Main Menu
User Menu

CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
Kategorie:
Category:
tahač přívěsů
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.198R-DD.MM.1997 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1974 (prototyp T-815 VVN 8x8)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
15700 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
10000 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
25700 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
700001) kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
95700 kg
Celková délka:
Overall Length:
9340 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
36502) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2970 mm - 1450 mm
Rozchod:
Track:
2044 mm - přední nápravy
1988 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
parkovací
odlehčovací
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 60 A
Pneumatiky:
Tyres:
15,00-21 TO3
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-930-51
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, přeplňovaný
- počet válců: 12
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 19 000 cm3
- maximální točivý moment: 1295 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 265 kW při 2200 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
45 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
32 ° / 35 °
Svah:
Gradient:
29 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m
Uživatelské státy:
User States:




3)






Poznámka:
Note:
1) na silnici, 15000 kg v terénu
2) plachta v horní poloze
3) vozy vyřazené z výzbroje české armády
Zdroje:
Sources:
Aut-24-22 - Terénní nákladní automobil Tatra 815 - Popis a provoz, Praha, 1984
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#504205Verze : 1
MOD
Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R

Vojenský tahač, jenž konstrukčně vychází z typu T-815 VVN 8x8. Při překonávání těžkého terénu je možné v průběhu jízdy měnit přetlak v pneumatikách. Má zabudované přídavné zařízení na práci se sněhovým pluhem, s buldozerovou radlicí a na vytahování je vybaven navíjecím zařízením. Naviják tvoří 85 metrů ocelového lana o průměru 23,6 mm, tažná síla činí 117,7 kN.

Tahač je vybaven dvanáctiválcovým, přeplňovaným, vícepalivovým, vzduchem chlazeným motorem. Má čtyřdveřovou kabinu, v její střední části jsou v protisměru umístěné další dvě sedadla, které je možné rozložit na provizorní lůžkovou úpravu. Provizorní lůžko je možno zavěsit nad přední sedadla. Rošt valníkové plošiny je přizpůsobený na upevnění stálé zátěže potřebné na tahání těžkých přívěsů.

Armáda České republiky část tahačů T-815 VT zdědila po československé armádě. Zbytek provozovaných vozidel tohoto typu byl dokoupen v polovině devadesátých let. Mezi roky 1995 až 1997 měla být pořízena vozidla T-815 VT za částku 345,5 milionů Kč.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#46847Verze : 0
MOD
TATRA 815 VT 8 x 8


Zdroj : Príručka vodiča nákladných automobilov TATRA 815 VT 8 x 8 - TATRA, n.p. Kopřivnice II. vydanie 1984
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Výstroj vozidla - popis.

Výstroj vozidla - popis.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Rozmerový náčrt vozidla.

Rozmerový náčrt vozidla.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Uloženie zbraní osádky v kabíne vodiča.

Uloženie zbraní osádky v kabíne vodiča.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#377901Verze : 0
Súprava ťahač TATRA T-815 VT 8x8 so snehovým šípovým pluhom SŠP 1000 je určená na odstraňovanie snehu na súvislých zasnežených plochách. Pluhovanie možno vykonávať iba na spevnených alebo dostatočne premrznutých plochách. Vzhľadom k unifikovanému zdvíhaciemu a upínaciemu zariadeniu snehového pluhu SŠP 1000, nie je možné zatiaľ používať súpravu na čistenie poľných a lesných ciest / údaj z roku 1981 /. Základnými funkciami je pluhovanie snehových vrstiev po komunikácii, rozširovanie prejazdového profilu, odstraňovanie snehu na zasnežených plochách a prerážanie závejov. Tieto plochy je potom možné využiť pre parkovanie rôznej automobilovej techniky.


Pri rozširovaní prejazdového profilu na komunikácii musí byť dodržaná minimálna rýchlosť 30 km / hod. Odhoz snehu je v priamej závislosti na rýchlosti jazdy, napr. pri rýchlosti od 30 do 60 km/ hod. sa pohybuje v rozsahu od 3 až do 15 m. Prejazdový profil je zaistený do šírky 3 m.


Hlavné údaje:


Rozmery snehového šípového pluhu SŠP 1000 v mm :


Dĺžka : 3550
Šírka : 3570
Výška čela : 1010


Hmotnosť : 1510 kg


Uhol šípovitosti : 90°


Rozmery vozidla T-815 VT KOLOS s pluhom SŠP 1000 v mm :


Dĺžka : 11830
Šírka : 3570


Pohotovostná hmotnosť vozidla : 26750 kg



Zdroj : ATOM 1981 č. 12
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Snehový pluh v činnosti ...

Snehový pluh v činnosti ...
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Snehový šípový pluh  SŠP  1000 na T - 815.

Snehový šípový pluh SŠP 1000 na T - 815.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Zimná údržba ciest...

Zimná údržba ciest...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#254815Verze : 0
Ťahač ťažkých prívesov TATRA T 815 VT 26 265 8x8.1R



Zdroj : TATRA T 815, OMNIPOL Praha
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Celkový pohľad.

Celkový pohľad.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Pravá strana vozidla.

Pravá strana vozidla.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Rozmerový náčrt - výška - šírka vozidla.

Rozmerový náčrt - výška - šírka vozidla.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Bokorys vozidla.

Bokorys vozidla.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Pôdorys vozidla.

