Iljušin Il-78MP
Pakistan prevádzkuje celkom 4 lietadlá Il-78MP. Všetky 4 získal v roku 2006 z Ukrajiny, kde lietadlá zostali po rozpade ZSSR ako súčasť 409. pluku pre doplňovanie paliva za letu 106. ťažkej bombardovacej divízie a boli uložené. Za lietadlá Pakistan zaplatil 25,68 miliónov dolárov a v Nikolajevskom leteckom opravárenskom závode boli lietadlá modernizované na štandart Il-78M a získali index Il-78MP. Modernizácia prvého lietadla (R09-001, predtým SSSR / UR 76742, výrobné číslo 0073478346 a sériové číslo 59-07) bola ukončená v roku 2009 a do služby bolo zaradené v decemebri 2009. Ďalšie lietadlá ktoré Pakistan získal majú registráciu R10-002 (bývalý SSSR / UR-76730), R11-003 (bývalý SSSR / UR-76675) a R11-004 (bývalý SSSR / UR-76682). Súčasťou zmluvy bola opcia na piate lietadlo, to ale Pakistan nevyužil.
V rokoch 2017-2018 sa jeden z pakistanských tankerov (R09-001) podrobil generálnej oprave u ruského 360. leteckého opravárenského závodu v Rjazani. Tender na opravu druhého lietadla v roku 2020 už vyhrala ukrajinská spoločnosť, kde boli stroje pôvodne modernizované, ale ukrajinské zdroje otvorene priznávajú že dôvodom víťazstva bola dumpingová cena, ktorá nepokrýva ani náklady na mzdy. V júni 2021 bola podpísaná zmluva na opravu tretieho tankera, opäť s ukrajinskou spoločnosťou.
Zdroj:
Pakistanský Il-78MP (R11-003), prestavba pôvodne sovietskeho (neskôr ukrajinského) lietadla s registráciou SSSR / UR-76675 s v. č. 0063466998 a sériovým číslom 50-10.
Web autora : www.economy.pk
Pakistanský Il-78MP (R11-003), prestavba pôvodne sovietskeho (neskôr ukrajinského) lietadla s registráciou SSSR / UR-76675 s v. č. 0063466998 a sériovým číslom 50-10.
Pakistan prevádzkuje celkom 4 lietadlá Il-78MP. Všetky 4 získal v roku 2006 z Ukrajiny, kde lietadlá zostali po rozpade ZSSR ako súčasť 409. pluku pre doplňovanie paliva za letu 106. ťažkej bombardovacej divízie a boli uložené. Za lietadlá Pakistan zaplatil 25,68 miliónov dolárov a v Nikolajevskom leteckom opravárenskom závode boli lietadlá modernizované na štandart Il-78M a získali index Il-78MP. Modernizácia prvého lietadla (R09-001, predtým SSSR / UR 76742, výrobné číslo 0073478346 a sériové číslo 59-07) bola ukončená v roku 2009 a do služby bolo zaradené v decemebri 2009. Ďalšie lietadlá ktoré Pakistan získal majú registráciu R10-002 (bývalý SSSR / UR-76730), R11-003 (bývalý SSSR / UR-76675) a R11-004 (bývalý SSSR / UR-76682). Súčasťou zmluvy bola opcia na piate lietadlo, to ale Pakistan nevyužil.
V rokoch 2017-2018 sa jeden z pakistanských tankerov (R09-001) podrobil generálnej oprave u ruského 360. leteckého opravárenského závodu v Rjazani. Tender na opravu druhého lietadla v roku 2020 už vyhrala ukrajinská spoločnosť, kde boli stroje pôvodne modernizované, ale ukrajinské zdroje otvorene priznávajú že dôvodom víťazstva bola dumpingová cena, ktorá nepokrýva ani náklady na mzdy. V júni 2021 bola podpísaná zmluva na opravu tretieho tankera, opäť s ukrajinskou spoločnosťou.
Zdroj:
Období | - |
Výrobce | Iljušin |
Typ letounu | Iljušin Il-78 [kód NATO: Midas] |
Kamufláž | - |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 0063466998 |
Sériové / evidenční číslo | 50-10 |
Taktické označení / imatrikulace | R11-003 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | www.economy.pk |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | www.economy.pk |
Pakistanský Il-78MP (R11-003), prestavba pôvodne sovietskeho (neskôr ukrajinského) lietadla s registráciou SSSR / UR-76675 s v. č. 0063466998 a sériovým číslom 50-10.
Web autora : www.economy.pk
Období | - |
Výrobce | Iljušin |
Typ letounu | Iljušin Il-78 [kód NATO: Midas] |
Kamufláž | - |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 0063466998 |
Sériové / evidenční číslo | 50-10 |
Taktické označení / imatrikulace | R11-003 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 03.07.2013 |
Autor | Александр Даценко / spotters.net.ua |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pakistanský Il-78MP (R11-003), prestavba pôvodne sovietskeho (neskôr ukrajinského) lietadla s registráciou SSSR / UR-76675 s v. č. 0063466998 a sériovým číslom 50-10.