Název: Name: | Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R | |
Originální název: Original Name: | Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R | |
Kategorie: Category: | tahač návěsů | |
Výrobce: Producer: | Tatra a.s., Kopřivnice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1997 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2 + 6 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 8x8 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 20500 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 230001) kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 43500 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 74500 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 120000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 9020 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2780 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3520 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 1650 mm - 3100 mm - 1450 mm | |
Rozchod: Track: | 2042 mm - přední nápravy 2155 mm - zadní nápravy | |
Brzdová soustava: Braking System: | vzduchové, dvouokruhové, bubnové brzdy s ABS provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav; nouzová - pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu; parkovací - pružinová, působící na kola zadních náprav; odlehčovací - motorová brzda | |
Elektrický systém: Electrical System: | nominální napětí: 24 V alternátor: 28 V / 80 A akumulátory: 2x 12 V / 180 Ah | |
Pneumatiky: Tyres: | 16,00 R20 (přední nápravy / front axles) + 24R21 (zadní nápravy / rear axles) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | MTU 12V 183 TD224 - vznětový, vidlicový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu - počet válců: 12 - vrtání: 128 mm - zdvih: 142 mm - objem válců: 21 930 cm3 - maximální točivý moment: 3100 Nm při 1400 ot/min - maximální výkon: 610 kW při 2100 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Twin Disc TD101-3600 - automatická - počet rychlostí: 10 vpřed + 1 vzad | |
Spojka: Clutch: | měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1200 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 1000 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 452) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,0 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,6 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,25 m | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) zatížení točnice 2) při hmotnosti s návěsem 115000 kg | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály Tatra a.s. |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#504942Verze : 0
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R je těžký návěsový (nebo též sedlový) tahač, nazývaný TTT - Tankový Tahač Tatra (resp. angl. Tatra Tank Transporter). Jedná se o vozidlo z modelové řady T816 FORCE, které je určeno pro přepravu kolové a pásové techniky do maximální hmotnosti až 74.500 kg, a to se zachováním nejvyšší průchodivosti v těžkém terénu.
Provedení je osmikolové, se stálým pohonem všech 4 náprav (8x8). Přední nápravy (1. a 2.) jsou výkyvné polonápravy odpružené pomocí listových per a teleskopických tlumičů. Zadní nápravy (3. a 4.) jsou taktéž výkyvné polonápravy a využívají odpružení pomocí listových per a vzduchových vlnovcových pružin (tzv. varianta těžká KING-FRAME).
Kabina je trambusová, celokovová, v provedení dlouhá varianta, 4-dvéřová, pro 8 osob (a to včetně řidiče). Sklápění kabiny je hydraulické. Lze ji vybavit závislým olejovým nebo nezávisý naftovým topením a klimatizací. Automobil je vybaven dvěma navijáky. Každý s tažnou silou 250 kN a délkou lan 70 m.
Vozidlo je poháněno přeplňovaným vznětovým, vodou chlazeným, 12-válcovým motorem MTU s přímým vstřikem paliva, modelem 12V 183 TD224 o jmenovitém výkonu 610 kW (830 koňských sil) a zdvihovém objemu 21,930 l (dm3). K přenosu výkonu je využívána automatická převodovka Twin Disc TD101-3600 s 10 stupni vpřed a jedním vzad.
Pohotovostní hmotnost vozidla (tahače) je 20.500 kg, maximální zatížení vozidla je 43.500 kg a celková hmotnost celé soupravy může dosáhnout až 120.000 kg.
Návěs-podvalník, který je společně s T816-6VWN9T na obrázcích, je 5-ti nápravový model ST 70-93 L3 od firmy Kögel. Pohotovostní hmotnost je 23.000 kg, užitečné zatížení vozidla může být až 72.000 kg a celková maximální hmotnost podvalníku může dosáhnout až 95.000 kg.
Jeden prototyp T816-6VWN9T byl vyroben v roce 1997 pro potřeby výběrového řízení armády Spojených arabských emirátů na nový tankový přepravník. V říjnu téhož roku se vozidlo zúčastnilo ověřovacích zkoušek přímo v zemi zákazníka. V tomto klání však nakonec zvítězila konkurence - běloruský MZKT-74135. Spojené arabské emiráty nakoupily 40 souprav tvořených tímto tahačem, podvalníkovým návěsem a podvalníkovým přívěsem, který bylo možné připojit za návěs. Kompletní souprava tvořená návěsem i přívěsem dokázala najednou přepravit dva tanky Leclerc Trop nebo jeden tank Leclerc Trop a dvě bojová vozidla pěchoty BMP-3. Jedinou vyrobenou T816-6VWN9T nakonec koupil australský dealer společnosti Tatra.
