Název: Name: | LVT-2 Water Buffalo | |
Originální název: Original Name: | LVT-2 Water Buffalo | |
Výrobce: Producer: | Food Machinery Corp., Riverside, California Ingersoll Steel Division, Borg-Warner Corp., Kalamazoo, Michigan Graham-Paige Motor Corp., Detroit, Michigan St. Louis Car Co., St. Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2962 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1942 ? | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 13721 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7976 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2997 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2654 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 457 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Continental W-670-9A | |
Výkon: Power: | 186 kW při 2400 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | - manuální převodovka - počet stupňů: 5+1 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 32 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Rychlost plavby: Water Speed: | 12 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 241 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Jízdní dosah ve vodě: Cruising Range in the Water: | 161 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 28 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1.63 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.46 m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | užitečné zatížení: 2948 kg osoby: 24 vojáků | |
Uživatelské státy: User States: | 1) | |
Poznámka: Note: | Výzbroj: - 1x kulomet M2HB - 3x kulomet M1919A4 1) jako Buffalo II | |
Zdroje: Sources: | Mesko, J.: AMTRACS in Action, Squadron-Signal Publication, Carrollton, 1993 http://afvdb.50megs.com/usa/lvt2.html |
URL : https://www.valka.cz/LVT-2-Water-Buffalo-Buffalo-II-t50998#330122Verze : 0
Vylepšený a překonstruovaný nástupce LVT-1.
Nejvýznamnější změnou bylo odpružení pojezdových kol torzními tyčemi (LVT-1 nebyl odpružen vůbec), nové pásy měly vyšší vodicí ozuby a nový tvar lopatek "W". Trup vozidla byl po intenzivních zkouškách (bylo odzkoušeno až 100 různých tvarů) prodloužen. Pohonná jednotka byla nahrazena vyzkoušenou sestavou z lehkého tanku M3A1 Stuart.
Nosnost nového typu se zvýšila na 6500 liber nebo 24 vojáků, dojezd na souši se zdvojnásobil a ve vodě vzrostl o 50%.
Celkem vyrobeno 2962 ks, z toho pouze 100 bylo dodáno Spojencům, 1355 ks používal USMC a 1507 ks US Army.
Od března 1944 byly nové LVT-2 vybaveny pancéřovanou kabinu shodnou s LVT(A)-2. Asi 1000 ks bylo vyrobeno v této konfiguraci.
Nejvýznamnější změnou bylo odpružení pojezdových kol torzními tyčemi (LVT-1 nebyl odpružen vůbec), nové pásy měly vyšší vodicí ozuby a nový tvar lopatek "W". Trup vozidla byl po intenzivních zkouškách (bylo odzkoušeno až 100 různých tvarů) prodloužen. Pohonná jednotka byla nahrazena vyzkoušenou sestavou z lehkého tanku M3A1 Stuart.
Nosnost nového typu se zvýšila na 6500 liber nebo 24 vojáků, dojezd na souši se zdvojnásobil a ve vodě vzrostl o 50%.
Celkem vyrobeno 2962 ks, z toho pouze 100 bylo dodáno Spojencům, 1355 ks používal USMC a 1507 ks US Army.
Od března 1944 byly nové LVT-2 vybaveny pancéřovanou kabinu shodnou s LVT(A)-2. Asi 1000 ks bylo vyrobeno v této konfiguraci.
URL : https://www.valka.cz/LVT-2-Water-Buffalo-Buffalo-II-t50998#195152Verze : 0
LVT-2 přepravuje zásoby na ostrov Butaritari (atol Makin), 1943.
(US Navy)
Období | - |
Typ stroje | LVT-2 Water Buffalo / Buffalo II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(US Navy)
URL : https://www.valka.cz/LVT-2-Water-Buffalo-Buffalo-II-t50998#492272Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.