Název: Name: | Sopwith T.1 Cuckoo | Sopwith T.1 Cuckoo |
Originální název: Original Name: | Sopwith T.1 Cuckoo | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.06.1917-DD.01.1919 Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston DD.MM.1918-DD.MM.191R Blackburn Aeroplane and Motor Co., Ltd., Leeds DD.MM.1918-DD.MM.191R The Fairfield Shipbuilding & Engineering Co., Ltd., Glasgow DD.MM.1918-DD.MM.191R Pegler & Co., Ltd., Doncaster | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.01.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 233: 1 Sopwith 162 Blackburn 50 Fairfield 20 Pegler | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 997 1) kg | 21991) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1761 kg | 3883 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.25 m | 46ft 9in |
Délka: Length: | 8.69 m | 28ft 6in |
Výška: Height: | 3.25 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 52.58 m2 | 566 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mk.I: Sunbeam Arab o výkonu 149 kW Mk:II: Wolseley Viper o výkonu 149 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Mk.I: Sunbeam Arab, power 200 hp Mk:II: Wolseley Viper, power 200 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 166.6 2) km/h v 610 m | 103.52) mph in 2000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15.75 min do 1981 m | 15.75 min to 6500 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3688 m | 12100 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x 18in torpédo Mk. IX | 1x 18in torpedo Mk. IX |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 4 h Cuckoo Mk.II: 1) 1013 kg 2) 148.9 km/h v 1981 m (Cuckoo Mk.I ve stejné výšce zvládl 165 km/h) | Endurance: 4hr Cuckoo Mk.II: 1) 2233 lb 2) 92.5 mph at 6500 ft |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Sopwith B.1 & T.1 Cuckoo, Windsock Datafile No.90. Albatros Productions, Berkhamsted 2001. ISBN 1-902207-41-6. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. www.britishaircraft.co.uk http://www.airwar.ru/enc/bww1/cuckoo.html |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith T.1 Cuckoo |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver Dřevo / Wood |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N74 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 23.07.1917 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp v RNAS Port Victoria, Isle of Grain; Na rodíl od sériových strojů měl motor Hispano-Suiza, sériové stroje dostaly jeho licenční verze - Arab a později o něco spolehlivější Viper.