Main Menu
User Menu

Gentile, Dominic Salvatore

     
Příjmení:
Surname:
Gentile
Jméno:
Given Name:
Dominic Salvatore
Jméno v originále:
Original Name:
Dominic Salvatore "Don" Gentile
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
major
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
-
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
-
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
06.12.1920 Piqua, okres Miami
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
28.01.1951 Forestville, okres Prince George's
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- velitel letky 336. stíhací perutě
- zkušební pilot F-80 Shooting Star
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- americké letecké eso 2. sv. v. s 21 samostatnými sestřely, 2 sdílenými, 3 poškozenými stroji a 6 zničenými na zemi
- nejúspěšnější eso 4. stíhací skupiny a jeden čas vedoucí eso 8. letecké armády, často přezdíván "Eso es" nebo "Kapitán odvaha"
- Dwight Eisenhower ho při předávání Záslužného leteckého kříže nazval "letectvem o jednom muži" (one-man Air force), takto později Gentile nazval i své paměti v roce 1944
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
https://www.cieldegloire.com/014_gentile_d_s.php
en.wikipedia.org
https://www.americanairmuseum.com/person/42678
www.nationalaviation.org
www.findagrave.com
army.togetherweserved.com
www.italiansrus.com
warbirdsnews.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#633983Verze : 4
     
Příjmení:
Surname:
Gentile
Jméno:
Given Name:
Dominic Salvatore
Jméno v originále:
Original Name:
Dominic Salvatore "Don" Gentile
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.06.1949-28.01.1951 Marylandská univerzita (vojenské vědy)
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
DD.MM.1942 poručík
19.01.1943 nadporučík
30.09.1943 kapitán
DD.01.1946 major
Průběh vojenské služby:
Military Career:

DD.08.1940-DD.11.1941 Královské kanadské letecké síly
DD.11.1941-DD.MM.RRRR Královské letecké síly
DD.06.1942-15.09.1942 133. peruť RAF
15.09.1942-DD.MM.RRRR Letectvo armády Spojených států (USAAF)
15.09.1942-30.09.1943 336. stíhací peruť (pilot)
30.09.1943-13.04.1944 336. stíhací peruť (velitel letky)
DD.MM.RRRR-DD.04.1946 základna Wright Field (testovací pilot)
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR stíhací střelecký program (tréninkový důstojník)
Vyznamenání:
Awards:

DD.MM.1942

Záslužný letecký kříž
Distinguished Flying Cross
-

08.03.1944

Kříž za vynikající službu
Distinguished Service Cross
-

08.04.1944

Kříž za vynikající službu
Distinguished Service Cross
-

DD.MM.RRRR

Kanadská medajle za dobrovolou službu
Canadian Volunteer Service Medal
Canadian Volunteer Service Medal / Medaille canadiene du voluntaire
-

DD.MM.RRRR

Válečný kříž 1940
War Cross 1940
Croix de Guerre 1940
s bronzovou palmou

DD.MM.RRRR

Medaile vítězství (2. světová válka)
World War II Victory Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za americké tažení
American Campaign Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za službu v národní bezpečnosti
National Defense Service Medal
-

DD.MM.RRRR

Prezidentská citace (letectvo & armáda)
Presidential Unit Citation (Air Force & Army)
s 2 bronzovými dubovými ratolestmi (3x)

DD.MM.RRRR

Air Force Longevity Service Award
Air Force Longevity Service Award
s bronzovou dubovou ratolestí

DD.MM.RRRR

Medaile za evropsko/africko/blízko východní tažení
European-African-Middle Eastern Campaign Medal
s bronzovou hvězdou

DD.MM.RRRR

Letecká medaile
Air Medal
se 3 dubovými ratolestmi (4x)

DD.MM.RRRR

Záslužný letecký kříž
Distinguished Flying Cross
se stříbrnou a 2 bronzovými dubovými ratolestmi (8x)

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://www.cieldegloire.com/014_gentile_d_s.php
en.wikipedia.org
https://www.americanairmuseum.com/person/42678
www.nationalaviation.org
www.findagrave.com
army.togetherweserved.com
www.italiansrus.com
warbirdsnews.com
www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#633989Verze : 6

Major Dominic Salvatore „Don“ Gentile


Dominic Salvatore Gentile se narodil 12. června 1920 ve městě Piqua, stát Ohio italským imigrantům. Před ukončením střední školy si koupil dvouplošník Aero Sports za peníze, který si vydělal v otcově podniku. I když měl na svém kontě nalétány stovky hodin, přesto při pokusu o vstup do USAAC neuspěl. Když u USAAC neuspěl, zvolil Kanadu a v srpnu 1940 vstoupil do RCAF. V listopadu 1941 ukončil výcvik a byl poslán do Anglie jako instruktor.

