Název: Name: | Curtiss P-6A Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-6A Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 (29-260/268) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1084 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1439 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 7.19 m | |
Výška: Height: | 2.62 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-23 o výkonu 447 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 283.2 km/h v 1524 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 247.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.8 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8291 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 12,7mm kulomet Browning 1x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6A Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 29-267 |
Taktické označení / imatrikulace | 267 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6A-Hawk-t84502#310682Verze : 0
Aubi
MOD
Pouze devět P-6 (29-260/268) bylo dokončeno v původně zamýšlené podobě, s novými chladiči používajících jako chladící kapalinu etylenglykol (obchodní název Prestone). Kapotáž přídě zůstala stejná, přestože nový chladič byl mnohem menší. Přestože si původně ponechaly stejné označení, armáda je při přejímání přejmenovala na P-6A, aby je tak odlišila od mezitím přijatých P-6 s klasickými chladiči. P-6A byly používány k provozním testům u 1. stíhací skupiny,během kterých došlo i k několika malým úpravám chladiče a některé stroje dostaly i třílistou vrtuli. V dubnu 1931 byl první z P-6A dočasně přestavěn na prototyp XP-6D, a v roce 1932 byly na P-6D přestavěny i tři další.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6A-Hawk-t84502#424431Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.