Main Menu
User Menu

Curtiss H-16 Large America

     
Název:
Name:
Curtiss H-16 Large America
Originální název:
Original Name:
Curtiss H-16 Large America
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
334:
184 Curtiss (N4060/4074, N4890/4999; A784/799, A818/867, A1031/1048, A4039/4078)
150 NAF (A3459/3558)
První vzlet:
Maiden Flight:
22.06.1918
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3340 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4840 kg
Rozpětí:
Wingspan:
28.98 m
Délka:
Length:
14.06 m
Výška:
Height:
5.4 m
Plocha křídla:
Wing Area:
108.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 280 kW nebo
Liberty 12N o výkonu 246 kW, později
Liberty 12A o výkonu 298 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1136 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
157.7 km/h v 610 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,67 min do 610 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3810 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v přídi
1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na hřbetě
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v každém boku
1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis nad horník křídlem

4x 104 kg bomba
Uživatelské státy:
User States:



(?)
Poznámka:
Note:
Vytrvalost. 6 h

Tento létající člun vycházel z předchozího H-12, po kterém zdědil i přezdívku, byl mezi nimi ale prostředník - britský Felixstowe F.2A, což byl H-12 s novým trupem s lepšími hydrodynamickými vlastnostmi. Firma Curtiss Aeroplane Motor Co. v letech 1917-1918 postavila pro britské námořnictvo 75 Felixstowů jako Curtiss H-16 s tím, že jím vyrobené stroje se odlišovaly drobnými úpravami konstrukce a nižší hmotností, což bylo umožněno použitím kvalitnějšího a přitom lehčího dřeva. První série patnácti kusů byla původně rozestavěna jako H-12, proto byla do Británie dodána již na jaře 1918. Britské stroje dostaly motory Rolls-Royce Eagle VIII, zbytek z 334 postavených H-16 používalo americké námořnictvo (na výrobě se podílela také Naval Aircraft Factory) a měly americké motory Liberty.
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. Felixstowe F.2A, Widsock Datafile No.82. Albatros Productions, Berkhamsted 2000. ISBN 1-902207-24-6.
Owers. C. A. Curtiss H.12, Windsock Datafile No.125. Albatros Productions, Berkhamsted 2007. ISBN 1-902207-94-7.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Hornát, Jiří Felixstowe F.2, F.2A (Curtiss H-16), L+K 2003/22.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-16-Large-America-t69086#242929Verze : 0
MOD
Zdroj:
www.rcaf.com
Curtiss H-16 Large America -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-16-Large-America-t69086#248368Verze : 0
MOD