V červnu 1942 byl poslán ke 133. peruti RAF, která byla tvořena americkými dobrovolníky a létala na stíhačkách Spitfire. První operační let vykonal 22. června 1942. První vítězství, a to hned dvojité, Don získal 19. srpna 1942. Toho dne došlo k operaci Jubilee a 133. peruť s dalšími jednotkami byla vyslaná jako vzdušné krytí. Při akci spatřil dvojici Fw 190, které se snažily dostat za ocas jeho velitele a napadl je, jednu se mu dařilo sestřelit a druhá raději vyklidila pole. Poté uviděl několik bombardérů Ju 88, které také napadl a podařilo se mu získat druhý sestřel.

V září vznikla 4. Fighter Group USAAF, kam přešla také 133. peruť, ze které vznikla 336th Fighter Squadron USAAF. Ve výzbroji skupina měla britské stíhačky Spitfire. Do řad USAAF přešel i Gentile, kam byl přijat s hodností Second Lieutenant. Do hodnosti First Lieutenant byl povýšen v lednu 1943 a v září téhož roku byl povýšen na Captain. Skupina v březnu 1943 dostala do výzbroje americké stíhačky P-47 Thunderbolt.

První vítězství v řadách USAAF získal Don 16. prosince. Den, kdy 4. FG kryla ústup bombardérů vracejících se z náletu na Brémy. Gentile společně s dalšími dvěma piloty sestřelil Ju 88, který se tak stal jediným úspěchem celé akce.

První sestřel v novém roce 1944 získal 5. ledna při doprovodu bombardérů, které směřovaly na letiště u Tours, kde se zřítila i jim sestřelená stodevadesátka. 14. ledna získal Don double, čímž se stal esem. Na zisk těchto sestřelů spotřeboval veškerou munici a nyní bezbranný se stal cílem útoků dvojice Fw 190. Gentile rádiem žádal o pomoc, ale nikdo z parťáků ho nenajde a tak si Don musí pomoci sám. Uhýbá před útoky a zatím se drží. Nakonec oba Němci vyplýtvají munici a odpoutají se. Don se vrátil na základnu úplně vyčerpaný, ale živý. Poslední sestřel na Thunderboltu Gentile získal u Luxembourgu 25. února. Další sestřely se mu podařilo získat již na nových stíhačkách P-51 Mustang, na které se skupina přezbrojila koncem měsíce února.

3. března směřují bombardéry 8. USAAF na hlavní město Třetí říše. Kvůli nepříznivému počasí se záměr nezdařil a bombardéry se s nepořízenou vrátily zpět. 336. FS ztratila kontakt se zbytkem skupina a u Wittenburgu došlo k šarvátce, ze které si peruť odnesla pět vítězství za cenu tří Mustangů. Gentilemu se podařilo získat dvě vítězství nad dvěma Fw 190. K vůbec prvnímu náletu na Berlín došlo o tři dny později. K druhému útoku na Berlín došlo již 8. března, kdy 8. USAAF vyslala 623 bombardérů s podporou 891 stíhaček 8. a 9. USAAF. Toho dne Gentile společně se svým číslem 1st Lt. Johnem T. Godfreyem sestřelili šest stíhaček Bf 109. Po tomto úspěchu se dvojice domluvila na trvalé spolupráci, která sice bude trvat pouhé tři týdny, ale vyslouží si přezdívku „SMRTÍCÍ DUO“. 18. března 1944 Gentile nad Augsburgem sestřelil další Bf 109. 23. března 4. FG doprovází bombardéry směřující na Braunschweig a dvojici Gentile - Godfrey sestřeluje v okolí Münsteru trojici Bf 109. Gentile kryt Godfreym sestřelil dvě, poté se prohodí a Don kryje Johna, který skoncuje s další. 29. března doprovázela 4. FG bombardéry B-17 k dalšímu náletu na Braunschweig. Skupina toho dne dosáhne 21 sestřelů. Don kryt Johnem sestřelil nejprve dvojici Fw 190. Pak se dvojice prohodí a John zvítězil nad další stodevadesátkou, ale v zápalu boje se dvojice roztrhla a osamocený Gentile pak dosáhne ještě jedno vítězství nad Bf 109.