Zdroje
Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R je těžký návěsový (nebo též sedlový) tahač, nazývaný TTT - Tankový Tahač Tatra (resp. angl. Tatra Tank Transporter). Jedná se o vozidlo z modelové řady T816 FORCE, které je určeno pro přepravu kolové a pásové techniky do maximální hmotnosti až 74.500 kg, a to se zachováním nejvyšší průchodivosti v těžkém terénu.
Provedení je osmikolové, se stálým pohonem všech 4 náprav (8x8). Přední nápravy (1. a 2.) jsou výkyvné polonápravy odpružené pomocí listových per a teleskopických tlumičů. Zadní nápravy (3. a 4.) jsou taktéž výkyvné polonápravy a využívají odpružení pomocí listových per a vzduchových vlnovcových pružin (tzv. varianta těžká KING-FRAME).
Kabina je trambusová, celokovová, v provedení dlouhá varianta, 4-dvéřová, pro 8 osob (a to včetně řidiče). Sklápění kabiny je hydraulické. Lze ji vybavit závislým olejovým nebo nezávisý naftovým topením a klimatizací. Automobil je vybaven dvěma navijáky. Každý s tažnou silou 250 kN a délkou lan 70 m.
Vozidlo je poháněno přeplňovaným vznětovým, vodou chlazeným, 12-válcovým motorem MTU s přímým vstřikem paliva, modelem 12V 183 TD224 o jmenovitém výkonu 610 kW (830 koňských sil) a zdvihovém objemu 21,930 l (dm3). K přenosu výkonu je využívána automatická převodovka Twin Disc TD101-3600 s 10 stupni vpřed a jedním vzad.
Pohotovostní hmotnost vozidla (tahače) je 20.500 kg, maximální zatížení vozidla je 43.500 kg a celková hmotnost celé soupravy může dosáhnout až 120.000 kg.
Návěs-podvalník, který je společně s T816-6VWN9T na obrázcích, je 5-ti nápravový model ST 70-93 L3 od firmy Kögel. Pohotovostní hmotnost je 23.000 kg, užitečné zatížení vozidla může být až 72.000 kg a celková maximální hmotnost podvalníku může dosáhnout až 95.000 kg.
Jeden prototyp T816-6VWN9T byl vyroben v roce 1997 pro potřeby výběrového řízení armády Spojených arabských emirátů na nový tankový přepravník. V říjnu téhož roku se vozidlo zúčastnilo ověřovacích zkoušek přímo v zemi zákazníka. V tomto klání však nakonec zvítězila konkurence - běloruský MZKT-74135. Spojené arabské emiráty nakoupily 40 souprav tvořených tímto tahačem, podvalníkovým návěsem a podvalníkovým přívěsem, který bylo možné připojit za návěs. Kompletní souprava tvořená návěsem i přívěsem dokázala najednou přepravit dva tanky Leclerc Trop nebo jeden tank Leclerc Trop a dvě bojová vozidla pěchoty BMP-3. Jedinou vyrobenou T816-6VWN9T nakonec koupil australský dealer společnosti Tatra.
Zdroje
https://www.tatra.com/ ; https://www.wikipedia.org/ ; https://www.rc-trucker.com/ ; https://www.army-technology.org/ ; IDET News (3/1998) a podnikové materiály akciové společnosti TATRA, a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#242695Verze : 4
FiBe
MOD
Tankový tahač T816-6VWN9T při zkouškách ve slovenském vojenském výcvikovém prostoru Záhorie a v poušti Spojených arabských emrirátů.
TTT s tankem M1A2 Abrams
TTT s tankem Leclerc
TTT s tankem T-72
TTT s tankem T-72
Níže uvedené obrázky a fotky jsou uveřejněny s dovolením Bc. Martina Hanáčka, ze stránky http://www.rc-trucker.com/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TTT s tankem M1A2 Abrams
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TTT s tankem Leclerc
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TTT s tankem T-72
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TTT s tankem T-72
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-816-6VWN9T-43-610-8x8-1R-t69043#242696Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.