Název: Name: | Fokker D.VI | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.VI | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 59 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 393 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 583 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,65 m | |
Délka: Length: | 6,23 m | |
Výška: Height: | 2,55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel UR.II o výkonu 81 kW/110 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 1 hodina 30 minut | |
Zdroje: Sources: | LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8 www.pilots-n-planes-ww1.com www.airwar.ru |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208714Verze : 0
Fokker D.VI
V roku 1917 postavila firma Fokker 2 prototypy stíhacieho lietadla, ktorý vychádzal z úspešného typu Dr.I. Využité z neho boli trup, chvostové plochy a podvozok, naopak novo vyvinuté boli nosné plochy, ktoré boli použité aj pre veľmi úspešný typ D.VII. Skúšala sa zástavba motorov Oberursel U.III (108 kW) resp. Siemens-Halske Sh.III (119 kW). Obidva motory však vykazovali problémy a tak padlo rozhodnutie zastavať starší Oberursel UR.II (89 kW). Zákonitým vyústením boli znížené výkony a nevhodnosť použitia v prvosledovej službe. Nové lietadlo absolvovalo oficiálne armádne testy 15 Marca 1918. Produkcia bola spustená v apríli a pokračovala veľmi pomali až do augusta 1918. Celkovo bolo postavených iba okolo 60 lietadiel, ktoré sa využívali na pokračovací výcvik pilotov. Sedem lietadiel bolo dodaných Rakúsko-Uhorskému letectvu.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI
V roku 1917 postavila firma Fokker 2 prototypy stíhacieho lietadla, ktorý vychádzal z úspešného typu Dr.I. Využité z neho boli trup, chvostové plochy a podvozok, naopak novo vyvinuté boli nosné plochy, ktoré boli použité aj pre veľmi úspešný typ D.VII. Skúšala sa zástavba motorov Oberursel U.III (108 kW) resp. Siemens-Halske Sh.III (119 kW). Obidva motory však vykazovali problémy a tak padlo rozhodnutie zastavať starší Oberursel UR.II (89 kW). Zákonitým vyústením boli znížené výkony a nevhodnosť použitia v prvosledovej službe. Nové lietadlo absolvovalo oficiálne armádne testy 15 Marca 1918. Produkcia bola spustená v apríli a pokračovala veľmi pomali až do augusta 1918. Celkovo bolo postavených iba okolo 60 lietadiel, ktoré sa využívali na pokračovací výcvik pilotov. Sedem lietadiel bolo dodaných Rakúsko-Uhorskému letectvu.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#279706Verze : 0
Reklama
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208716Verze : 0
.
První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1631/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 26.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1631/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 26.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413500Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny "šmouhy" olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny "šmouhy" olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413542Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413546Verze : 0
Rad
MOD
.
Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé. Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VI |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé. Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413547Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.