1. dubna dosáhl jednoho sestřelu nad další stodevítkou, kterou sestřelil v okolí Mannheimu. 8. dubna nedaleko Celle získala skupina 31 vítězství z toho Don získal další hattrick, když zvítězil nad trojicí Fw 190. 13. dubna odstartoval Gentile ke svému poslednímu operačnímu letu. Obohatit skóre se mu nepodařilo a navíc návrat také nedopadl podle jeho představ, protože při nízkem průletu nad základnou svým strojem „přeoral“ debdenské letiště. Z havárie sice vyvázl téměž bez škrábnutí, ale stroj, který měl být ozdobou na jeho propagačním turné, byl zralý na odpis.

Začátkem května se dvojice Gentile a Godfrey vrátila do Států a po třicetidenním odpočinku se oba „vrhli“ na propagační turné po Státech. Po absolvování propagačního turné byl Gentile přidělen na základnu Wright Field v Daytonu, stát Ohio, kde se stal zkušebním pilotem a testoval stíhačky F-80. V lednu 1946 byl povýšen do hodnosti Major, ale v dubnu téhož roku byl uvolněn z aktivní služby. Zpět do aktivní služby byl přijat v listopadu 1947. V červnu 1949 se zapsal na universitu v Marylandu.

Zahynul 28. ledna 1951 při letu na letadlu T-33 s číslem 49-905, které se zřítilo kvůli závadě na motoru ve Forestville, stát Maryland.

Dominic S. Gentile obdržel tato vyznamenání: 2x Distinguished Service Cross, 8x Distinguished Flying Cross, 4x Air Medal a britský Distinguished Flying Cross

Prameny:
časopisy APKR č. 28 a 29
www.vintagefighters.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#243976Verze : 3
Sestřely Dominica S. Gentileho


datum
jednotka
letadlo
soupeř
19. 8. 1942
133. peruť
Spitfire
Fw 190
Ju 88
16. 12. 1943
336. FS 4. FG
P-47 Thunderbolt
1/3 Ju 88
5. 1. 1944
336. FS 4. FG
P-47 Thunderbolt
Fw 190
14. 1. 1944
336. FS 4. FG
P-47 Thunderbolt
2x Fw 190
25. 2. 1944
336. FS 4. FG
P-47 Thunderbolt
Fw 190
3. 3. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
2x Fw 190
8. 3. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
3½ Bf 109
18. 3. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
Fw 190
23. 3. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
2x Bf 109
29. 3. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
2x Fw 190
Bf 109
1. 4. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
Bf 109
8. 4. 1944
336. FS 4. FG
P-51 Mustang
3x Fw 190



Prameny:
časopisy APKR č. 28 a 29
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#243977Verze : 0
Spolu se svým číslem Johnem Trevorem Godfreyem (18 s.) byli tak slavní, že jim samotný velitel Luftwaffe Hermann Göring říkal "Debdenští gangsteři".

www.italiansrus.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#634048Verze : 2
Hlášení Dona Gentila o souboji z 14. ledna 1944 (4. a 5. samostatný sestřel, 2. a 3. na P-47)

Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 14. ledna 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1500-1520
Místo: les Compiegne 12 000 stop (první), 0 stop (druhý)
Počasí: jasno, při zemi mlha
Typ NL: 2 Fw 190
nepřátelské ztráty: 2 zničené Fw 190
Popis:

Letěl sem jako Modrý 1 (1) v eskadře Shirtblue. Spatřil sem a nahlásil shluk patnácti 190tek východně od nás a 3 000 stop pod náma. Vzal sem svoji letku ve složení F/O Richards (2), por. Norley (3) a por. Garrison (4) dolu. Hned jak jsme to udělali, 190tky se vějířovitě rozdělily na dvě skupiny. Vybral sem si dva odpadlíky letící na sever a napadl je z 8. hodiny, když letěli v 50° klesání. Přiblížil sem se na asi 300 yardů a vypálil dlouhou dávku na číslo dva, spozoroval zásahy v levé části kokpitu, odkud se začal valit kouř. Pomalu se převrátil (8 000 stop) a přešel do vertikální vývrtky. Havaroval na otevřeném prosranství nedaleko od lesa. Por. Carlson (Rudá 1) a F/O Richards to potvrdí.

