Main Menu
User Menu

Polikarpov I-15 M-22

Поликарпов И-15 M-22

     
Název:
Name:
Polikarpov I-15 (s motorem M-22)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-15 (с двигателем M-22)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva /
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.04.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pravděpodobně desítky / possibly dozens
První vzlet:
Maiden Flight:
18.11.1933 CKB-3
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1012 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1381 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1415 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,750 m
Délka:
Length:
6,100 m
Výška:
Height:
2,200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,88 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
90,54 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419 kW (570 k), nominální výkon 352,8 kW (480 k) až do výšky 1 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
310 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
285 km/h v 2500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,57 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7250 m
Dolet:
Range:
480 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (1 000 nábojů na hlaveň)
Pumový náklad: 2x 20 kg nebo 4x 10 kg
Uživatelské státy:
User States:

?
Poznámka:
Note:
Polikarpov navrhnul letoun I-15 s americkým motorem Wright R-1820 F-3 Cyclone, ale do doby než proběhlo jednání o licenční výrobě, byly letouny I-15 poháněny méně výkonnými motory M-22 (což byl licenční Bristol Jupiter).
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html
https://avia.russian.ee/air/russia/pol_i-15.php
https://www.vvsregiaavions.com/VVSHTML/vi15x1.htm - foto
https://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-15
https://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm
archiv autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209865Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209865Version : 0
MOD
Trojpohledový výkres a fotografie
Zdroje uvedeny výše
Polikarpov I-15 M-22 -


Polikarpov I-15 M-22 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209866Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209866Version : 0
MOD