Název: Name: | Brewster B-339E Buffalo Mk.I | Brewster B-339E Buffalo Mk.I |
Originální název: Original Name: | Brewster B-339E Buffalo Mk.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1940-DD.05.1941 Brewster Aeronautical Corp., Long Island City, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1940-DD.05.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 170 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.12.1937 XF2A-1 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2430 kg | 5357 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3106 kg | 6848 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.668 m | 35ft |
Délka: Length: | 7.920 m | 26ft |
Výška: Height: | 3.680 m | 12ft 1in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.42 m2 | 209 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,77 kg/m2 | 32.72 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright GR-1820-G105 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 746 kW Vrtule: trojlistá stavitelná Hamilton Standard o průměru 3 072,5 mm | Wright GR-1820-G105 nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 1,100 hp for take-off, driving a Hamilton Standard three-blade variable-pitch metal propellers of diameter 10ft 1in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 916,07 l | 202 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 504 km/h v 5944 m | 313.2 mph in 19501 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.7 m/s | 2300 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,3 min do 4572 m | 6,3 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10363 m | 34000 ft |
Dolet: Range: | 1633.5 km | 1015 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2687.6 km | 1670 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm 2x puma o hmotnosti: 45,4 kg | Two fixed in the fuselage Browning M2 machine guns 0.5in and Two fixed wing-mounted Browning M2 machine guns 0.5in 2x 100 lb underwing bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Oproti americkým F2A-2 měla britská Buffala Mk.I slabší motor a vyšší hmotnost | Export version for the British Royal Air Force with Wright G-105 engine as the Buffalo Mk.I |
Zdroje: Sources: | Andre R. Zbiegniewski, Brewster F2A Buffalo, Lublin, Poland: Kagero, 2003, ISBN 83-89088-14-2. Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla USA, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2002, ISBN: 80-85784-01-7 Jim Maas, F2A Buffalo in Action, Squadron/Signal Publications, Inc., rok 1987 http://www.warbirdforum.com/secret.htm http://www.warbirdforum.com/britdifs.htm www.microworks.net http://airwar.ru/enc/fww2/f2a.html archiv autora |