Okamžitě sem se shoupl zpátky za první 190tku a přiblížil se na asi 250 yardů. Začal sem pálit a přibližoval se až na 150 yardů. Byli jsme ve velmi mírném klesání z 4 000 stop. Spozoroval sem několik zásahů kolem motoru a kokpitu. Snažil sem se držet za jeho vrtulovým vírem a dosáhnout dalšího zásahu, když najednou narazil do stromů a já za ním se jim jen těsně vyhnul. Ve chvíli kdy sem přitáhl, mě přepadli 2 190tky a sranda začala. První 190 byla tak blízko, že sem slyšel její zbraně a zasáhla mě. Strhnul sem to a první 190 mě přelétla. Zůstal sem v levotočivé zatáčce, protože číslo dvě se stále přibližovalo, ale nemohlo střílet. Mezitím číslo 1 ostře přitáhlo a připravovalo se k dalšímu útoku, rychle sem se otočil na pravobok a vypálil krátkou dávku na číslo 2, kterého sem pak už nespatřil. Celé se to odehrávalo ve výšce korun stromů. Přetočil sem se na levobok abych se dostal od čísla 1, které na mě střílelo, ale s moc velkým předsazením, takže jeho trasírky létali předemnou. Spotřeboval sem zbytek munice (výjma té, která se zasekla) při poslední dávce na číslo 2. Snažil sem se ho přetočit, ale stále se držel na vnitřní zatáčce. Najednou sem fliknul a otřel se o stromy. Vzpamatovávajíc, sem se převrátil na pravobok a furt tam byl a zběsile pálil. Točil sem, dělal vzdušné skluzy, všechno co sem mohl. Sklouzl pode mně, přestřelil a já se přetočil znova na levobok. Setkali jsme se vstříc a stále pálil. Následujících 10 minut jsme kolem sebe kroužili a střetávali v čelních útocích, snažíc se dostat tomu druhému za ocas. V poslední minutě na mě nalétl, ale už nestřílel; takže mu musela dojít munice. Poté mě opustil a sem chtěl vypadnout a udělat rumbu. Všechny teploměry byly v červených polích, tak sem pomalu přitáhl a letěl domů.

Připisuju si dva (2) zničené Fw 190. Nevím co se stalo s tím třetím na kterého sem vypálil a tak si ho nenárokuji.


Spotřeba munice:
1330 zápalných
20 trasovacích
--------------
1350 celkem

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635076Verze : 12
Hlášení Dominica Salvatora Gentila o souboji z 25. února 1944 (6. samostatný sestřel, 4. na P-47)


Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 25. únor 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1240
Místo: 20 mil severovýchodně od Luxemburgu
Počasí: jasno
Typ NL: Fw 190
nepřátelské ztráty: 1 zničený Fw 190
Popis:


Letěl sem jako Rudá 1 v eskadře Shirtblue. Ve výšce asi 25 000 stop, po asi 10 minutovém letu s bombardéry, jsem spatřil 2 190tky na 3 hodinách od bombardérů a pod náma v 15 000 stopách. Por. Herter se s jedním střetl a já šel po druhým. Napadl sem ho ze 4. hodiny a přiblížil se na 400 yardů pro svou první dávku. Znova sem vypálil na 300 yardech a přiblížil se na 75 yardů. Viděl sem mnoho zásahů a větší i menší kousky odpadávající z nepřátelského letadla. Celé moje letadlo bylo pokryté olejem a letadlo moji dvojky zasáhly kusky do překrytu a vrtule. Nepřátelské letadlo hodně kouřilo. Ve chvíli, kdy sem přitáhl, se mu vysunul podvozek. Byl sem ve výšce 2 000 stop a mé stoupání mě vyneslo až do 10 000 stop. 190tku sem naposledy viděl ve prakticky ve střemhlavém pádu velice blízko země. určitě to "dostal".


Nárokuju si 1 zničený Fw 190.



Spotřeba munice:
561 zápalných


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635080Verze : 0
Hlášení Dominica Salvatora Gentila o souboji z 5. ledna 1944 (3. samostatný sestřel, 1. na P-47)


Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 5. leden 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1200
Místo: 20 mil severně od cíle, z 20 000 do 7 000 stop
Počasí: dobré
Typ NL: Fw 190
nepřátelské ztráty: zničen
Popis:


Letěl sem jako Rudá 1, když nám vstříc letely 2 Fw 190. Jakmile proletěli, strhl sem to na pravobok a snažil se jim dostat za ocas, ale oni to strhli za mnou a tak sem přitáhl, dokud sem nebyl na jejich 8. hodině. Přešli do klesání a já je následoval. Jak vybírali klesání, vypálil sem na č. 1. Přiblížil sem se na 250-300 yardů a viděl mnoho zásahů kolem motoru, kokpitu a pak obrovský záblesk, který se ukázal být ohněm následovaný kouřem. Viděl sem por. Godfreye, jak střílí na druhý Fw 190 a dosáhl několika zásahů. Pak sem se přesunul k Fw 190, na kterou pálil por. Godfrey a poslal na ni krátkou dávku.


