Main Menu
User Menu

27. letecká peruť [1917-1921]

27th Aero Squadron

     
Název:
Name:
27. letecká peruť
Originální název:
Original Name:
27th Aero Squadron
Datum vzniku:
Raised/Formed:
23.06.1917
Předchůdce:
Predecessor:
21. letecká peruť
Datum zániku:
Disbanded:
14.03.1921
Nástupce:
Successor:
27. peruť
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
23.06.1917-DD.05.1918 ?
DD.05.1918-DD.12.1918 1. stíhací skupina
DD.12.1918-21.08.1919 ?
22.08.1919-13.03.1921 1. stíhací skupina
Dislokace:
Deployed:
23.06.1917-17.08.1917 San Antonio, Kellyho letiště
18.08.1917-04.09.1917 Toronto, Toronto Airport /
05.19.1917-22.10.1917 ? /
29.10.1917-25.01.1918 Fort Worth, Taliaferro Field No.1
26.01.1918-25.02.1918 Garden City, Mitchelovo letiště
20.03.1918-28.03.1918 Tours, Tours Aerodrome /
29.03.1918-23.04.1918 Issoudun, Issoudun Aerodrome /
24.04.1918-31.05.1918 Epiez, Epiez Aerodrome /
01.06.1918-27.06.1918 Toul, Gengault Aerodrome /
28.06.1918-08.07.1918 Touquin, Touquin Aerodrome /
09.07.1918-02.09.1918 Saints, Saints Aerodrome /
03.09.1918-11.12.1918 Rembercourt, Rembercourt Aerodrome / 1)
12.12.1918-04.02.1919 Colombey-les-Belles, Colombey Les Belles Field /
05.02.1919-08.03.1919 Brest, ? /
19.03.1919-27.04.1919 Garden City, Mitchelovo letiště
28.04.1919-30.08.1919 Mount Clemens, Selfridgeovo letiště
31.08.1919-13.03.1921 San Antonio, Kellyho letiště

Velitel:
Commander:
23.06.1917-21.10.1917 ?, ? ( )
22.10.1917-20.08.1918 Hartney, Harold E. (Major)
21.08.1918-18.11.1918 Grant, Alfred A. (First Lieutenant)
19.11.1918-DD.MM.RRRR ?, ? ( )
Výzbroj:
Armament:
23.06.1917-DD.MM.1918 Curtiss JN-4
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Nieuport N.28 C.1
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Sopwith F.1 Camel
DD.MM.1918-13.03.1921 Spad S.XIII C.1
DD.MM.1919-13.03.1921 S.E.-5
DD.MM.1919-13.03.1921 Dayton-Wright DH-4
Poznámka:
Note:
1) letky operovali z Letiště Verdun (25.09.1918-?'
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/27th_Fighter_Squadron
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#245903Verze : 0
MOD
Popis činnosti jednotky v roku 1917


Zárodok 27. leteckej perute (letecká letka, v ďalšom len 27. letka) vznikol 08.05.1917 na letisku Kelly Field v Texase, keď bola z dobrovoľníkov pochádzajúcich z juhozápadu USA sformovaná Rota "K" (Company "K") v zostave 3. dočasnej leteckej perute (3rd Provisional Aero Squadron) Spojovacieho zboru (Signal Corps) pod vedením majora Michaela Davisa. 15.06.1917 sa rota "K" premenovala na 21. dočasnú leteckú peruť (21st Provisional Aero Squadron) a dňa 23.06.1917 konečne na 27. leteckú peruť (27th Aero Squadron).


15.08.1917 sa jednotka pod vedením majora Michaela Davisa a zástupcu veliteľa poručíka (1st Lieutenant) Freda R. Harveya začala po železnici presúvať na výcvik pod vedením Britských špecialistov na základňu Leaside, blízko mesta Toronto v Kanade. Výcvik v Britských medódach vedenia vzdušného boja sa v Kanade vykonával na základe na medzinárodnej dohody medzi USA a Veľkou Britániou. Do Toronta jednotka dorazila 19.08.1917 a okamžite sa zapojila do Britského výcvikového drilu. Skúsenejší príslušníci 17. a 39. letky, ktorí už niekoľko dní tento výcvik zažívajú, upozorňujú novoprichádzajúcich kolegov, aby si zvykli na nové metódy výcviku, veľmi rozdielne od tých, na aké si boli zvyknutí v USA. Už po dvoch týždňoch výcviku sa jednotka zúčastnila na inšpekcii, ktorú vykonal generálny guvernér Kanadského domínia dňa 31.08.1917. Aj napriek krátkemu, iba dvojtýždňovému výcviku bola letka vyhodnotená ako najlepšie pripravená.


Dňa 05.09.1917 sa výcvik zmenil - jednotka sa rozdelila do niekoľkých skupín, ktoré boli vyslané do rôznych dielní v okolí Toronta na získanie návykov potrebných na údržbu a opravu lietadiel. 28.09.1917 je k jednotke pridelený 1st Lieutenant Oliver A. Smith.


