Main Menu
User Menu

CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2

     
Název:
Name:
Land Rover Defender 110 Armoured 2
Originální název:
Original Name:
Land Rover Defender 110 Armoured 2
Výrobce:
Producer:
SVOS, Přelouč
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2004-DD.03.2006 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2004
Osádka:
Crew:
2 + 6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
3350 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
750 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
4100 kg
Celková délka:
Overall Length:
4800 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1805 mm
Celková výška:
Overall Height:
2385 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
375 mm
Rozvor:
Wheelbase:
2775 mm
Rozchod:
Track:
1486 mm - obě nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
24 V ss
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana:
- EN 1063 Level B6
- STANAG 4569 Annex B Level 1
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
300Tdi
- řadový, vodou chlazený, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu, vznětový
- počet válců: 4
- objem válců: 2495 cm3
- maximální výkon: 83 kW při 3800 ot/min
- turbodmychadlo: Garret T2.5
- rozvod: OHV
Převodovka:
Gearbox:
R380
- pětistupňová, synchronizovaná s ručním řazením; ozubená kola se šikmým ozubením.
Spojka:
Clutch:
Valeo s centrální pružinou
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
80 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
130 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
8,81) l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
46 ° / 33 °
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
20 °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m
Výzbroj:
Armament:
ke střeše vozidla nebo k trubkovému rámu může být přichycena lafeta pro kulomet ráže 7,62 mm (vz. 59 / PKB)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) mimo město, ve městě 14 l/100 km
Zdroje:
Sources:
firemní materiály SVOS
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#352934Verze : 0
MOD
Land Rover Defender 110 Armoured 2


Lehké vozidlo s balistickou ochranou určené k zabezpečení činnosti Vojenské policie v zahraničních misích. Podle původních plánů schválených v březnu 2004 Vojenská policie předpokládala nákup "asi osmi vozidel" za plánovanou sumu 16 milionů Kč. Tento počet byl následně navýšen na 20 a později na 45 kusů za částku 176,255 milionů Kč.


Automobil je postaven na bázi vozidla Land Rover Defender 110 Soft Top doplněného o sadu pancéřování DAK (Dismountable Armour Kit) tvořenou protiminovou ochranou spodku, neprůstřelným čelním sklem, opancéřovanými dveřmi, boky, zádí a stropem korby. V zadní části vozidla jsou po bocích umístěny lavice pro přepravu šesti vojáků. Balistická ochrana je řešena stavebnicově, což podle charakteru plněných úkolů umožňuje použít jen ty prvky, které jsou pro danou misi nezbytné. Kompletní montáž pancéřování DAK, jež váží zhruba jednu tunu, činí kolem devíti hodin. Jeden z příslušníků Vojenské policie rozdíly opancéřovaného Land Roveru pro rezortní tisk v roce 2006 okomentoval takto: "Vozidlo je dvakrát tak těžké než běžný Land Rover. To je potřeba zohlednit při jízdě v zatáčkách a při brzdění. Je také pomalejší, má menší zrychlení. Při přesunech v kolonách je však velice dobré."


Vozidlo vzniklo na základě požadavku Vojenské policie, jejíž kontingenty operovaly po roce 2003 v okolí iráckého města Basra. Od roku 2006 byly automobily Land Rover Defender 110 Armoured 2 zavedeny do výzbroje všech jednotek české Vojenské policie působících v jižním Iráku (9., 10., 11. a 12. kontingent Vojenské policie v misi MNF-I).
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#274998Verze : 0
MOD
Land Rover Defender 110 Armoured 2 (VPZ 014 66-21).
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#161419Verze : 0
MOD
...
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#161420Verze : 0
MOD
...
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#161421Verze : 0
MOD
Land Rover Defender 110 Armoured 2 (VPZ 835 23-03) od Výcvikové základny na náměstí vě Vyškově.


zdroj: vlastní archív
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#259880Verze : 0
Armoured 2 po fajzábádsku

V souvislosti s nasazením českého kontingentu v rámci německého Provinčního rekonstrukčního týmu (PRT) v afghánském Fajzábádu zde byla v letech 2006 až 2007 nasazena i vozidla Armoured 2.

