Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 12

Polikarpov I-16 Type 12

Поликарпов И-16 тип 12

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 12
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 12
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
120 (nejistý údaj)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936 I-16P (Pušečnyj)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1160 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1718 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
5,985 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
118,157 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25A vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW (730 k) v h= 2 400 m.
Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
431 km/h v 2400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,47 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8240 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, montovaný do křídel se 120 náboji pro každý a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý se 450 - 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Polikarpov I-16 typ 12 byl v tehdejším Sovětském svazu prvním sériově vyráběným letounem s výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Experimentální letouny I-16P (Pušečnyj) byly testovány v druhé polovině roku 1936. Tato verze byla vyrobena v malé sérii v závodě č. 21 v Gokrém a vyráběla se v letech 1937 -1938 souběžně s typem 5. I-16 typ 5 byl ostatně základem pro tuto verzi. Několik letounů bylo bojově zkoušeno ve Španělsku. Státními zkouškami prošel v letech 1939-39.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
https://i16fighter.ru/mods/t12/t12.htm
https://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
https://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
https://lib.rus.ec/b/254127/read
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-12.html
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 12 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-12-t49586#460565Verze : 0
MOD
Polikarpov I-16 Typ 12


O vývoji řady I-16 více ZDE


- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 12 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-12-t49586#191997Verze : 0
MOD