyšoval hmotnosť tanku. Spolu s druhým návrhom Mogårdshammar A mohla švédska armáda získať veľmi moderný tank, no s úmrtím konštruktéra Heigla dňa 11.12.1930 zahynul i tento zaujímavý projekt.
Ak dobre vidím, tak výkres je datovaný k 25.4.1928 (?).
Mogårdshammar B bol na svoju dobu veľmi moderným konceptom. V moderne tvarovanom trupe s plánovaným čelným pancierovaním, ktorý mal odolať streľbe z 37 mm kanónov sedeli traja muži posádky. Vodič a dvaja strelci z guľometov. Vo veži sedel strelec obsluhujúci kanón kalibru 47 mm a ďalší guľomet. Návrh rátal so špeciálnym zariadením umožňujúcim pohyb tanku po koľajniciach (použitý štandardný európsky rozchod 1435 mm). Ak by to bola štandardná výbava tanku, tak v praxi by to bol nevhodný doplnok, ktorý zbytočne navyšoval hmotnosť tanku. Spolu s druhým návrhom Mogårdshammar A mohla švédska armáda získať veľmi moderný tank, no s úmrtím konštruktéra Heigla dňa 11.12.1930 zahynul i tento zaujímavý projekt.
forum.worldoftanks.com
aviarmor.net
https://www.ointres.se/strv_m_21.htm
ftr.wot-news.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ak dobre vidím, tak výkres je datovaný k 25.4.1928 (?).
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mogaardshammar-B-t209656#592360Verze : 9
brano
MOD
Návrh na využitie železničného podvozku aj pri prekonávaní prekážok.
forum.worldoftanks.com
Období | - |
Typ stroje | Mogårdshammar B |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mogaardshammar-B-t209656#641287Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.