Název: Name: | Curtiss XP-10 | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-10 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.04.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.04.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1379 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1678 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1803 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.06 m | |
Délka: Length: | 7.47 m | |
Výška: Height: | 2.64 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.08 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-15 Conqueror o výkonu 447 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 307.4 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 246.2 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8077 m | |
Dolet: Range: | 741.9 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p10.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html www.shu-aero.com |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-10 |
Kamufláž | Prototypová |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28-387 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1930 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-10 |
Kamufláž | Prototypová |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28-387 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1930 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-10-t125694#426563Verze : 0
Aubi
MOD
Curtiss XP-10 byl navržen a postaven na základě kontraktu z 18. června 1928, který požadoval nový stíhací letoun s dobrou manévrovatelností a zároveň vysokou rychlostí ve velkých výškách. Základní tvary XP-10 odpovídaly závodnímu XP-6A, který byl objednán asi rok předtím, a se kterým nový stíhač sdílel řadu rysů. XP-10 měl ale horní křídlo zalomené do trupu tak, aby měl pilot volnější zorné pole. Ještě jednou, a pokud nepočítáme zhruba ve stejné době přestavovaný závodní XF6C-6 i naposled, se Curtiss rozhodl použít povrchové chlazení z mosazných plechů na horním křídle. K pohonu sloužil motor Conqueror, v podstatě stejné přídi, jaká byla použita u XP-6A. Konstrukce trupu byla svařena z ocelových trubek a potažena plátnem, konstrukce křídel byla dřevěná a potažená překližkou.
XP-10 (28-387) převzala armáda na McCook Field v dubnu 1930 a poprvé vzlétl o měsíc později. Jak bylo očekáváno, pilot měl výborný výhled, výkony ale byly zklamáním, protože byly jen nepatrně lepší než soudobé Hawky. To v kombinaci s opět nespolehlivými a netěsnícími povrchovými chladiči (navíc v době, kdy již konečně byly k dispozici etylenglykolové chladiče) vedlo k zamítnutí typu již po deseti nalétaných hodinách. XP-10 byl armádou vyřazen v srpnu 1931 a dožil jako nelétající pomůcka ve škole pro mechaniky.
XP-10 (28-387) převzala armáda na McCook Field v dubnu 1930 a poprvé vzlétl o měsíc později. Jak bylo očekáváno, pilot měl výborný výhled, výkony ale byly zklamáním, protože byly jen nepatrně lepší než soudobé Hawky. To v kombinaci s opět nespolehlivými a netěsnícími povrchovými chladiči (navíc v době, kdy již konečně byly k dispozici etylenglykolové chladiče) vedlo k zamítnutí typu již po deseti nalétaných hodinách. XP-10 byl armádou vyřazen v srpnu 1931 a dožil jako nelétající pomůcka ve škole pro mechaniky.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-10-t125694#426570Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.