Název: Name: | FM gr 1 | |
Originální název: Original Name: | FM gr 1 | |
Výrobce: Producer: | Fahrzeug- und Motoren-Werke GmbH, Breslau (Wrocław) / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 (?) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 18000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7700 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2600 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2650 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 440 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 98 TUK (benzínový vodou chladený 12-valec, 9780cm3) | |
Výkon: Power: | 164.1 kW při 2600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ZF Aphon (4+R x2) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 50 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 260 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 130 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 24 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ťah navijáka - 7 t nosnosť v ťahu - 17,5 t nosnosť v ťahu na podvalníku - 35,5 t nosnosť nákladu - 2,8 t | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | pásy - Zgw 50/440/260 | |
Zdroje: Sources: | Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4 Dr. Nicolaus Hettler - Schwerer Zugkraftwagen 18 to and Variants FAMO "Bulle" (Sd.Kfz.9), Nuts & Bolts vol.12, rok vydania 1999 |
URL : https://www.valka.cz/FM-gr-1-t127453#431207Verze : 0
brano
MOD
Vývoj najväčšieho polopásového ťahača hmotnostnej kategórie 18 ton bol zadaný firme Fahrzeug-und Motorenbaum (FAMO) v Breslau v roku 1935. Ťahač mal slúžiť k ťahaniu najťažšej delostreleckej výzbroje. Prvý prototyp 18-tonového ťahača označeného ako FM gr 1 bol vyrobený v roku 1936. Podľa najnovšieho zdroja Nuts & Bolts vol. 43 mali mať dva prototypy vyhradené sériové čísla Fgst.Nr. 45000 a 45001. Koľko prototypov bolo postavených je mi neznáme.
Vývojom vznikla verzia F 2 a veľkosériová verzia F 3. Pokiaľ viem, nie je dostupná fotografia prototypov FM gr 1.
Existuje jedna fotografia neznámeho ťahača, o ktorom sa uvažuje, či to nie je práve prototyp FM gr 1.
Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
Vývojom vznikla verzia F 2 a veľkosériová verzia F 3. Pokiaľ viem, nie je dostupná fotografia prototypov FM gr 1.
Existuje jedna fotografia neznámeho ťahača, o ktorom sa uvažuje, či to nie je práve prototyp FM gr 1.
Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
Dr. Nicolaus Hettler - Schwerer Zugkraftwagen 18 to and Variants FAMO "Bulle" (Sd.Kfz.9), Nuts & Bolts vol. 12, rok vydania 1999
Dr. Nicolaus Hettler - Famo's Sd.Kfz. 9 18 ton Zugkraftwagen – armoured and unarmoured variants, Nuts & Bolts vol. 43, rok vydania 2019
URL : https://www.valka.cz/FM-gr-1-t127453#431211Verze : 5
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.