Název: Name: | MS-1 (T-18), vzor 1930 | |
Originální název: Original Name: | MC-1, обр. 1930 г. | |
Kategorie: Category: | pěchotní tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.193R Petrohradský státní zbrojní optický a ocelářský závod Bolševik, Leningrad / DD.MM.1930-DD.MM.193R Motovilichinská zbrojovka, Perm / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 959 (962?) (vzor 1927 i 1930/model 1927 and 1930) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 5680 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 43501) mm | |
Délka korby: Hull Length: | 3450 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1760 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2120 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 315 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 300 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,375 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Nýtované, válcovaný plech Korba - čelo, boky, záď - 16 mm, strop, dno - 8 mm Věž - 16 mm, strop - 8 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Mikulin, benzínový řadový čtyřválec o objemu 3200 ccm | |
Výkon: Power: | 29.42 kW při 1950 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická převodovka 3+1, vícekotoučová suchá spojka, boční převodovky | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 17,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 6,5 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 120 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 40 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,85 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1x 37 mm PS-1, 109 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | 1x 7,62 mm DT, 2016 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) se zadním nástavcem | |
Zdroje: Sources: | Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007 Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-18-MS-1-model-1930-t43414#370143Verze : 1
cimbal
MOD
T-18/30
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-18-MS-1-model-1930-t43414#172118Verze : 0
Siegfried
MOD
T-18 vz.1930
Zdroj
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
T-18 vz.1930
čtyřpohledový nákres vozidla
Zdroj
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-18 vz.1930
čtyřpohledový nákres vozidla
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-18-MS-1-model-1930-t43414#370229Verze : 0
cimbal
MOD
Fotografia tanku T-18 resp. MS-1 (ide o tú istú konštrukciu iba s rozličným značením)
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/T-18_tank
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/T-18_tank
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-18-MS-1-model-1930-t43414#235081Verze : 0
Bohužel fotka zobrazuje VELMI mizernou rekonstrukci daného vozidla. Přední (napínací kolo) je z čehosi - snad pásového traktoru - a jak jsou vlastně uchycena pojezdová kola ví asi jen tvůrce dané "rekonstrukce" . I pásy jsou z něčeho jiného (původní vypadají jinak). Tank na fotce je pokud vím z Centrálního muzea ozbrojených sil v Moskvě a je asi nejhorší z vystavených sil (pokud ano má i změněnou zadní část aby se tam vešla převodovka z GAZ 69. kastna na levém boku je z BRDM. Dodnes se zachovalo nejméně 5 MS-1 které jsou vystaveny a právě tenhle je z nich nejhorší co se autenticity týče, asi nejlepší je vystaven v "primorském kraji" tedy na dálném východě, druhý solidní je pak v Kubince.
Reálně existovaly dvě základní modifikace tanku MS-1 (T-18) tanky tanky obrazca 1927g také nazývané "ranoj seriji" měly menší věž bez niky vzadu, tanky obrazce 1930g pak měly věž s nikou vzadu (jako na fotce).
Zdroj:
"Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
Reálně existovaly dvě základní modifikace tanku MS-1 (T-18) tanky tanky obrazca 1927g také nazývané "ranoj seriji" měly menší věž bez niky vzadu, tanky obrazce 1930g pak měly věž s nikou vzadu (jako na fotce).
Zdroj:
"Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-18-MS-1-model-1930-t43414#235090Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.