Main Menu
User Menu

Tupolev R-6

Tupolev R-6 / Туполев Р-6

     
Název:
Name:
Tupolev R-6
Originální název:
Original Name:
Туполев Р-6
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1932 Moskevský letecký závod č. 22 10. výročí Října, Fili /
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45 Fili
20 Komsomolsk
První vzlet:
Maiden Flight:
05.10.1931
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3855 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6472 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
23,20 m
Délka:
Length:
15,06 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin M-17f o vzletovém výkonu 536 kW/730 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
24 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5620 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,62mm dvojkulomet DA-2 na přídi
1x pohyblivý 7,62mm dvojkulomet DA-2 na hřbetě
1x pohyblivý 7,62mm kulomet DA-1 ve spodním výsuvném střelišti

192 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Saukke, Maksimilian. Samoljoty Tupoleva, Libri, Moskva 1995.
Duffy, Paul, Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla, Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-6.
Němeček, Václav. Pod značkami ANT a Tu, Letectví+Kosmonautika, 1971-1972
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-7
www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/r-6.html
vintage-aviation.hp.infoseek.co.jp

Tupolev R-6 - Odzbrojené R-6 byly po roce 1935 předávány Aeroflotu jako dopravní pod označením PS-7. Na snímku je PS-7 společnosti Aviaarktika, který se v roce 1937 zúčastnil výpravy na severní pól.

Odzbrojené R-6 byly po roce 1935 předávány Aeroflotu jako dopravní pod označením PS-7. Na snímku je PS-7 společnosti Aviaarktika, který se v roce 1937 zúčastnil výpravy na severní pól.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-R-6-t9023#367570Verze : 0
MOD
Zdroj:
https://www.airwar.ru/enc/other1/r6.html
Tupolev R-6 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-R-6-t9023#367689Verze : 0
MOD
Tupolev PS-7 SSSR-N166 Aviaarktiky. Osádka P. Golovina na tomto stroji 5. května 1937 přeletěla severní pól.


Tupolev PS-7 Side view by Basil Zolotov
Tupolev R-6 - https://basilzolotov.com/

https://basilzolotov.com/
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-R-6-t9023#556182Verze : 0
MOD
Zdroj:
https://www.airwar.ru/enc/other1/r6.html

Tupolev R-6 - Boční pohled na standardní R-6 - odlišitelný jednak výsuvnou popelnicí pod trupem, jednak velkým rohovým vyvážením směrovky.

Boční pohled na standardní R-6 - odlišitelný jednak výsuvnou "popelnicí" pod trupem, jednak velkým rohovým vyvážením směrovky.
Tupolev R-6 - Pohled zepředu na další R-6, snad hlavní kus - vzor pro sériovou výrobu. Lze opět vidět vysunuté spodní střeliště, obdobné těm použitým na TB-3.

Pohled zepředu na další R-6, snad "hlavní kus" - vzor pro sériovou výrobu. Lze opět vidět vysunuté spodní střeliště, obdobné těm použitým na TB-3.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-R-6-t9023#367688Verze : 1
MOD