Main Menu
User Menu

Fokker D.VI

     
Název:
Name:
Fokker D.VI
Originální název:
Original Name:
Fokker D.VI
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
59
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
393 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
583 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,65 m
Délka:
Length:
6,23 m
Výška:
Height:
2,55 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,7 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel UR.II o výkonu 81 kW/110 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
300 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208714Verze : 0
Fokker D.VI

V roku 1917 postavila firma Fokker 2 prototypy stíhacieho lietadla, ktorý vychádzal z úspešného typu Dr.I. Využité z neho boli trup, chvostové plochy a podvozok, naopak novo vyvinuté boli nosné plochy, ktoré boli použité aj pre veľmi úspešný typ D.VII. Skúšala sa zástavba motorov Oberursel U.III (108 kW) resp. Siemens-Halske Sh.III (119 kW). Obidva motory však vykazovali problémy a tak padlo rozhodnutie zastavať starší Oberursel UR.II (89 kW). Zákonitým vyústením boli znížené výkony a nevhodnosť použitia v prvosledovej službe. Nové lietadlo absolvovalo oficiálne armádne testy 15 Marca 1918. Produkcia bola spustená v apríli a pokračovala veľmi pomali až do augusta 1918. Celkovo bolo postavených iba okolo 60 lietadiel, ktoré sa využívali na pokračovací výcvik pilotov. Sedem lietadiel bolo dodaných Rakúsko-Uhorskému letectvu.

zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI

Fokker D.VI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#279706Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Fokker D.VI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#208716Verze : 0
.
Fokker D.VI - První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.

První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker D.VI -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413500Verze : 0
MOD
.
Fokker D.VI - Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny šmouhy olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).

Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny "šmouhy" olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker D.VI -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413542Verze : 0
MOD
.
Fokker D.VI - Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).

Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413546Verze : 0
MOD
.
Fokker D.VI - Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé.  Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.

Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé. Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VI-t57780#413547Verze : 0
MOD