Pôdorys vozidla.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#315941Verze : 0
T-815 VT (VPZ 477 87-38) z výzbroje 156. záchranného praporu, léto 2004.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#46851Verze : 0
MOD
V červenci 1998 obdržela uruguayská armáda šestici samohybných houfnic 2S1 z přebytků české armády. Součástí dodávky byly i dva tahače T-815 VT a dva podvalníky P-32. Uživatelem všech prostředků se stalo Grupo de Artillería N° 6 (k 29. červnu 2005 byla jednotka rozpuštěna).

Zdroje
1) Ministerstvo obrany Urugaye
2) SAORBATS (fotografie)

CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - (Gabriel Porfilio - SAORBATS)

(Gabriel Porfilio - SAORBATS)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#251120Verze : 0
MOD
T-815 VT patrně z výzbroje 156. záchranného praporu s podvalníkem P-50N a naloženým hasicím tankem SPOT-55.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#73826Verze : 0
Ve VVP Boletice
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#204524Verze : 0
T-815 VT s podvalníkem P-50N.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#204525Verze : 0
Dvojice T-815 VT nasazená v misi KFOR v Kosovu.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#204526Verze : 0
T-815 VT 8x8 (VPZ 370 86-26) s podvalníkem P-50N (VPZ 414 13-72), Sklady HTS, Ústí nad Orlicí (VZ 4218).
foto Cihelna 2007, 18.8.2007
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#229823Verze : 0
MOD
T-815 VT z výzbroje 21. mechanizovaného praporu s podvalníkem P-50N a naloženým tankem T-34/85, obec Bačkov, 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#262260Verze : 0
T-815 VT účastnící se přehlídky 28.10.2008 jako doprovodné vozidlo, křižovatka Evropské a Thákurovy. Vozidlo VPZ 405 21-20 pochází z řad 142. praporu oprav podřízeného 14. brigádě logistické podpory.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - vlastní foto

vlastní foto
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - vlastní foto

vlastní foto
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#289001Verze : 0
MOD
T-815 VT (VPZ 490 38-80) používaná Střediskem oprav v Jaroměři, květen 2009.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#314733Verze : 0
MOD
Jedna z několika T-815 VT používaných americkou armádou během operace Pouštní štít / Pouštní bouře, 1990/1991. US Army obdržela Tatry od SRN, která je zdědila po východoněmecké armádě.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#326251Verze : 0
MOD
Po skončení Války v Perském zálivu řecká armáda dostala od Američanů 35 vozidel typu T-815 VT. Kromě toho bylo řecké armádě předáno i 24 podvalníku P-50N a 17 podvalníků P-80. Tyto prostředky měl ve své výzbroji 787. dopravní prapor.


Informace laskavě poskytl T. Metsovitis z Řecka.

CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)

Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#326245Verze : 1
MOD
T-815 VT s podvalníkem P-80 (P-50) z výzbroje řecké armády. Tento typ byl do výzbroje řeckého vojska zaveden v roce 1993.


Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού

CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#461006Verze : 1
MOD
Tahač těžkých přívesů TATRA T 815 VT 26 265 8x8.1R (VPZ 490 59-32) během předvádění ve Vojenském muzeu v Lešanech.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - Vlastní foto z 24. května 2008.

Vlastní foto z 24. května 2008.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#339403Verze : 0
Slovenská T-815 VT v operácii UNMEE v Eritrei
na prvej fotke spolu s Boženou 4



URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#376006Verze : 0
MOD
T-815 VT z výzbroje rumunské armády na cvičení ROMEX 05. Na podvalníku P-50 je přepravováno americké bojové vozidlo pěchoty M2 Bradley.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R - (Miniştrii Apărării Naţionale)

(Miniştrii Apărării Naţionale)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#403172Verze : 0
MOD
T-815 VT 8x8 (VPZ 379 83-62), Záchranná rota, 153. ženijní prapor, srpen 2015.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#537918Verze : 1
MOD
Diskuse
Přestavba vojenského automobilu na požární speciál.
Původní nástavba (valník) nahrazena nástavbou požární, nádrž na 8.200 l vody a 200 l pěnidla, dvě skříně na vybavení, v zadu umístněn rychlozásahový naviják z hadicí a ovládání čerpadel. Nahoře dvě hlinkové bedny na nářadí, lafeta o stavitelném výkonu až 3.200 l /min, osvětlovací stožár 2 x 1.000W a místo na umístnění elektrocentrály.
Kromě nástavby zůstalo vše zachováno (naviják, kola....).
Vozidlo zařazeno u JSDH Hrušky.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#224891Verze : 0
Souprava Tatra 815 VT po konverzi z vojenské verze na hasičskou s vyprošťovacím tankem VT-55A.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#257217Verze : 0
Stroj JSDH Hrušky.


Zdroj
Vlastní foto.
CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#289104Verze : 0
Chtěl bych se zeptat zde znalých. Proč mají některé Tatry šedý spodek a některé černý? Má to nějaký význam nebo je to jen "verze z výroby"? Díky
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#513178Verze : 0
Vážený pane kolego,
bral jste v úvahu, že šedá barva může být "základovka".
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#513333Verze : 0
MOD
T-815 VT se šedým podvozkem jsou novější vozidla vyrobená v devadesátých letech, cca kolem 1997.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#513437Verze : 0
MOD
No ta základovka by byla dost divná ne? Pokud by bylo celý auto v novém laku a rám v základu. Takhle "šedá" je třeba i u HZS ZÚ Zbiroh.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VT-26-265-8x8-1R-t13207#513480Verze : 0