Název: Name: | Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai | Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai |
Originální název: Original Name: | 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1984-DD.MM.19RR Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Komaki | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 96 (conversion of F-4EJ) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1984 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13800 kg | 30424 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26500 kg | 58422 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.710 m | 38ft 5,01in |
Délka: Length: | 19,200 m | 62ft 11,9in |
Výška: Height: | 5.020 m | 16ft 5,63in |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.20 m2 | 529.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-17A o tahu 52,96 kN / 79,33 kN s přídavným spalováním | General Electric J79-GE-17A thrust 11,905 lbf dry and 17,835 lbf with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7 549 l (Letoun může být podvěšen velkokapacitní přídavnou palivovou nádrží typu F-15 o objemu 2 309 l) | 1,994 US gallons (The aircraft often carries a 610 US Type F-15 gallons fuel tank on the centerline) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2370 km/h v 12192 m | 1472.6 mph in 40000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 940 km/h v ? m | 584.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 210 m/s | 41338.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17435 m | 57201 ft |
Dolet: Range: | 680 1) km | 422.5 1) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2595 1) km | 1612.5 1) mi |
Výzbroj: Armament: | 1x šestihlavňový letecký kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 640 náboji PLŘS: 4x Sidewinder AIM-9L/P nebo pokročilejší 4x Mitsubishi AAM-3. 4x Sparrow AIM-7E/ F. protilodní řízené střely Mitsubishi ASM-1, Celkem až 8 480 kg zbraní na devíti externích závěsnících. Výzbroj zahrnuje klasické a kazetové bomby, televizí nebo laserem naváděné bomby, raketnice pro neřízené střely, rakety vzduch-země, střely na ničení letišť, protilodní střely, kontejnery pro značkování cílů a pro průzkum, jaderné pumy. Na závěsníky mohly být zavěšeny i kontejnery s nákladem (pošta, zavazadla) nebo přídavné nádrže. | One 0.79in M61A1 Vulcan cannon with 640 rounds other: Four air-to-air missiles Sidewinder AIM-9L/P, or more advanced four air-to-air missiles Mitsubishi AAM-3, four air-to-air missiles Sparrow AIM-7E / F. or Mitsubishi ASM-1 antiship missiles, or other weapons up to 18,650 lbs of weapons on nine external hardpoints, including general purpose bombs, cluster bombs, TV- and laser-guided bombs, rocket pods, air-to-ground missiles, anti-ship missiles, gun pods, and nuclear weapons. Reconnaissance, targeting, electronic countermeasures and baggage pods, and external fuel tanks may also be carried. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) bez velkokapacitní PPN Instalace nového pulzního Dopplerova radaru AN/APG-66 Westinghouse AN/APG-66. | 1) without F-15 additional fuel tanks The F-4EJ Kai is fitted with the Westinghouse AN/APG-66J pulse-Doppler radar and a new central computer, a Kaiser heads-up display, a Hazeltine AN/APZ-79 IFF system, and a license-built Litton LN-39 inertial navigation unit. F-4EJ Kai was the designation applied to existing Japanese-built F-4EJ fighters that were upgraded in a modernization program initiated in July of 1984. The goals of the program were to bring JASDF F-4EJs up to standards appropriate for the 1990s and to extend their service lives well into the 21st century. The first F-4EJ Kai flew on July 17, 1984, and the 306th Hikotai accepted its first example on November 24, 1989. |
Zdroje: Sources: | Martin W. Bowman, Bojové legendy: F-4 Phantom, Praha, Jan Vašut, 2005, ISBN 80-7236-337-9. ( René J. Francillon Ph.D., McDonnell Douglas Aircraft since 1920, London, Putnam, 1979, ISBN 0-370-00050-1. www.vojsko.net http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_14.html http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ja.wikipedia.org