22.10.1917 je jednotka pripravená na opustenie Leaside, velenie letky prevzal major Harold E. Hartney. Presun po železnici do Fort Worth v Texase sa začal 26.10.1917 29.10.1917 letka ukončila svoju prepravu, v Camp Hicks v Texase jej bolo pridelené letisko Talliferro Field No. 1.


Svoju činnosť na novom pôsobisku začala jednotka 01.11.1917. 04.12.1917 letku posilnil letecký kadet (Flying Cadet) Edward W. Rucker. 27.12.1917 pri leteckej havárii na Field No.1 zahynul Flying Cadet Alden Davison.
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#245905Verze : 0
MOD
1918


02.01.1918 prevzal velenie letky major Harold E. Hartney. 11.01.1918 obdržala letka rozkazy na presun do New Yorku, dátum odchodu zo základne bol stanovený na 14.01.1918. K tomu boli 13.01.1918 boli všetci kadeti v letke vymenovaní za dôstojníkov a zaradení na dôstojnícke funkcie v letke. 16.01.1918 sa letka konečne začína železnicou presúvať do Garden City v New Yorku. Do New Yorku letka dorazila 28.01.1918 a bola umiestnená do karantény z dôvodu epidémie šarlachu. 16 príslušníkov mužstva a dvaja dôstojníci boli z dôvodu následkov choroby prepustení zo stavu letky. Karanténa bola ukončená 03.02.1918 a jednotka očakávala rozkazy na nalodenie. 09.02.1918 sa letka nalodila na transportnú loď "527", určenej k preprave vojska, ale až do 26.02.1918 sa nachádzala na palube lode v prístave, nakoľko až vtedy bolo plavidlo zaradené do konvoja a vyplávalo z New Yorku.
05.03.1918 letka priplávala do Liverpoolu vo Veľkej Británii a okamžite sa presunula so Winchester Down, kde sa utáborila. 08.03.1918 sa letka presunula do tábora Winnall Downs (Winnall Downs Rest Camp) a 12.03.1918 pokračoval presun do Romsey Rest Camp. 17.03.1918 sa nalodila v Soupthamptone na presun do Le Havre vo Francúzsku, kde pristála nasledujúci deň. Okamžite po vylodení pokračovala v presune na základňu v Issoudun. 20.03.1918 letka dorazila do Tours (Quartier-de-Beaumont), kde zostala do 23.03.1918, keď pokračovala vo svojom presune do Issoudun. 29.03.1918 po príchode do Issoudun sa jednotka zaradila do aktívneho výcviku. 10.04.1918 bol príslušník jednotky Corporal Kruger zatknutý a obvinený zo špionáže v prospech Nemecka. Dôvodom mali byť jeho opakované rozhovory s Nemeckými zajatcami v priebehu posledných dní. Vyšetrovaním sa nezistilo, či Corporal Kruger disponoval informáciami, ktoré mohli byť predmetom obchodu a ani či sa niečo od neho zajatci mohli dozvedieť. 12.04.1918 zorganizovala letka prehliadku (field day), po ktorej boli organizované rôzne športové súťaže (atletika, baseball) a na záver dňa aj veľký banket zo surovín, ktoré boli dostupné na trhu. Vrcholom večera boli tri pečené prasiatka z neznámych zdrojov. 20.04.1918 sa letka začala presúvať do Epiez, s výnimkou 15 príslušníkov mužstva, ktorí boli vyslaní do Paríža prevziať 15 nákladných vozidiel a k jednotke v Epiez sa vrátili až 06.05.1918. Presun bol po havárii lietadla pri štarte na prelet z Issoudun do Epiez, pri ktorej zahynul poručík (1st Lieutenant) James C. Marquardt vykonaný pomocou nákladných vozidiel. K 1. leteckému skladu (1st Air Depot) boli premiestenení kapitán (Captain) Enga M. Arnold, (príslušník Medical Corps), poručíci (1st Lieutenant) Robert S. Houston, John C. Kennedy, Philip E. West a podporučík (2nd Lieutenant) Mahlin P. Bryan. 22.04.1918 hlásila letka pod vedením poručíka (lst Lieutenant) Julian B. Dupuy príchod pod velenie First Pursuit Organization Center, Epiez. 27.04.1918 o 15:05 hod. zahynul pri havárii s lietadlom Nieuport 27 poručík (1st Lieutenant) Clayton C. Ingersoll v Aviation Training Center, Issoudun. Nasledujúci deň, 28.04.1918 bol pochovaný s vojenskými poctami prostredníctvom 138th Aero Squadron v Issoudun. V ten istý deň sa letka začala pripravovať na oslavy dňa nezávislosti (Liberty Party) v Neufchateau. Okrem výcviku a redislokácií žila letka aj inými starosťami, pre zaujímavosť 09.05.1918 veliteľ letky riešil dodávku postelí pre troch pilotov, ktorí už 3 noci museli spať na holej zemi. Opakovanú žiadoť o dodávku postelí podal aj 11.05.1918, keď dotyční dôstojníci boli nútení spať už 5 dní na holej zemi. 15.05.1918 zas letka hľadala kožušinou podšité uniformy, ktoré sa pravdepodoben stratili pri poslednom presune z Issoudun. Uniformy sa nenašli. V ten istý deň odohral basebalový tím letky zápas s tímom zo 147. letky, s tým že kdo prehrá zorganizuje z vlastných zásob barbecue pre víťaza. Zvíťazila 27. letka a okrem víťazstva v zápase sa tešila aj z bohatej hostiny. 18.05.1918 navrhol 1st Lieutenant Malcolm Gunn dizajn znaku letky. Pôvodný znak pozostával zo štítu s mrakmi na pozadí, ktorý bol prepichnutý šípom. Tento znak bol na základe rozhodnutia Chief of Air Service pridelený výlučne 94. letke. Návrh pozostávajúci z Amerického orla s rozprestretými krídlami a natiahnutými pazúrmi nakreslil Corporal Blumberg podľa obrázku, ktorý videl nakreslený na vozidle prepravujúci pivo firmy Anheuser Busch. Tiež sa riešil problém s kradnutím jedla z jedálne. Aj napriek tomu, že sa jedáleň uzamykala a mimo výdaj stravy bol prísny zákaz vstupu do jedálne, platný pre dôstojníkov aj mužstvo s výnimkou kuchárov, krádeže jedla pokračovali naďalej. 19.05.1918 sa spoločný tím 27. letky a 147. letky zúčastnil bejzbalového zápasu proti tímu Skladu (Depot) v Colombey-les -Belles. Aj napriek výberu najlepších hráčov z oboch jednotiek letci prehrali zápas o jeden bod. 23.05.1918 sa letka zúčastnila na Liberty Party v Neufchateau. 26.05.1918 obdržala letka dvojicu lietadiel Nieuport 27 ako náhradu lietadiel, ktoré boli zničené pri havárii v Housselmont.
29.05.1918 sa letka predvádzala pred vojenskými korešpondentami, fotografmi a kameramanmi, vystrojení v plátených legínach a s oceľovými prilbami na hlavách. Nasledujúci deň, 30.05.1918, dostala letka povolenie používať na krídlach modré pásy, ako rozlišovací znak letky do schválenia nového znaku. 31.05. o 10.00 hod sa letka začala presúvať z Epiez do Toul, kde dorazila o 15:00 hod. V letke bolo 30 dôstojníkov, 190 príslušníkov mužstva a dvaja maskoti - husi. V Toul mala letka spoločný hangár so 147. letkou a franccúzskou 122. escadrille.


