Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather]

Yakovlev Yak-17

Яковлев Як-17

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-17
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-17
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1949 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1948-DD.MM.1949 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
280
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2081 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2890 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3240 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,20 m
Délka:
Length:
8,70 m
Výška:
Height:
2,30 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,85 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
194 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
RD-10A
- maximální tah bez přídavného spalování: 8,92 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
680 l
2x 200 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
748 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12750 m
Dolet:
Range:
395 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
7171) km
Výzbroj:
Armament:
2x kanón NS-23, každý se zásobou 60 nábojů
Uživatelské státy:
User States:

2)
Poznámka:
Note:
kód NATO: Feather

1) s přídavnými nádržemi
2) pouze pro zkušební a výcvikové účely
Zdroje:
Sources:
Gunston, Bill; Gordon, Yefim. Yakovlev Aircraft since 1924. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-872-0.
http://yak-17.maverick-lab.net/

Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#17330Verze : 0
MOD
Jakovlev Jak-17 Feather


Pokračovatel typu Jak-15, oproti svému předchůdci se lišil v několika bodech: tříbodový podvozek příďového typu, větší celokovová SOP, zvětšený nasávací otvor, zesílení draku. Na koncích křídel Jaku-17 mohly být podvěšeny odhazovatelné přídavné palivové nádrže. Prototyp Jaku-17 poprvé vzlétl počátkem roku 1947. Do konce roku 1949 bylo vyrobeno na 480 exemplářů tohoto letounu. Dvoumístná verze nesla označení Jak-17UTI.
Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] - Jak-17 a jeho původní umístění (v současné době ho naleznete na volné ploše), jakož i původní zbarvení po umístění do leteckého muzea v Monino.

Jak-17 a jeho původní umístění (v současné době ho naleznete na volné ploše), jakož i původní zbarvení po umístění do leteckého muzea v Monino.
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#27193Verze : 0
Jak-17 ("červená 02"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#186671Verze : 0
MOD
Do ČSR bol dodaný jeden kus tohto stroja, ktorému bolo pridelené označenie S-100. Stroj s výrobným číslom IS-10001 bol dodaný koncom roka 1949. Pôvodne mal slúžiť ako etalón pre plánovanú licenčnú výrobu tohto typu v ČSR, ku ktorej ale nikdy nedošlo. Do výzbroje československej armády nebol zaradený.


Zdroj: ATM č.2008 / 03 str. 60, ISSN 1802-4823
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#246997Verze : 0
MOD
Jak-17 ("30", výrobní číslo IS-10001), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009.
Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#318775Verze : 0
MOD
Jak-17 ("30", výrobní číslo IS-10001), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Letoun byl v letech 1949 až 1950 zkoušen československým letectvem pod označením S-100. Později byl předán Vojenské technické akademii jako učební pomůcka. Do sbírek Vojenského leteckého muzea byl tento letoun předán v roce 1967 z Technického muzea v Brně. Kvůli svému špatnému technickému stavu byl v roce 1968 opraven v podniku Aero Vodochody. Při té příležitosti Jak-17 obdržel fiktivní zbarvení (viz výše) podle známé fotografie z přehlídky v SSSR. Vystaven byl v rámci slavnostního otevření velké letecké výstavy v Praze-Kbelích v roce 1968. V roce 2010 podstoupil letoun celkovou renovaci, při níž obdržel světle šedé kamuflážní schéma, v němž byl s největší pravděpodobností dodán v roce 1949 československému letectvu.
Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather] -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-17-kod-NATO-Feather-t2037#459834Verze : 0
MOD