Curtiss XF6C-6 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XF6C-6 Hawk Curtiss XF6C-6 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF6C-6 Hawk
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.06.1930-DD.MM.1930 Curtiss.Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze z F6C-3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1179 kg 2600 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1420 kg 3130 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.01 m 23ft
Výška:
Height:
2.72 m 8ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570 o výkonu 574 kW Curtiss V-1570, power 770 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
402.3 km/h v ? m 250 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
434.5 km 270 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, Peter M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
004edc4.netsolhost.com

Curtiss XF6C-6 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF6C-6-Hawk-t83863#307552 Verze : 0
Pro účast v otevřené soutěži v rámci Národních leteckých závodů v roce 1930, nyní pojmenované Thompsonova cena, se námořní letectvo důkladně připravilo. Curtiss F6C-3 A7147, který krátce předtím vyhrál v barvách námořní pěchoty závod o Curtissův námořní pohár, byl v červnu 1930 poslán do Buffala, kde podstoupil největší přestavbu kdy provedenou na stroji řady Hawk. Bylo odstraněno spodní křídlo, horní křídlo bylo kvůli zachování těžiště posunuto vzad a z velké části pokryto mosaznými plechy povrchového chlazení po vzoru předchozích závodních Curtissů. Motor byl nahrazen novým Curtissem Conqueror, upraveným pro vyšší výkon, celý trup byl zaoblen, a také dostal nový kapotovaný samonosný podvozek.


Se strojem, který dostal nové označení XF6C-6, nebyly provedeny letové testy nad rámec základních, takže nejsou zaznamenány výkony. Vypočtená maximální rychlost ale byla přes 400 km/h. Vzhledem k pilotu, opět Capt. Pageovi, který na původním stroji vyhrál Curtissův pohár, si rychle vysloužil přezdívku Page Navy Racer. 1. září byl odstartován Thompsonův pohár, závod okolo pylonů na uzavřeném okruhu, XF6C-6 byl jediným vojenským strojem ze sedmi účastníků. XF6C-6 s číslem 27 bez problémů zvládl 17 kol z 20 a vedl, pak ale Page pravděpodobně omdlel následkem otravy oxidem uhelnatým a stroj havaroval. Page zemřel, vítězem závodu se stal Charles W. Holman na speciálu Laird Solution. Pageova nejvyšší rychlost na okruhu byla 353,4 km/h, Holman vyhrál s průměrnou rychlostí 324,9 km/h.


Po Pageově tragické smrti skončila účast námořnictva v závodech na uzavřených okruzích, armádní letectvo skončilo rok předtím. Změny provedené na XFC-6 se nicméně později uplatnily na dalších strojích, hlavně jeho samonosný podvozek, použitý poté na armádních P-6E, námořních F11C-2 a exportních Hawk II.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF6C-6-Hawk-t83863#427261 Verze : 1
XF6C-6 ale nebyl prvním strojem s tímto označením. Již v roce 1929 vznikl F6C-6, bez předpony pro experimentální stroj, který byl také původně Curtissem F6C-3. Šlo o letoun A7144, který byl poslán do Naval Aircraft Factory ve Filadelfii, aby byl upraven pro Národní letecké závody. Ty byly toho roku poprvé rozděleny na několik částí, a nejprestižnější z nich, závod kolem pylonů na uzavřeném okruhu (jak bylo zmíněno, o rok později pojmenovaný Thompsona cena), byl otevřen i civilním strojům. Hlavní změny na A7144 představovalo odstranění chladiče, který byl nahrazen dvěma menšími, umístěnými v trupu za motorem, vzduch k nim byl přiváděn pomocí lapačů na bocích. V technických záznamech letounu mimochodem nebyla o závodění ani zmínka, místo toho byl oficiálně určen k ověřování vhodnosti chlazení kapalinou Prestone - rok poté, co námořnictvo ukončilo provoz strojů s kapalinou chlazenými motory... Dalšími úpravami bylo zaoblení spodní části trupu a nahrazení podvozku lehčím, později vybaveným také rozměrnými "bačkorami". Původně byl testován ještě se starým označením, to ale bylo změněno právě před závodem.


Národní letecké závody probíhaly na přelomu srpna a září v Clevelandu, a F6C-6 pilotovaný Cdr J. J. Clarkem zde stál proti šesti soupeřům, včetně armádního XP-3A. Pro oba vojenské stroje skončil závod kolem pylonů ponížením, protože vítězem se stal Travel Air R "The Mystery Ship" Douga Davise, civilisty. XP-3A získal alespoň druhé místo, a F6C-6 skončil s průměrnou rychlostí 246,8 km/h čtvrtý, za Lockheedem Vega Roscoe Turnera. Po závodě byl vrácen do původní podoby, pouze zaoblení spodku trupu mu zůstalo, a byl vrácen do služby mezi ostatní F6C-3.
Curtiss XF6C-6 Hawk - A7144 ještě bez aerodynamické kapotáže kol. Na ocase je ještě označen jako F6C-3.

A7144 ještě bez aerodynamické kapotáže kol. Na ocase je ještě označen jako F6C-3.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF6C-6-Hawk-t83863#427268 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více