to be continued.....
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#246051Verze : 0
MOD
Zhrnutie činnosti 27th Aero Squadron počas 1. svetovej vojny:


Počet zostrelov:
- 34 lietadiel
- 22 balónov



Úspešní piloti:
- Luke, Frank (18)
- Hudson, Donald (6)
- MacArthur, John (6)
- Vasconcells, Jerry (6)
- Wehner, Joseph (6)
- Hartney, Harold (1)





Straty: ?



https://www.theaerodrome.com/services/usa/27ps.php
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#472147Verze : 0
MOD


Nieuport 28 patřící americké 27th Aero Squadron, léto 1918. Letoun nese klasickou francouzskou pětibarevnou kamufláž (světlá a tmavá zelená, okrová, hnědá a černá) na horních a bočních plochách. Spodní plochy krémové. Bílá číslice 6 se opakovala též na horní nosné ploše vlevo od výřezu. Znak squadrony (orel vrhající se na kořist) navrhl v roce 1918 poručík Malcolm Gunn. Inspiroval se logem pivovaru Anheuser-Busch, který dodnes existuje a logo stále používá.


Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/545179
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#545180Verze : 0
MOD


Spad XIII (sériové číslo bývá uváděno jako 15 202) na němž létal v září 1918 u 27. Aero Squadron nejúspěšnější americký "balloon buster" Lt. Frank Luke Jr. a 27. 9. 1918 se s tímto strojem nevrátil z bojového letu... Letoun byl vyroben u firmy Blériot a nese jedno ze dvou jejích kamuflážních schémat. Spodní plochy jsou krémové, horní nesou kombinaci dvou odstínů zelené barvy, dále černé, okrové a hnědé. Orel v rudém kruhu na trupu byl znakem jednotky, označení letounu černá bíle lemovaná číslice 26 se s největší pravděpodobností opakovala též na horní nosné ploše shora a na spodní nosné ploše zespodu. Podle fotografie by číslice na trupu měla být posunuta blíže k výfuku.


Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/569037
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#569039Verze : 0
MOD


Spad S.XIII namalovaný podle schématu nadpor. Franka Luka (18 sestřelů) nacházející se na třetím terminálu na mezinárodním letišti ve Phoenixu. Stroj se skládá z 80% z původních součástek z několika letadel a je to v dnešní době 1 z 5 přeživších SPADů S.XIII


Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/616865
URL : https://www.valka.cz/27-letecka-perut-1917-1921-t61137#616867Verze : 0