Main Menu
User Menu

Albatros L.58

     
Název:
Name:
Albatros L.58
Originální název:
Original Name:
Albatros L.58
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.192R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 L.58
4 L.58a
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 + 5 / 1+6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1370 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2250 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
18.00 m
Délka:
Length:
10.891) m
Výška:
Height:
3.80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
44.50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
L.58: Maybach Mb.IVa o výkonu 177 kW/240 k
L.58a: Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 261 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
135 2) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.43) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m
Dolet:
Range:
5404) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
L.58a:
1) 10.87 m
2) 140 km/h
3) 2.0 m/s
4) 735 km


Vytrvalost: L.58 4 h, L.58a 5 h
Zdroje:
Sources:
all-aero.com
avia.russian.ee
https://www.histaviation.com/Albatros_L_58.html
URL : https://www.valka.cz/Albatros-L-58-t66112#234231Verze : 0
Tento hornoplošník postavený v roku 1923 pôvodne poháňal motor Rolls-Royce Falcon o výkone 179kW. Lietadlo bolo z dreva potiahnutého prekližkou. Pilot sedel v otvorenej kabíne pred krídlom a 5 resp. 6 pasažierov v kabíne pod krídlom. Vznikli dve verzie, ktoré sa odlišovali veľkosťou kabíny, krídla a použitým motorom. Menšia L.58 bola pre 5 pasažierov a poháňal ju motor Maybach Mb IVa. Väčšia L.58a bola pre 6 pasažierov a poháňal ju motor Rolls-Royce Eagle VIII. Nádrže paliva a nákladový priestor bol netradične v krídle. Malé množstvo týchto lietadiel slúžilo v rámci súkromných leteckých spoločností v Nemecku, najmenej 2 kusy (D-287, D-292) boli predané do ZSSR. Posledný vyrobený kus D-576 havaroval v službách Lufthansy 5. júna 1928 neďaleko Essenu.


zdroj: https://www.histaviation.com/Albatros_L_58.html
URL : https://www.valka.cz/Albatros-L-58-t66112#234235Verze : 1
zdroj: https://www.histaviation.com/Albatros_L_58.html
Albatros L.58 -


Albatros L.58 -


Albatros L.58 -


Albatros L.58 -


Albatros L.58 -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-L-58-t66112#234236Verze : 1