Main Menu
User Menu

Royal Aircraft Factory S.E.5

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Royal Aircraft Factory, Farnborough /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
77
První vzlet:
Maiden Flight:
22.11.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
635 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
875 kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.51 m
Délka:
Length:
6.5 m
Výška:
Height:
2.87 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.13 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Aa o výkonu 112 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
159 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183.5 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5182 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x 7,7mm kulomet Lewis nad horním křídlem
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1993. ISBN 0-85177-843-7.
Bruce, J. M. RAF SE5a, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-47-2.
www.flightglobal.com
www.britishaircraft.co.uk
https://www.airwar.ru/enc/fww1/se5.html

Royal Aircraft Factory S.E.5 - První prototyp S.E.5 s původní podobou větrného štítku a gravitační nádrží na horním křídle.

První prototyp S.E.5 s původní podobou větrného štítku a gravitační nádrží na horním křídle.
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E.5 z poloviny produkce, s velkým skleníkovým štítkem.

S.E.5 z poloviny produkce, s velkým "skleníkovým" štítkem.
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E.5 s větrným štítkem z Avra, jaký obvykle na letadla namontovaly polní jednotky.

S.E.5 s větrným štítkem z Avra, jaký obvykle na letadla namontovaly polní jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5-t106478#380161Verze : 0
MOD
Stroj dvou velitelů letky C 60. perutě RFC - Capt. W. A. Bishop na něm sestřelil 11 letadel a Capt. S.B. Horn dvě
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E. 5 sériového čísla A`8936  sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.

S.E. 5 sériového čísla A`8936 sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5-t106478#612108Verze : 0
MOD