Main Menu
User Menu
Italský tank OF-40 byl zkonstruován závody OTO-Melara a Fiat. Velice se podobá německému tanku Leopard 1 a skutečně je v něm mnoho součástí z tohoto tanku použito. Je vyzbrojen 105mm kanonem s drážkovým vývrtem hlavně, který byl v NATO používán už v šedesátých letech, ale jeho moderní systém řízení palby mu umožnuje dosahovat velké přesnosti. OF-40 je rychlý tank, na silnici dosahuje rychlosti Challengeru nebo M1. Postrádá však jejich výkonnostní rezervy pro manévr v terénu. OF-40 není vybaven posledním typem pancéřování Chobham a jeho manévrovací schopnost je dosahována na úkor pancéřové ochrany. Poměrně lehké panceřování je nedostatečné a není schopné odolat velkým rážím protipancéřových průrazných střel. Dokáže jej probít i většina pěchotních protitankových zbraní.



Zdroj: Zbraně 20. století, Nakladatelství Cesty
URL : https://www.valka.cz/OF-40-t21533#82290Verze : 0
...
OF-40 - (ArmyRecognition)

(ArmyRecognition)
URL : https://www.valka.cz/OF-40-t21533#82291Verze : 0
MOD
Technicko-taktická data (OF-40 Mk.2)
Bojová hmotnost: 45 500kg
Prázdná hmotnost: 43 100 kg


Osádka: 4


Rozměry:
- délka s kanónem dopředu: 9 650 mm
- délka korby: 6 893 mm
- šířka: 3 510 mm
- maximální výška: 2 760 mm
- výška po věž: 2 450 mm
- světlá výška: 440 mm


Maximální úhel stoupání: 60%
Maximální úhel bočního náklonu: 30%


Brodivost:
- bez přípravy: 1,5 m
- s přípravou: 2,5 m


Výstupnost: 1,15 m
Překročivost: 3 m


Dojezd: 600 km


Motor:
- typ: MTU MB 838Ca M 500, vznětový desetiválec do V
- maximální výkon: 850 k


Maximální rychlost: 60 km/h


Výzbroj:
- kanón s drážkovým vývrtem ráže 105 mm (odměr: 360°, náměr: -9°až +20°) se zásobou 57 kusů munice
- spřažený kulomet ráže 7,62 mm
- PL kulomet ráže 7,62mm, zásoba vezené munice ráže 7,62 mm činí 5 700 nábojů


Maskovací prostředky: 2x4 výmetnice dýmových granátů
URL : https://www.valka.cz/OF-40-t21533#87282Verze : 0
Tank OF-40 nezískal nejaké veľké exportné úspechy a ani jeho sériová výroba neprebiehala v stovkách kusov. Spolu bolo vyrobených 39 sériových tankov (vrátane predvádzacieho kusu), z toho 18 vo verzii Mk. 1 a 18 vo verzii Mk. 2. Tank sa účastnil testov realizovaných Thajskou armádou, predvádzaný bol v Egypte a jeho výroba bola ponúkaná Španielsku a Grécku, ktoré hľadali náhradu svojich pomalu zastarávajúcich tankových síl. Ani jedna krajina sa nakoniec pre OF-40 nerozhodla a tak bol jediný overený exportný úspech predaj 18 ks verzie Mk.1 do Spojených arabských emirátov v roku 1981. Do roku 1985 si rovnaký užívateľ objednal aj 18 tankov verzie Mk. 2, spolu s trojicou vyprošťovacích vozidiel OF-40ARV. Súčasťou tohto kontraktu bol aj upgrade už používaných Mk. 1 na verziu Mk. 2. Ani Spojené arabské emiráty ale tank už neprevádzkujú, v roku 2014 mali v počtoch 36 ks tohto tanku mobilizačných rezervách.

Väčší úspech mal samotný podvozok. Ten bolo využitý pri konštrukcii samohybnej húfnice Palmaria, ktorej sa vyrobilo niečo cez 200 ks pre Líbyu a Nigériu. Druhým odvodeným typom je vyššie spomínaný vyprošťovací tank OF-40 ARV, disponujúci zváracím agregátom, navijákom s ťahom 35000 kg, žeriavom s nosnosťou 18000 kg a buldozérovou radlicou.

Podvozok slúžil ako testovacia platforma pri vývoji tanku C1 Ariete a bol použitý aj ako podvozok 35mm PL dvojkanóna (obdoba nemeckého typu Gepard, alebo 76mm automatického protilietadlového kanóna Otomatic predstaveného v roku 1987 v Paríži. Ani jeden z týchto protilietadlových prostriedkov sa nezačal sériovo vyrábať.


Zdroj: www.tanks-encyclopedia.com
https://en.wikipedia.org/wiki/OF-40
URL : https://www.valka.cz/OF-40-t21533#631102Verze : 6
MOD