Přesun vozidel z Kábulu v délce kolem 700 km na základnu PRT trval 3 dny, byl dokončen v sobotu 1. dubna 2006 a probíhal v terénu s nadmořskou výškou 300 až 3400 metrů na mořem. Land Rovery v provedení Armoured 2 se zde používaly při bezpečnostních doprovodech osob a při patrolování v prostoru odpovědnosti. Jako první je zde začali používat vojáci 3. (a posléze 4.) kontingentu postaveného na bázi 102. průzkumného praporu.

Působení opancéřovaných vozidel Armoured 2 se však zcela bez problémů neobešlo, což později komentoval velitel 3. kontingentu: "Je nepochybné, že Land Rover Defender je synonymem pro vynikající terénní vozidlo. Problematickou je pouze otázka zakázky vyvinout plně obrněnou verzi tohoto vozidla na základě běžného továrního produktu. Přestavba teréňáku na pancéřovou verzi a plánované nasazení ve velmi složitém horském terénu se neodrazily v potřebném zpevnění podvozkové části a vyztužení šasi. Velká většina závad je právě důsledkem této změny. Šrouby a nejrůznější spoje patří k nejslabším článkům automobilu. Pro torzní síly působící na rám vozidla není problém při překonávání terénních překážek štípat šrouby, kterými je připevněna karoserie, a trhat různé spoje. Naše obrněná vozidla proto musejí být neustále opravována a nedá se říci, že by nevznikaly problémy se zabezpečením provozuschopnosti. Dle mého názoru se jedná o dobré vozidlo, které však není kompletně připraveno pro použití v extrémních terénních podmínkách, jaké jsou v prostoru působení našeho kontingentu." Na druhou stranu v době vzniku vozidla mohl těžko někdo předpokládat, že Armoured 2 budou muset jednoho dne šplhat po strmých kopcích Hindúkuše na severovýchodě Afghánistánu.

Nepříznivé počáteční zkušenosti se odrazily na modifikaci provedené vojáky dalšího z kontingentů PRT ve Fajzábádu. Před svým nasazením příslušníky 43. výsadkového mechanizovaného praporu, kteří tvořili jádro následujícího 5. kontingentu, automobily podstoupily "odtučňovací" kúru a menší úpravy, vše přitom proběhlo na koleně na základně PRT. Na Land Roverech zůstalo pouze pancéřování spodních částí bočnic, neprůstřelné čelní sklo a protiminová ochrana spodku. Odkrytý prostor v trubkovém rámu byl vyplněn pletivem, spolu s tím byla namontována lafeta s půlkruhovým odměrem pro uchycení kulometů vz. 59, resp. PKB.


Zdroje
1) ISAF PRT Feyzabad - Badakshan, MO ČR, ?.?. 2007
2) Událo se..., A-Report, 8/2006, str. 9
3) Čeští vojáci v misi ISAF PRT mají nová vozidla, MO ČR, ?.?. 2007
4) Marek, V.: V zemi ztracených silnic, A-Report, 15/2006

CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#353003Verze : 0
MOD
Vozidla Land Rover Defender 110 Armoured 2 přidělená 10. kontingentu Vojenské policie v misi MNF-I (březen - červen 2006), základna Shaibah u Basry.
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#353541Verze : 0
MOD
Pár obrázků "odlehčených" Armoured 2 během jejich nasazení v rámci 5. kontingentu PRT Fajzábád v roce 2007.

Fotografie: 2. výsadková rota

CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#371140Verze : 0
MOD
Land Rover Defender 110 Armoured 2 (VPZ 014 67-22) je kurtován k podlaze amerického transportního letounu C-17A Globemaster III, letecký přesun české techniky mezi leteckými základnami Kábul a Bagram, kde bude sloužit u 1. strážní roty BAF (BAF - Bagram Air Field), cca říjen 2013. Armoured 2 byly také nasazeny v sestavě Provinčního rekonstrukčního týmu v provincii Lógar. Automobil byl ale používán prakticky pouze k přesunům po FOB Shank.
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 Armoured 2 - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-Armoured-2-t41487#501839Verze : 0
MOD