Potvrzuji, že dosáhl zásahů na FW 190 na kterou střílel a později bylo por. řečeno, že 190, kterou sem zasáhl se zřítila severně od nějakých lesů. Por. Godfrey to potvrdí.



Spotřeba munice:
780 zápalných


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635097Verze : 0
Hlášení kapitána Gentila o souboji z 18. března 1944 (12. samostatný sestřel, 6. na P-51)


Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 18. březen 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1425-1445
Místo: oblast Augsburgu, z 23 000 stop k zemi
Počasí: mlha
Typ NL: FW 190
nepřátelské ztráty: 1 zničený FW 190
Popis:


Letěl sem jako Bílá 3 s plk. Blakesleem v eskadře Shirtblue. Kvůli předchozímu střetu s ostatními jsme byli já a plk. Blakeslee oddělili od zbytku skupiny. Byli jsme s bombardéry když zaútočilo 6 FW 190tek, které na ně provedli čelní průlet. Jak zatočili dolu pro průlet na další box, my jsme je napadli. Spatřili nás a začali klesat pryč. Plk. Blakeslee mi řekl, ať si vezmu toho nalevo, on že si vezme druhého odpadlíka. Ten kterého sem pronásledoval se převrátil a oddělil se od ostatních. Oznámil sem plk. Blakesleemu, že zůstávám za ním a kryji ho. Přiblížil sem se k dalšímu napravo od plukovníka, dostal dobré zásahy a odletovali z něj kousky. Pilot vyskočil. Vzdálenost byla 250 yardů a výška kolem 6 000 stop. Jak pilot vyskočil, minul můj drak. Zatočil sem trochu nalevo a řekl plk. Blakesleemu, že ho stále kryju. Následoval dvojici 190tek a střílel zatímco jiná trojice provedla stoupavou letou zatáčku. Byl sem na vnitřku, pálil ale nedosáhl žádného zásahu. Sledoval sem tu trojici jak přitáhla. Otočila se a střetla se s náma z jiné strany, ale strhl sem to napravo zatímco plukovník točil doleva za těma dvěma. Párkrát sem po trojici ještě vystřelil, ale nedokázal sem se soustředit na ně a plukovníka najednou. Trojice se převrátila a klesala pryč; a tak sem šel zpátky za plukovníkem a sledoval jak to do jednoho šije. Kousky odlétávali a levo podvozkové kolo se vysunulo a stroj kouřil. Plk. Blakeslee mi řekl, ať naberu výšku a letím domů. V ten moment dvojice dlouhonosých Fw 190tek (žlutonosých) přilétla zezadu a zasáhla mě do motoru. Zařval sem "break" a začal točit. Výbušná a trasovací munice lítala všude kolem. Přetočil sem je. Plukovník mi řekl, ať stále točím a on se mohl srovnat za ně. To jsem udělal, ale když se plukovník točil za nima, strhli to a začali točit za ním. Rychle sem se přetočil na opačnou stranu a dostal se za ně. Převrátili se a klesali. Přeletěli jsme naše linie totálně vyčerpaní z 15ti minutového souboje. 190tky nás chvíli pronásledovali, ale nakonec to vzdaly.


Potvrzuji zničení jednoho FW 190 plk. Blakesleem a nárokuju si 1 zničený Fw 190.



Spotřeba munice:
545 průbojně-zápalných (API)


www.spitfireperformance.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635110Verze : 0
Hlášení kapitána Gentila o souboji z 23. března 1944 (13. a 14. samostatný sestřel, 7. a 8. na P-51)

Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 23. březen 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1115
Místo: oblast Wunsteru
Počasí: oblačnost 10/10 v 2 000 stopách, nad nima čisto
Typ NL: 2 Me109
nepřátelské ztráty: 2 zničené Me109
Popis:

