Název: Name: | Cierva C.30A | |
Originální název: Original Name: | Cierva C.30A | |
Kategorie: Category: | vírník | |
Výrobce: Producer: | DD.07.1934-DD.MM.193R A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1934-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 78 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1933 C.30 G-ACFI | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | jiné uspořádání | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 553 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 816 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | ? m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 6.01 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | |
Celková výška: Overall Height: | 3.37 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 11.28 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | - m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 99.89 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | - m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Genet Major IA o výkonu 104 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 177 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 152.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.6 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | - m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 2438 m | |
Dolet: Range: | 458.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | - | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | (Rota Mk.I) | |
Poznámka: Note: | vírník Licence: Lioré et Olivier LeO C-30 Focke-Wulf C.30 Heuschrecke | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Fernandez, Jose. Les autogires la Cierva C.30, Air Magazine 03. Salajka, Martin: Vírník Cierva C.30, Modelář 1989 / 04 www.flightglobal.com |
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#25587Verze : 2
také přidám jednu fotku (z dneška z Duxfordu)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#43536Verze : 0
Reklama
Avro jich údajně postavilo 78, z toho 12 jich bylo dodáno RAF jako Avro Rota Mk.I a tyto sloužily u 1448 Flight v Duxfordu, později u 529 Sqn. Právě u této Squadrony létaly jako kalibrační stroje, krom původních 12 armádních bylo převzato i dalších 13 původně civilních strojů. Kalibrační lety byly především podél jižního pobřeží.
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#165797Verze : 3
Tento vírnik bol vyrábaný v licencii firmami Avro (Avro 671 Rota, 74 ks), Lioré et Olivier (LeO C-30, 64 ks) a Focke-Wulf (Fw C.30, 30 ks).
Varianty:
C.30 - prototyp poháňaný motorom Armstrong Siddeley Genet Major I (78 kW / 105 hp), vyrobený 1 ks firmou National Flying Services
C-30P - predsériová vylepšená varianta s motorom Armstrong Siddeley Genet Major IA, vyrobené 4 ks (1 firmou Airwork Ltd., 3 Avroú
C-30A - sériová varianta, výroba Avro
Zdroj:
Varianty:
C.30 - prototyp poháňaný motorom Armstrong Siddeley Genet Major I (78 kW / 105 hp), vyrobený 1 ks firmou National Flying Services
C-30P - predsériová vylepšená varianta s motorom Armstrong Siddeley Genet Major IA, vyrobené 4 ks (1 firmou Airwork Ltd., 3 Avroú
C-30A - sériová varianta, výroba Avro
Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cierva_C.30
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#168391Verze : 3
buko1
MOD
---
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#165801Verze : 0
Reklama
muzeum Duxford, archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#310136Verze : 0
karaco
MOD
Cierva C-30A v.č. 744 v Československém letectvu. Stroj objednalo a zakoupilo Ministerstvo národní obrany na základě objednávky čj.27.239-V/3.odd 1934, ze dne 25.8.1934, vyřizovaná byla firmou A.T.Klement, Fochova 22, čp.396, PRAHA XII. Objednávka zněla na "1 kompletní létadlo rotorové systém autogiro de la Cierva modelu C 30 s motorem Genet Major o 135 ks za 160.625,- Kč".
Stroj přelétl z Anglie mjr. Benesch (VTLÚ).
Jeho původní britská imatrikulace byla G-ACXV, v Československu dostal přeletovou imatrikulaci OK-IEA. Letový certifikát byl vydán 10.1.1935, majitel MNO, uživatel MNO Letňany. Letové osvědčení dostal 10.10.1935.
Užívatelem se stal Vojenský Technický Letecký Ústav (VTLÚ). V roce 1936 létal s trupovým označením S8 (na pravé straně 8S). Spolupráci s dělostřelectvem trénoval v červnu 1936 z letiště Borek (Malý Bor).
Další vírník tohoto typu provozovala společnost Baťa. Stroj s výrobním číslem 739 létal s trupovou imatrikulací OK-ATS. V roce 06.06.1935 s ním havaroval škpt. Karel Brázda na letišti Letňany.
Zdroj:
Martinec, Jan: Cierva C.30, Vojenské letectvo 2004 / 03
www.letistecr.cz
www.ipmsnymburk.com
www.cs-letectvi.cz
http://www.vrtulnik.cz/ww2/protektorat-borek.htm
www.militaryphotos.net
Edit: Janko PALIGA- doplnenie
Stroj přelétl z Anglie mjr. Benesch (VTLÚ).
Jeho původní britská imatrikulace byla G-ACXV, v Československu dostal přeletovou imatrikulaci OK-IEA. Letový certifikát byl vydán 10.1.1935, majitel MNO, uživatel MNO Letňany. Letové osvědčení dostal 10.10.1935.
Užívatelem se stal Vojenský Technický Letecký Ústav (VTLÚ). V roce 1936 létal s trupovým označením S8 (na pravé straně 8S). Spolupráci s dělostřelectvem trénoval v červnu 1936 z letiště Borek (Malý Bor).
Další vírník tohoto typu provozovala společnost Baťa. Stroj s výrobním číslem 739 létal s trupovou imatrikulací OK-ATS. V roce 06.06.1935 s ním havaroval škpt. Karel Brázda na letišti Letňany.
Zdroj:
Martinec, Jan: Cierva C.30, Vojenské letectvo 2004 / 03
www.letistecr.cz
www.ipmsnymburk.com
www.cs-letectvi.cz
http://www.vrtulnik.cz/ww2/protektorat-borek.htm
www.militaryphotos.net
Edit: Janko PALIGA- doplnenie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#336935Verze : 7
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.