Main Menu
User Menu
P-50


Těžký podvalník P-50 je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 63 tun. V nouzovém případě až 80 tun, maximální rychlost však může činit 10 km/h. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.


Podvalník je pětinápravový přívěs s rovnou ložní plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení a elektroinstalace.


Výrobce: Transporta Chrudim



Technicko-taktická data
Rozměry:
- celková délka (včetně oje): 10 715 mm
- celková výška: 1 420 mm
- výška ložné plochy: 1 000 mm
- celková šířka: 3 100 mm
- rozvor: 940 mm + 4 000 mm + 1 100 mm + 1 100 mm


Ložná plocha:
- délka: 6 100 mm
- šířka: 3 100 mm


Hmotnosti:
- pohotovostní: 16 200 kg
- užitečné zatížení: 63 000 kg



Rychlost:
- dovolená: 40 km/h
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#152094Verze : 0
MOD
Podvalník P-50 je špeciálny automobilový príves určený v závese za vhodným ťažným vozidlom (T-141, T-813 apod.) k rýchlej preprave všetkých druhov ťažkých strojov ( napr. pásových vozidiel, strojov pre zemné práce apod.) a iných bremien do max. hmotnosti 63 t.


Pri nakladaní vchádza stroj na plošinu podvalníku po sklopných nájazdových klinoch buď vlastnou motorickou silou, alebo ( v nepojazdnom stave ) sú na ňu vyťahované pomocou lán navijaku ťažného vozidla.


K zrýchleniu lebo zaisteniu bezpečnosti prepravy v kopcovitom teréne alebo k zaisteniu bezpečnej prepravy za nepriaznivých poveternostných podmienok je možné použiť druhé vozidlo ako tlačné a brzdné.


Hlavné skupiny podvalníku :


- podovozok : predný / zadný
- brzdy vzduchové ovládanie bŕzd,
- ručné ovládanie bŕzd,
- rám s príslušenstvom,
- točňa s ojom a zaisťovacími reťazami,
- elektrické zariadenie,
- výstroj, náradie a ich uloženie.


Popis podvalníku


P 50 je päťnápravový príves rovnou ložnou plošinou a točnicovým riadením. Konštrukčne je zhodný s P 32 za použitia veľkého počtu zhodných dielov, zvlášť u podvozku.


Brzdy


Vzduchotlakové, dvojhadicové a sú pripojené na brzdové ústrojenstvo ťažného vozidla.
Počet brzdových bubnov : 12


Rám


Zvarovaná roštová konštrukcia. Zadná časť rámu je zošikmená a sú na nej umiestnené dva sklopné nájazdové kliny s nastaviteľným rozchodom pre nájazd prepravovaných strojov. V prednej časti rámu je otočný čap, ktorý spája rám s točnou. Točňa je vybavená ojom s ťažným okom a zaisťovacími reťazami, ktorými je podvalník pripojený k ťažnému vozidlu.



Hlavné technické údaje :


Podvalník


Rozmery v mm :


Dĺžka : 10700 s ojom / 9355 bez oja
Šírka : 3110
Výška : 1420 bez klin. nadstavcov / 1540 s nadstavcami


Svetlá výška : 170 ( pod zadnou nápravou )


Rozvor náprav : 940 + 4000 + 1100 + 1100
Rozchod : 2360 vpredu / 2410 vzadu


Hmotnosť : 16200 kg
Nosnosť : 50 t ( max. 63 t )


Ložná plocha


Rozmery v mm :


Dĺžka : 6200
Šírka : 3100
Výška : 1010 ( nezaťažený podvalník )


Počet kolies : 40 ( +2 + 6 )


Pneumatiky : 8,25-15“ eHD
Max. rýchlosť : 40 km/hod.



Zdroj : Aut-30-2 Podvalníky P 32 a P 50. Popis a prevádzka – predpis ČSLA, Praha 1967
CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#391536Verze : 0
Tento byl vyráběn v Transportě Chrudim a hojně používán pro přepravu prostředků PVO. Na snímku z Lešan je na něm naloženo torzo stanice navedení raket 1S32M z komplexu KRUG. Jako tahače se u útvarů PVO používaly Tatry 813 8x8´Kolos.


edit buko1 08/07/2006: Po zavedení vozidiel T-815 sa ako ťahače používali aj vozidlá TATRA 815 VT 8x8.1R, núdzovo aj valníky TATRA 815 VVN 8x8.R so záťažou na korbe (spravidla betónové panely).
CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#49137Verze : 0
Podvalník P-50 východoněmecké armády s naloženým BTR-70 (v NVA označovaných jako SPW-70)
CZK - P-50 (podvalník) - (Militaertechnik)

(Militaertechnik)
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#168435Verze : 0
MOD
podvalník P-50 (vlastní foto z 90. výročí vzniku samostatného československého státu)
CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#284966Verze : 0
MOD
Podvalník P-50 ve službách Hasičů ČD.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#292715Verze : 0
Podvalník P-50 detail odpružení.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - P-50 (podvalník) -


CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#293178Verze : 0
Podvalník P-50 detail tažného zařízení a odpružení přední nápravy.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#299994Verze : 0
Podvalník P-50 zadní pohled.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - P-50 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#307687Verze : 0
Podvalník bol nedávno renovovaný.


Zdroj : vlastné fotografie
CZK - P-50 (podvalník) - Foto 1

Foto 1
CZK - P-50 (podvalník) - Foto  2

Foto 2
CZK - P-50 (podvalník) - Foto  3

Foto 3
CZK - P-50 (podvalník) - Foto  5

Foto 5
CZK - P-50 (podvalník) - Foto  4

Foto 4
CZK - P-50 (podvalník) - FOTO  6

FOTO 6
CZK - P-50 (podvalník) - Foto  7

Foto 7
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-50-podvalnik-t13537#325176Verze : 0