Main Menu
User Menu

Curtiss P-40R Warhawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-40R Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40R Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
P-40R-1 - 70 letadel ex P-40F
P-40R-2 - 53 letadel ex P-40L
total 123
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
10,160 m
Výška:
Height:
3,760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň)
Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V roce 1944 u výcvikových jednotek dislokovaných v USA začal být nedostatek náhradních dílů pro motory Packard-Merlin V-1650-1, tyto motory poháněly stíhací Curtissy P-40F a P-40L. Následně bylo přijato rozhodnutí přestavět tyto letouny tak, aly motor Packard V-1650-1 byl vyměněn za motor Allison V-1710-81. Touto přestavbou mělo projít 600 letounů, nakonec takto bylo upraveno pouze 70 letounů P-40F a ty byly označeny P-40R-1 a z letadel P-40L vzniklo 53 letounů P-40R-2. jednalo se o letouny, které sloužily k pouze u výcvikových jednotek.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
www.joebaugher.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40R-Warhawk-t41826#428035Verze : 0
MOD
Na Curtiss P-40R-1CU byly přestavěny:


Curtiss P-40F Warhawk Sn. 41-13600, 13615, 13640, 13641, 13651, 13659, 13662, 13663, 13666, 13682, 13691, 13715, 13722, 13747, 13794, 13818, 13822, 13825, 13830, 13834, 13842, 13853, 13916, 13976, 13977, 13982, 13992, 14046, 14051, 14071, 14078, 14124,14129,14132, 14150, 14167, 14168, 14189, 14190, 14256, 14268, 14293.
Curtiss P-40F-5CU Warhawk Sn. 41-14304, 14332, 14335, 14382, 14383, 14387, 14420.
Curtiss P-40F-10CU Warhawk Sn. 41-
14497, 14499, 14500, 14561.


Na Curtiss P-40R-2CU byly přestavěny:


Curtiss P-40L-5CU Warhawk Sn. 42-
10513, 10616, 10642, 10648, 10669, 10676.
Curtiss P-40L-10CU Warhawk Sn. 42-
10712.
Curtiss P-40L-15CU Warhawk Sn. 42-
10864, 10873, 10874, 10883, 10903, 10913, 10924, 10944, 10953, 10954.
Curtiss P-40L-20-CU Warhawk Sn. 42-
10964, 10974, 10983, 10991, 10992, 11010, 11026, 11037, 11039, 11053, 11055, 11058, 11069, 11064, 11065, 11068, 11070, 11075, 11076, 11078, 11080, 11083, 11085, 11090, 11092, 11105, 11109, 11110, 11112, 11116, 11120


Zdroj: www.joebaugher.com
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40R-Warhawk-t41826#428042Verze : 0
MOD
V období 1944/45 bylo přestavěno několik desítek strojů P-40F na stroje P-40R-1, šlo o stroje stažené z používání a přestavba spočívala v záměně motoru Packard Merlin za motor Alison. Strojů bylo přestavěno 70 které jsou doloženy a přes to že některé zdroje mluví o 600 kusech více jich zřejmě nebylo. Různé zdroje se neshodují ani v typu použitého motoru, podle některých se mělo jednat o motory Alison V 1650 (tedy stejné jako v P-40B), podle jiných se jednalo o Alison V 1710 tedy o standardní motor většiny verzí P-40. Nopvě vzniklé stroje byly určeny k výcviku a s bojovým nasazením se nepočítalo. Obdobně vzniklo i 53 kusů strojů označených P-40R-2 které byly stejným způsobem přestavěny z letadel P-40L, opět šlo o záměnu merlinů za Alisony. V žádném zdroji jsem nenalezl data o výkonech (pravděpodobně se příliš nelišily od ostatních P-40) a ani o zařazení k jednotkám.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40R-Warhawk-t41826#164114Verze : 0
Ve svém archivu jsem našel fotografii tohoto "vzácného ptáka" s motorem V-1710-81.
Curtiss P-40R Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40R-Warhawk-t41826#375993Verze : 0
MOD
Diskuse
Tak já jich sem taky pár přidám.
Curtiss P-40R Warhawk -


Curtiss P-40R Warhawk -


Curtiss P-40R Warhawk -


Curtiss P-40R Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40R-Warhawk-t41826#428049Verze : 0