Main Menu
User Menu

Curtiss XP-10

     
Název:
Name:
Curtiss XP-10
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-10
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.04.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.04.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1379 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1678 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1803 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.06 m
Délka:
Length:
7.47 m
Výška:
Height:
2.64 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25.08 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-15 Conqueror o výkonu 447 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
307.4 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
246.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8077 m
Dolet:
Range:
741.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p10.html
https://www.aerofiles.com/_curtx.html
www.shu-aero.com

Curtiss XP-10 -


Curtiss XP-10 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-10-t125694#426563Verze : 0
MOD
Curtiss XP-10 byl navržen a postaven na základě kontraktu z 18. června 1928, který požadoval nový stíhací letoun s dobrou manévrovatelností a zároveň vysokou rychlostí ve velkých výškách. Základní tvary XP-10 odpovídaly závodnímu XP-6A, který byl objednán asi rok předtím, a se kterým nový stíhač sdílel řadu rysů. XP-10 měl ale horní křídlo zalomené do trupu tak, aby měl pilot volnější zorné pole. Ještě jednou, a pokud nepočítáme zhruba ve stejné době přestavovaný závodní XF6C-6 i naposled, se Curtiss rozhodl použít povrchové chlazení z mosazných plechů na horním křídle. K pohonu sloužil motor Conqueror, v podstatě stejné přídi, jaká byla použita u XP-6A. Konstrukce trupu byla svařena z ocelových trubek a potažena plátnem, konstrukce křídel byla dřevěná a potažená překližkou.


XP-10 (28-387) převzala armáda na McCook Field v dubnu 1930 a poprvé vzlétl o měsíc později. Jak bylo očekáváno, pilot měl výborný výhled, výkony ale byly zklamáním, protože byly jen nepatrně lepší než soudobé Hawky. To v kombinaci s opět nespolehlivými a netěsnícími povrchovými chladiči (navíc v době, kdy již konečně byly k dispozici etylenglykolové chladiče) vedlo k zamítnutí typu již po deseti nalétaných hodinách. XP-10 byl armádou vyřazen v srpnu 1931 a dožil jako nelétající pomůcka ve škole pro mechaniky.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-10-t125694#426570Verze : 0
MOD