Název: Name: | Farman F.40 A.2 | |
Originální název: Original Name: | Farman F.40 A.2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.191R Farman frères, Boulogne-Billancourt / DD.MM.191R-DD.MM.191R SA Costruzioni Aeronautiche Savoia, Bovisio / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 750 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1125 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.60 m | |
Délka: Length: | 9.15 m | |
Výška: Height: | 3.75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault 8C o výkonu 74 kW, nebo De Dion Bouton 12B o výkonu 96 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 145 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pohyblivý kulomet lehké bomby nebo 10 raket Le Prieur | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - manuál - http://www.daeschler.fr/ | |
Zdroje: Sources: | Liron, J. Les avions Farman. Docavia no.21. Editions Lariviere, Paris 1984. www.aviafrance.com |
URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#501675Verze : 0
Aubi
MOD
Farman F. 40
Na počátku 20. století patřili bratři Maurice a Henri Farmanové k průkopníkům letectví ve Francii, avšak v okamžiku vypuknutí I. sv. války již patřili k předním francouzským výrobcům letadel. Ačkoliv každý z nich vyráběl vlastní letouny, Farman F. 40 byl jejich společnou prací.
Tento dvoumístný dvojplošník s nestejným rozpětím křídel, tlačným motorem a příhradovou konstrukcí trupu, byl směsicí technických prvků použitých v raných konstrukcích obou bratrů a v řadě rysů se s nimi shodoval. Přesto však šlo o značný kvalitativní posun vpřed. Gondola posádky byla nyní aerodynamicky tvarovaná s velmi dobrým obtékáním vzduchem, místo pilota a pozorovatele bylo vyměněno, pilot nyní seděl vzadu, což umožnilo letoun vyzbrojit vpřed střílejícím pohyblivým kulometem. Bylo upuštěno od zdvojených ocasních ploch. Letoun se objevil nad frontou koncem roku 1915 a posádkami byl velmi dobře přijat - přezdívalo se mu dobromyslně "Horác". Ačkoliv šlo opět o tradiční neohrabanou "farmanovskou" školu, stroj byl na svou dobu poměrně výkonný, spolehlivý a dobře ovladatelný. Letounem bylo vyzbrojeno více než 40 francouzských escadrill, sloužil u RNAS, v belgickém letectvu a v Portugalsku.
Později byl modernizován v řadě variant:
F.40P - vyzbrojen raketami Le Prieur
F.41 - kratší křídla a méně aerodynamická (výrobně jednodušší) trupová gondola
F.56 - motor Renault o 170 ks
F.60 - motor Renault o 190 ks
Zdroj: Dvojplošníky, trojplošníky a hydroplány, Michael Sharpe, Svojtka a Co, Praha 2001, isbn 80-7237-349-8
Na počátku 20. století patřili bratři Maurice a Henri Farmanové k průkopníkům letectví ve Francii, avšak v okamžiku vypuknutí I. sv. války již patřili k předním francouzským výrobcům letadel. Ačkoliv každý z nich vyráběl vlastní letouny, Farman F. 40 byl jejich společnou prací.
Tento dvoumístný dvojplošník s nestejným rozpětím křídel, tlačným motorem a příhradovou konstrukcí trupu, byl směsicí technických prvků použitých v raných konstrukcích obou bratrů a v řadě rysů se s nimi shodoval. Přesto však šlo o značný kvalitativní posun vpřed. Gondola posádky byla nyní aerodynamicky tvarovaná s velmi dobrým obtékáním vzduchem, místo pilota a pozorovatele bylo vyměněno, pilot nyní seděl vzadu, což umožnilo letoun vyzbrojit vpřed střílejícím pohyblivým kulometem. Bylo upuštěno od zdvojených ocasních ploch. Letoun se objevil nad frontou koncem roku 1915 a posádkami byl velmi dobře přijat - přezdívalo se mu dobromyslně "Horác". Ačkoliv šlo opět o tradiční neohrabanou "farmanovskou" školu, stroj byl na svou dobu poměrně výkonný, spolehlivý a dobře ovladatelný. Letounem bylo vyzbrojeno více než 40 francouzských escadrill, sloužil u RNAS, v belgickém letectvu a v Portugalsku.
Později byl modernizován v řadě variant:
F.40P - vyzbrojen raketami Le Prieur
F.41 - kratší křídla a méně aerodynamická (výrobně jednodušší) trupová gondola
F.56 - motor Renault o 170 ks
F.60 - motor Renault o 190 ks
Zdroj: Dvojplošníky, trojplošníky a hydroplány, Michael Sharpe, Svojtka a Co, Praha 2001, isbn 80-7237-349-8
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#217851Verze : 0
Rad
MOD
commons.wikimedia.org
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Farman |
Typ letounu | Farman F.40 A.2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Farman F.40 v Air Service Production Center No. 2, Romorantin, Francie 1918.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Farman F.40 A.2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Farman F.40 A.2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#501678Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.