Název: Name: | Kleintraktor a Krupp-Traktor | |
Originální název: Original Name: | Kleintraktor und Krupp-Traktor (Landwirtschaftliche Schlepper) | |
Kategorie: Category: | tančík | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1934 Fried. Krupp AG, Essen / DD.MM.1934-DD.MM.1934 Fried. Krupp Grusonwerk AG, Magdeburg / DD.02.1934-DD.04.1934 Henschel & Sohn GmbH, Kassel / DD.MM.1934-DD.MM.1934 Daimler-Benz AG, Berlin / DD.02.1934-DD.04.1934 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnberg / DD.MM.1934-DD.MM.1934 Rheinische Metallwaren- und Maschinenfabrik AG, Düsseldorf / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Kleintraktor - 1 prototyp (Fgst.Nr.8000) Kleintraktor - 5 ks - 0.séria (Fgst.Nr.8001-8005) Krupp-Traktor (Landwirtschaftliche Schlepper) - 150 ks: - Krupp - 135 ks (Fgst.Nr.8011-8145) - Grussonwerk - 3 ks (Fgst.Nr.8401-8403) - M.A.N. - 3 ks (Fgst.Nr.8501-8503) - Rheinmetall-Borsig - 3 ks (Fgst.Nr.8601-9603) - Henschel - 3 ks (Fgst.Nr.8701-8703) - Daimler-Benz - 3 ks (Fgst.Nr.8801-8803) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.07.1932 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 4000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 4030 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 4030 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2060 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1170 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 295 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 280 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | čelo - 8-10 mm boky - 13 mm zadok - 11 mm dno - 5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Krupp M 305 (vzduchom chladený zážihový 4-valec objemu 3.500 cm3) | |
Výkon: Power: | 44,1 kW při 2500 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ZF F.G.35 (5+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 37,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 10-12 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 200 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 130 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 35 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,5 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,6 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | žiadna | |
Vedlejší: Secondary: | žiadna | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kleintraktor to Ausf.B", Panzer Tracts No.1-1, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-6-4 Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01", Panzer tracts No.1-2, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-8-0 Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Production from 1933 to 1945, Panzer Tracts no.23, rok vydania 2011, bez ISBN |
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#573174Verze : 1
brano
MOD
Kleintraktor
Krupp-Traktor
Landwirtschaftliche Schlepper
Versailská mierová zmluva zakazovala Nemecku po porážke v 1. svetovej vojne vývoj, výrobu a vlastnenie tankov. Aj napriek reštrikciám prebiehal vývoj techniky, ktorá sa mohla využiť ako základ na výrobu tankov aj pred nástupom Adolfa Hitlera k moci. Takáto technika bola veľmi často vyvíjaná ako poľnohospodárske a lesné traktory. To je aj prípad tohto vozidla, na ktorom si mal nemecký priemysel overiť možnosti výroby. O výrobe 15 ks vozidla (každý z vybraných 5 výrobcov 3 ks) bolo rozhodnuté v roku 1933, pod názvom Landwirtschaftlicher Schlepper (poľnohospodársky traktor).
Podvozok vozidla bol tvorený pancierovanou vaňou na po stranách ktorej boli umiestnené 4 pojazdové kolesa, napínacie koleso, 3 nosné kladky a hnacie koleso. Pojazdové kolesá boli spojené do dvojíc, pričom prvé koleso bolo odpružené vinutými pružinami a olejovým tlmičom, ďalšie 3 kolesá boli odpružené listovými pružinami a spojené pomocou podporného nosníka s napínacím kolesom (konštrukcia pojazdovej sústavy vachádzala z konštrukcie Carden-Lloyd).
Vozidlo bolo zhora otvorené, v prednej časti bolo pracovisko inštruktora a vodiča, za nimi boli 3 miesta pre ďalších žiakov. V zadnej zakrytej časti bol motorový prietor.
Vozidla boli určené len na výcvik vodičov. Na jar roku 1934 boli zaradené k prvým dvom tankovým plukom a Motorizovanému inštruktážnemu veliteľstvu Zossen a Ohrdruf (Kraftfahrllehrkommando Zossen und Ohrdruf), aby mohli prví príslušníci tankových jednotik získať skúsenosti s vedením plne pásových vozidiel.
Podvozok, doplnený o pancierovú nástavbu a vežu sa stal základom nemeckého ľahkého tanku Pz.Kpfw.I Ausf.A.
Krupp-Traktor
Landwirtschaftliche Schlepper
Versailská mierová zmluva zakazovala Nemecku po porážke v 1. svetovej vojne vývoj, výrobu a vlastnenie tankov. Aj napriek reštrikciám prebiehal vývoj techniky, ktorá sa mohla využiť ako základ na výrobu tankov aj pred nástupom Adolfa Hitlera k moci. Takáto technika bola veľmi často vyvíjaná ako poľnohospodárske a lesné traktory. To je aj prípad tohto vozidla, na ktorom si mal nemecký priemysel overiť možnosti výroby. O výrobe 15 ks vozidla (každý z vybraných 5 výrobcov 3 ks) bolo rozhodnuté v roku 1933, pod názvom Landwirtschaftlicher Schlepper (poľnohospodársky traktor).
Podvozok vozidla bol tvorený pancierovanou vaňou na po stranách ktorej boli umiestnené 4 pojazdové kolesa, napínacie koleso, 3 nosné kladky a hnacie koleso. Pojazdové kolesá boli spojené do dvojíc, pričom prvé koleso bolo odpružené vinutými pružinami a olejovým tlmičom, ďalšie 3 kolesá boli odpružené listovými pružinami a spojené pomocou podporného nosníka s napínacím kolesom (konštrukcia pojazdovej sústavy vachádzala z konštrukcie Carden-Lloyd).
Vozidlo bolo zhora otvorené, v prednej časti bolo pracovisko inštruktora a vodiča, za nimi boli 3 miesta pre ďalších žiakov. V zadnej zakrytej časti bol motorový prietor.
Vozidla boli určené len na výcvik vodičov. Na jar roku 1934 boli zaradené k prvým dvom tankovým plukom a Motorizovanému inštruktážnemu veliteľstvu Zossen a Ohrdruf (Kraftfahrllehrkommando Zossen und Ohrdruf), aby mohli prví príslušníci tankových jednotik získať skúsenosti s vedením plne pásových vozidiel.
Podvozok, doplnený o pancierovú nástavbu a vežu sa stal základom nemeckého ľahkého tanku Pz.Kpfw.I Ausf.A.
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#285387Verze : 4
buko1
MOD
Pz. Kpfw. I Ausf A ohne Aufbau
Zobrazené vozidlo je jedným z pätice vozidiel 0.série Kleintraktor (Fgst.Nr.8001-8005) vyrobenej firmou Krupp v 6-7/1933.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zobrazené vozidlo je jedným z pätice vozidiel 0.série Kleintraktor (Fgst.Nr.8001-8005) vyrobenej firmou Krupp v 6-7/1933.
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#285374Verze : 2
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.