Název: Name: | Dassault MD.450 Ouragan | |
Originální název: Original Name: | Dassault MD.450 Ouragan | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1949-DD.MM.1954 Société des avions Marcel Dassault, Mérignac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1949-DD.MM.1954 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 493 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.02.1949 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4770 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6170 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 84201) kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,3932) m | |
Délka: Length: | 10,743 m | |
Výška: Height: | 4,140 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano Suiza Nene 104B o tahu 22,48 kN nebo Hispano Suiza Nene 105 o tahu 23,28 kN1) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1525 l 2x 425 l nebo 625 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 930 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 750 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 36 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | |
Dolet: Range: | 370 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1550 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x kanon Hispano-Suiza HS-404 Mk.V ráže 20 mm, 125 nábojů každý 16 neřízená raketa Matra T-10 nebo 2x 500kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Navrhnutý Marcelom Blochom; prvýkrát vzlietol vo februári 1949. Francúzsko stiahlo posledný operačný stroj v roku 1961, viac než 50 kusov však naďalej slúžilo ako pokračovacie čvičné lietadlá. V 70.rokoch dodal Izrael 12 modifikovaných strojov Ouragan do Salvádoru. 1) s přídavnými nádržemi 2) indické stroje | |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Dassault MB-450 Ouragan, L+K 1984/23-24. Cuny, Jean. Les chasseurs Dassault Ouragans, Mysteres et Super-Mysteres, DOcavia 13. Editions Lariviere, Paris 1980. www.dassault-aviation.com www.aviafrance.com |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-MD-450-Ouragan-t646#54351Verze : 0
Protože fotka celého stroje zde není, přidám jednu z pařížského leteckého muzea
zdroj : vlastní foto
zdroj : vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-MD-450-Ouragan-t646#312832Verze : 0
Izraelský MD.450
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fighter/md450.html
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fighter/md450.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-MD-450-Ouragan-t646#337956Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.