Letěl sem jako Bílá 3 eskadry Shirtblue, když sem nahlásil shluk němčourů kroužících kolem jednoho bombardéru, který zrovna sestřelili. Viděl sem dva padáky a bombardér padající v plamenech. Major Goodson šel taky dolu aby se utkal s němčoury, viděl sem jak jednoho sestřelil, zatímco sem ho kryl, ale pak sem to strhl napravobok a dostal se jednomu za ocas a klesal sem zběsilou rychlostí. Němčour přitahoval a já letěl příliš rychle, musel sem ho dostat jinak bych ho přeletěl. Zahájil sem palbu na 350-300 yardech a přestal až když sem proletěl jeho vrtulovým vírem, který mě skoro převrátil na záda. Podíval sem se zpátky, letadlo kouřilo a pilot vyskočil. Přitáhl sem a přešel na pravobok a střetl se s dalším Němčourem, přiblížil se na 100-75 yardů, dosáhl několika dobrých zásahů a nepřátelské letadlo se převrátilo a střemhlav klesalo. Potom sem řekl por. Godfreyovi, že je řada na něm a on se střetl s další ME109 a já ho kryl. Pronásledoval ji dolu až na 3 000 stop. Němčour ho uviděl a udělal zatáčku a pak se převrátil a udělal zvrat, který rozhodně nemohl vybrat. Dle mého názoru Němčour zpanikařil a neuvědomil si, že je příliš nízko. Por. Godfrey přitáhl a střetl se s dalším Němčourem, ale ten přitáhl do mraků. Nastavili jsme kurz a letěli domů.

Nárokuju si zničení 2 Me109 a potvrzuji por. Godfreyovi zničení 1 Me109. Majoru Goodsonovi můžu taktéž potvrdit zničení 1 Me109.


Spotřeba munice:
162 průbojně-zápalných (API)

www.spitfireperformance.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635114Verze : 3
Hlášení kapitána Gentila o souboji z 29. března 1944 (15.-17. samostatný sestřel, 9.-11. na P-51)


Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 29. březen 1944
Jednotka: 336. stíhací peruť
Čas: 1330
Místo: Brunswick, cílová oblast
Počasí: nízká oblačnost 7-8/10
Typ NL: 2 Fw190 a 1 Me109
nepřátelské ztráty: 2 zničené Fw 190 a 1 zničený Me109
Popis:


Letěl sem jako Modrá 1 eskadry Shirtblue ve výšce 27 000 stop. Střetl sem se hejnem 7 nebo 8 190tek pod bombardéry v 17-18 000 stopách. Když nás uviděli, přešli do klesavé spirály. Střetl sem se se 190tkou č. 4 (letěly vedle sebe), přiblížil sem se na 300 yardů, vypálil a uviděl zásahy kolem kokpitu. Převrátil se v pomalé levé zatáčce a přešel do střemhlavého pádu. V tu chvíli sem byl v 5-6 000 stopách blížící se k 5 000 s rychlostí přes 400 mil.


Začal sem vyrovnávat pod mraky a por. Godfrey mi řekl abych to strhl, protože se za mě dva pověsili. Jeden z nich střílel. Strhl sem to a vyhnul se jim. Provedl sem úzký levotočivý obrat s vysokým přetížením. Když sem se vzpamatoval z Blackoutu byla přímo předemnou 190tka; přiblížil sem se na 300 yardů a vypálil. Viděl sem kouř a pár odlétavajících kousků. Pak pilot ve výšce 1-2 000 stop vyskočil.


Udělal sem úzkou, levotočivou, stoupavou spirálu a vystoupal do 10 000 stop skrz díru v mracích. Řekl sem jinému Mustangu aby se ke mě přidal a zamířili jsme opět k bombardérům. Mustang letící vedle mne byl napaden dvojící Me 109. Řekl sem mu ať to strhne, ale asi mě neslyšel protože letěl stále rovně. Strhl sem to na 109tky, které po půlobratu vlétly do mraků. Mustanga už nebyl v dohledu, ale nebyl zasažen a později sem zjistil, že se v pořádku vrátil. Střetl sem se s další 109 a strhl to doleva na ni. Ve chvíli kdy za mnou začal mizet sem to převrátil napravobok a propadl se přímo za něj. Když sem začal střílet, začala mu unikat chladící kapalina a pilot vyskočil. Výška byla 7-8 000 stop a vzdálenost kolem 300 yardů. Sám jsem se připojil k bombardérům a později s několika Mustangy sem se vrátil domů.


Nárokuju si 2 zničené FW190 a 1 zničený Me109.



Spotřeba munice:
1167 zápalných (I)


www.spitfireperformance.com
URL : https://www.valka.cz/Gentile-Dominic-Salvatore-t69321#635116Verze : 0