Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-7PD

Yakovlev Yak-7PD

Яковлев Як-7ПД

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7PD
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7ПД
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.09.1942 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1942-DD.09.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2452 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2904 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
8,500 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,329 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala, výkon 853,2 kW (1 160 k) v h= 2 700 m a 745,7 kW (1 015 k) v h= 6 650 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-105SV s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
611 km/h v 6000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,43 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11300 m
Dolet:
Range:
575 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Trup Jaku-7B (Sn. 22-02) byl upraven, trup za kabinou byl snížen a do trupu byl nainstalován výškový motor M-105PD.


- Motor M-105PD byly vybaven dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala. Tento kompresor zvýšil malou výškovost motoru M-105P, ale jeho ovládání bylo víceméně manuální a nadměrně zatěžovalo pilota. S. A. Jakovlev se tento motor postupně pokoušel nainstalovat do celé řady letounů Jak. První stupeň kompresoru byl poháněn prostřednictvím spojky a otáčky kompresoru reguloval pilot, druhý stupeň kompresoru byl poháněn přímo od klikové hřídele. Celkově se však kompesor E-100 neosvědčil.
Zdroje:
Sources:
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak5.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
www.wunderwaffe.narod.ru
base13.glasnet.ru

Jakovlev Jak-7PD -


URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7PD-t74004#466523Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7PD-t74004#466523Version : 0
MOD