Main Menu
User Menu

Curtiss P-40L Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IIA

     
Název:
Name:
Curtiss P-40L Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40L Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.04.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.04.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
700
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2939 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3655 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4037 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
10,160 m
Výška:
Height:
3,760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
166,743 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard Merlin V-1650-1 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 969,5 kW, 925 kW v h= 3 505 m a 835 kW v h= 5 640 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
464 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
595 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
402 km/h v 3505 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,58 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m
Dolet:
Range:
483 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2213 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201 náboj na hlaveň)
Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg)
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tovární označení Curtiss Model 87-B4
P-40L byl ve své podstatě silně odlehčenou verzí letounu P-40F-5CU. Konstruktéři se snažili snížit stále rostoucí hmotnost Warhawku i za cenu zmenšení zásoby paliva, zmenšení palebné síly. Obě verze P-40F i P-40L byly poháněny britským Merlinem vyráběným v USA. Tento motor měl větší výškovost než motor Allison a to především díky dvourychlostnímu kompresoru. Pro zavedené odlehčení se letounu dostalo přezdívky "Gipsy Rose Lee", což byly tehdy známá striptízová tanečnice.
Varianty:

P-40L-1-CU byl shodný s P-40F

P-40L-5-CU tato varianta byla odlehčena o dva kulomety a o interní nádrž o objemu 141 l.

P-40L-10-CU drobné změny na motoru a elektrické vyvážení křidélek.

P-40L-15-CU úpravy čističů nasávaného vzduchu.

P-40L-20-CU změna v radiovybavení a na elektroinstalaci.

Několik desítek letounů P-40L z různých výrobních bloků bylo přestavěno na P-40R-2, který byl poháněn opět motorem Allison V-1710-81. Tyto letouny byly používány k výcviku a kondičnímu létání pilotů. Přestavěna byla 53 letadla a z verze P-40F zástavbou motoru Allison vzniklo 70 letadel P-40R-1.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
www.historyofwar.org
www.joebaugher.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
www.pilotfriend.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40L-Warhawk-t43108#170612Verze : 0
MOD
Na fotografiích lze od verze P-40F odlišit snad jen podle počtu kulometů verze L byla odlehčená a nesla jen 4x Browning ráže 12,7
Curtiss P-40L Warhawk -


Curtiss P-40L Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40L-Warhawk-t43108#170613Verze : 0
MOD