Main Menu
User Menu

Boeing P-12D

     
Název:
Name:
Boeing P-12D
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12D
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1931-28.05.1931 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1931-28.05.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
35
První vzlet:
Maiden Flight:
02.03.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
887 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1201 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m
Délka:
Length:
6.12 m
Výška:
Height:
2.64 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 391 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189-416 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v 2134 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.8 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7742 m
Dolet:
Range:
764.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning


5x 11kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_boe2.html
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html

Boeing P-12D - P-12D s novou směrovkou z P-12E, 35. stíhací letka.

P-12D s novou směrovkou z P-12E, 35. stíhací letka.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12D-t81286#297877Verze : 0
MOD
Po dokončení 96 strojů P-12C výroba přešla na verzi P-12D, ve které bylo dokončeno 35 strojů z původní objednávky (31-243/277). Tyto stroje, dokončené mezi 25. únorem a 28. dubnem 1931, se vizuálně od předchozí verze nelišily, Model 227, jak znělo jeho firemní označení, však používal motor Pratt & Whitney R-1340-17, jeho zapalování bylo přemístěno před motor a prstencový kryt motoru postrádal pomocné nožičky. Dodatečně bylo na P-12D upraveno i 16 dalších P-12C, a to 31-152/154, 156, 157, 159/161, 175, 195, 209/212, 233 a 234. Stejně jako P-12B a C, P-12D později během služby dostaly novou směrovku z verze P-12E. P-12D sloužily u 8. stíhací skupiny na Langley Field, konkrétně u 34. a 35. stíhací letky a možná i u 36. letky, a později pro pokračovací výcvik v letecké škole na Chanute Field.

P-12D S.No. 31-275 byl dalším z P-12, na kterém byl testován nový motor, v tomto případě zpřevodovaný Pratt & Whitney GISR-1340E, a dostal také ocasní plochy z P-12E. Motor ale zklamal a po dokončení testů byl tento stroj, nesoucí označení XP-12H, přestavěn v červnu 1932 zpět na standard P-12D.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12D-t81286#409873Verze : 0
MOD