Main Menu
User Menu

Fokker D.IV

     
Název:
Name:
Fokker D.IV
Originální název:
Original Name:
Fokker D.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
44
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
606 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
841 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,70 m
Délka:
Length:
6,30 m
Výška:
Height:
2,47 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
220 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1-2 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#208642Verze : 0
Fokker D.IV


Fokker D.IV bol ďalším pokusom Martina Kreutzera na vylepšenie verzie D.I. Lietadlo dostalo silnejší radový motor Mercedes D.III o výkone 160 koní. Zástavba ťažšieho motora si vynútila zmeny na draku lietadla. Podobne ako u verzie D.III lietadlo tým narástlo a oťaželo. Prototyp Fokker M.21 bol testovaný v Adlershofe v priebehu októbra 1916. Počas testov sa objavili problémy s horným krídlom a lietadlo bolo odoslané späť do továrne. Testy preukázali, že výkony sa oproti predchodcovi zvýšili iba nepatrne. Napriek tomu bolo lietadlo odsúhlasené pod armádnym značením D.IV. Výroba však bola veľmi obmedzená a skončila po 44 kusoch. V čase dodania posledného kusu už boli lietadlá prevedené na výcvikové účely. Zaujímavosťou je, že 4 kusy boli zakúpené Švédskym letectvom.


zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.IV
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#280660Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Fokker D.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#208643Verze : 0
zdroj: archív autora
Fokker D.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#280661Verze : 0